Jacker Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Urban Exploration är när man utforskar ställen, t.ex. tunnelsystem, övergivna byggnader, osv. Jag och en polare tänkte dra och titta på lite ställen på höstlovet. Vi har några vi känner till, men skulle gärna vilja ha några fler på listan. Det ska vara i Örebro/Närke- trakten. - - - Om någon annan har egna erfarenheter av den här typen av "äventyr" eller känner till platser för ändamålet runtom i Sverige får man gärna dela med sig av dem i den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 UE kan onekligen vara häftigt, men alldeles för riskabelt om man ska ner i en massa bajstunnlar och ha sig, om jag skulle börja skulle jag dra till gamla hus etc. som känns lite mer säkrare. Finns ett coolt ställe i Rämnäs (3 mil utanför Västerås) som har ett gamalt bruk och lite gamla övergivna hus jag har varit som liten i och kollat i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Är inte så smart dock att gå in i halvruttna skul som kan falla ihop när som helst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Är inte så smart dock att gå in i halvruttna skul som kan falla ihop när som helst... Nä, men det jag var i var tegelbyggnader ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Nä, men det jag var i var tegelbyggnader ^^ Jo men hela konceptet är väll att gå in i gamla ödelagda byggnader och vara ute och gå på fält folk äger. T.ex Inte så smart om man ska gå in i hus av trä. Och man kanske inte vet. De kanske är trä.. Man går väll inte in mitt i natten. Och på natten ser man ju inte så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 På tal om tegel finns det ett nedlagt tegelbruk bara några hundra meter härifrån, men av nån anlednig har jag aldrig varit där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Jo men hela konceptet är väll att gå in i gamla ödelagda byggnader och vara ute och gå på fält folk äger. T.ex Inte så smart om man ska gå in i hus av trä. Och man kanske inte vet. De kanske är trä.. Man går väll inte in mitt i natten. Och på natten ser man ju inte så mycket Man går ju inte in där någon bor. Det som är spännande är ju ödelagda hus. Dom behöver ju inte vara ruttna för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 På tal om tegel finns det ett nedlagt tegelbruk bara några hundra meter härifrån, men av nån anlednig har jag aldrig varit där. Dra dit och knäpp lite kort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Verkar kewlt Kollat på massa bilder / filmer av folk som gör de.. Skulle kanske va najs o testa nån gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Jag och en kompis höll på med det här väldigt mycket för några år sedan, vi gick in i gamla hus och sommarstugor (på vintern). Det var mysigt, bara det att magen alltid ska göra uppror när jag blir uppspelt/exhalterad/smånervös över något.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Hade lätt gjort det här om jag hade haft en digital kamera. Men det här är ju något som måste göras med min kompis ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Ställ frågan på FB så får du nog bra svar. http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=76 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Orka regga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Jag förstår inte riktigt? Springer ni till något tegelhus ni aldrig varit i och kollar runt lite? Vad är charmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Jag förstår inte riktigt? Springer ni till något tegelhus ni aldrig varit i och kollar runt lite? Vad är charmen? Spänningen, kanske man kan hitta nåt spännande .... lik... stöldgods... porrtidningar... who knows Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Aha! Det perfekta läget att göra lite reklam för Werehouse! Skaparen av den sidan, sysslar just med UE. Finns några charmiga bilder på Polands sevärdheter inom UE. Ta er en titt där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Jag förstår inte riktigt? Springer ni till något tegelhus ni aldrig varit i och kollar runt lite? Vad är charmen? http://www.flashback.info/showthread.php?t=278041 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Jag förstår inte riktigt? Springer ni till något tegelhus ni aldrig varit i och kollar runt lite? Vad är charmen? Det är riktigt intresant. Kolla bara in dessa bilderna från Chernobyl. http://englishrussia.com/?p=293 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Det är riktigt intresant. Kolla bara in dessa bilderna från Chernobyl. http://englishrussia.com/?p=293 Om jag fick själv åka till Pripyat och Tjernobyl och uppleva de två extremt läskiga städerna med egna ögon. Det skulle varit grymt häftigt och intressant faktist. http://www.englishrussia.com/images/cherno...pripyat/028.jpg :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Om jag fick själv åka till Pripyat och Tjernobyl och uppleva de två extremt läskiga städerna med egna ögon. Det skulle varit grymt häftigt och intressant faktist. http://www.englishrussia.com/images/cherno...pripyat/028.jpg :'( Japp, skulle vara riktigt intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts