Kebab Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Kan tänka mig att du inte såg på nyheterna om treåringen som hade käkat kaustiksoda, vilket resulterade i att hans magsäck och hals frätte (hur böjer man fräta? ) inifrån... Va?! Menar du att kaustiksoda, lut och ammoniak är frätande? Hade inte den blekaste... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Va?! Menar du att kaustiksoda, lut och ammoniak är frätande? Hade inte den blekaste... Alltså basiska ämnen känns ju inte som de borde fräta, men de har någon sådan egenskap de också.. tydligen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 (redigerad) Alltså basiska ämnen känns ju inte som de borde fräta, men de har någon sådan egenskap de också.. tydligen. Alltså min ironi går visst inte hem idag.. tydligen. Tycker Kemi är jävligt kul, btw. Jävla otur då att jag valde samhäll.. Redigerad 24 september, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Alltså min ironi går visst inte hem idag.. tydligen. Tycker Kemi är jävligt kul, btw. Jävla otur då att jag valde samhäll.. Haha, fan vad trög jag är.. Kemi är tråkigaste ämnet, för den delen.. Bara bild och slöjd som är värre Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Drick något basiskt som gör syran i halsen neutral... testa drick mycket mjölk! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Drick något basiskt som gör syran i halsen neutral... testa drick mycket mjölk! Nu ska vi se om nån som inte haft kemi än kan fatta det här. Basisk är väl motsatsen till surt? Dvs att man neutraliserar PH-värdet om man dricker nånting basiskt? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 (redigerad) Nu ska vi se om nån som inte haft kemi än kan fatta det här. Basisk är väl motsatsen till surt? Dvs att man neutraliserar PH-värdet om man dricker nånting basiskt? Helt riktigt.. Men det betyder verkligen inte att det går bra att dricka alla basiska lösningar. Så gå inte och häll i er kaustiksoda för glatta livet! När en lösning är neutral så har den pH-värdet 7, btw. Men det fick man ju lära sig i sjuan Redigerad 24 september, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Helt riktigt.. Men det betyder verkligen inte att det går bra att dricka alla basiska lösningar. Så gå inte och häll i er kaustiksoda för glatta livet! När en lösning är basisk så har den pH-värdet 7, btw. Men det fick man ju lära sig i sjuan Nej, över sju Sju är neutral, vatten är sju Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Nej, över sju Sju är neutral, vatten är sju NEJNEJNEJ! Jävla slarvfel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 NEJNEJNEJ! Jävla slarvfel. Där fick du igen för du rättade mig när jag skrev lesbiska istället för bisexuella, mohaha. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2006 Men man får inte blanda för mycket basiskt. Då slår det över Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ruachs Ande ning Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Nu finns det ett sätt att komma bukt med sura uppstötningar som orsakas i många fall av bråck på övre magmunnen. I många fall total bot av symptom, i alla fall lindring. Ruachs Ande:ning är en webbkurs som lär ut djupandningsmeditationsteknik från grunden. Det är enkelt att lära sig och tar max 10-30 min att genomföra hela, beroende på vad man vill uppnå. Meditationskursen ges ut via hemsidan: www.ruachs.se Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Onödig bump som innehåller reklam? Åh vad jag älskar att reporta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Luktar spambot. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ruachs Ande ning Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 (redigerad) Luktar spambot. Det är inte någon spambot, meditationen är ny och egenutvecklad efter år av praktiserande. Nu försöker jag råda bot på de enorma mängder onödig magmedicin som skrivs ut av läkemedelsjättarna helt i onödan. Kroppen besitter stora krafter till självläkning om du inte visste det. Du måste bara visa kroppen vägen så gör den resten själv. Redigerad 24 juni, 2010 av Ruachs Ande ning Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Finns det inte en regel om reklam på forumet? Har för mig att det ska finnas, men hittar inget. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Det är inte någon spambot, meditationen är ny och egenutvecklad efter år av praktiserande. Nu försöker jag råda bot på de enorma mängder onödig magmedicin som skrivs ut av läkemedelsjättarna helt i onödan. Kroppen besitter stora krafter till självläkning om du inte visste det. Du måste bara visa kroppen vägen så gör den resten själv. Må så vara, men det är reklam för en betalningstjänst och det är inget vi vill ha här. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts