Jump to content

Urban Exploration

Jacker
 Share

Recommended Posts

Urban Exploration är när man utforskar ställen, t.ex. tunnelsystem, övergivna byggnader, osv.

Jag och en polare tänkte dra och titta på lite ställen på höstlovet. Vi har några vi känner till, men skulle gärna vilja ha några fler på listan. Det ska vara i Örebro/Närke- trakten.

- - -

Om någon annan har egna erfarenheter av den här typen av "äventyr" eller känner till platser för ändamålet runtom i Sverige får man gärna dela med sig av dem i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UE kan onekligen vara häftigt, men alldeles för riskabelt om man ska ner i en

massa bajstunnlar och ha sig, om jag skulle börja skulle jag dra till gamla hus

etc. som känns lite mer säkrare.

Finns ett coolt ställe i Rämnäs (3 mil utanför Västerås) som har ett gamalt bruk och

lite gamla övergivna hus jag har varit som liten i och kollat i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, men det jag var i var tegelbyggnader ^^

Jo men hela konceptet är väll att gå in i gamla ödelagda byggnader och vara ute och gå på fält folk äger. T.ex

Inte så smart om man ska gå in i hus av trä. Och man kanske inte vet. De kanske är trä.. Man går väll inte in mitt i natten. Och på natten ser man ju inte så mycket ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men hela konceptet är väll att gå in i gamla ödelagda byggnader och vara ute och gå på fält folk äger. T.ex

Inte så smart om man ska gå in i hus av trä. Och man kanske inte vet. De kanske är trä.. Man går väll inte in mitt i natten. Och på natten ser man ju inte så mycket >_<

Man går ju inte in där någon bor. ^_^

Det som är spännande är ju ödelagda hus. Dom behöver ju inte vara ruttna för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är riktigt intresant.

Kolla bara in dessa bilderna från Chernobyl.

http://englishrussia.com/?p=293

Om jag fick själv åka till Pripyat och Tjernobyl och uppleva de två extremt läskiga städerna med egna ögon. Det skulle varit grymt häftigt och intressant faktist.

http://www.englishrussia.com/images/cherno...pripyat/028.jpg :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor