Jump to content

Officiella "The Legend of Zelda"-topicen

Arman
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

ZcruweN, Wii såklart.

---

Hm, har hört att TP kommer bli det bästa Zelda-spelet?

Edit:

Någon som vet vilka Zelda-spel man kommer kunna spela på Wii?

Självklart blir det den mest spelglädjefulla av de alla men aldrig att den klår "Ocarina of Time" - även om det handlar om en stor skillnad grafisk förbättring och stil.

... och med Wii kommer, förutom "Twilight Princess", också minst ett "Zelda"-spel att släppas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart blir det den mest spelglädjefulla av de alla men aldrig att den klår "Ocarina of Time" - även om det handlar om en stor skillnad grafisk förbättring och stil.

... och med Wii kommer, förutom "Twilight Princess", också minst ett "Zelda"-spel att släppas...

Jo, fast jag menar vilka av dom gamla spelen. Wind Waker kommer ju funka till Wii men vilka

av t.ex N64 spelen kommer komma? För man kommer ju kunna köpa gamla spel till Wii.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...
USA-release då eller? Med tanke på att Wii (enligt Club Nintendo) har sverigepremiär den 8 december.

Jepp, jag antar nog det. Men då blir det troligen den 8 december då för Wii-versionen.

Vilken version tänker ni skaffa och varför? Vi kanske kan börja diskutera det...

Själv ska jag skaffa mig GC-versionen eftersom jag inte vill börja svinga på en handkontroll, "Zelda" ska spelas på vanligt sätt...

+... med att skaffa Wii med Wii-versionen av "Twilight Princess"

- Något bättre grafik.

- Använda svingtekniken med nya Wii-mote.

- Nästa "Zelda"-spel blir också med största sannolikhet ett Wii-spel, därför kan man lika gärna köpa Wii redan nu.

-... med att skaffa Wii med Wii-versionen av "Twilight Princess"

- Kan vara jobbigt och tråkigt för vissa att använda svingtekniken med nya Wii-mote.

- Slippa betala så mycket för Wii när man istället kan spela på Nintendo GameCube.

EDIT: Glömde tillägga att det självklart kommer att finnas en klassisk handkontroll till Wii men är det värt att köpa ett Wii och spela spelet med en klassisk handkontroll? Då kan man lika gärna hålla sig till GameCube.

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny trailer samt öppningsscenen till spelet har släppts... :)

Opening of "The Legend of Zelda: Twilight Princess"

http://us.wii.com/viewer_zelda.jsp?vid=8

Trailer of "The Legend of Zelda: Twilight Princess"

http://us.wii.com/viewer_zelda.jsp?vid=9

Hype!

Onani åt båda filmerna :)

Kommer bli ett inköp så fort det kommer ut, det kan jag lova ;)B):):):wub::wub::wub::wub::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bra topik Arman! :D;):)

Zeldaserien er helt klart det besta inom spelverlden! Har tyverr inte spelat alla. Men de spel jag lirat har vart upplevelser som jag aldrig kommer att glomma, speciellt inte fjortistiden med OoT. ^_^

Det forsta Zelda jag spelade var OoT, var vel 13 ar pa den tiden, men fick det inte forren jag var 14, 15, efter att min bror hade fatt N64. Satt hela dagarna med spelet. Minns att ner jag var pa marknad med familjen, hade jag en lat i huvudet hela tiden, den der laten som kommer da man er pa marknaden i spelet. :huh:

Majoras mask elskade jag oxo, men maste erkenna att jag hade svart for spelet till en borjan, eftersom allt gick pa tid.

Link to the past, er oxo helskont, spelade det bara till Gameboy Advance visserligen, och hann tyverr aldrig lira ferdigt, vilket var lite synd. Men far vel skaffa de pa emulator.

Wind waker hade jag veldigt svart for. Nog det semsta Zelda jag har spelat, even fast grafiken er urgullig, och effekterna er coola och velgjorda sa kendes de enda som att ngt saknades. Mindre hav och mer land skulle nog gjort spelet till en 8 av 10. Nu ligger det pa 6 av 10.

Nu ventar jag bara pa Twilight princess, vilket jag tror till och med kommer att krossa OoT. :blink:

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vill säga är:

1. Mitt första SuperNintendo spel var "Zelda - A Link to the Past". Går inte beskriva känslan av at spela det :shifty:

2. De andra Zelda spelen är också helt underbara.

3. Jag vill inte se "öppnings filmen" för det skulle förstöra litet av känslan när man verkligen börjar spela (går inte att återskapa den käsna som mitt första Zelda gav.

Twilight Princess är på god väg <- 2 mörka & ljusa världen :rolleyes: (minnen)

4. GC is the shit. Dock har jag en fråga: Är det olika "köp-verisioner" till GC & wii?

5. Det är 13 Dagar kvar till wii-releasen och 37 dagar till GC => 1337 idag :angry:

6. Kollade på Trailern nu... Det är inte utan att man känner fullständig lycka :blink:

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara fjärde gången? :lol:;)

Eller njae.... om man ska säga riktigt så blir det första "riktiga".

Det är nämligen så att jag lånar en kompis GC, och han har raderat mina sparfiler varje gång.

jag har kommit till när man ska hämta triforce bitarna, han har kommit förbi det, så varje gång han har kommit till sista bossen har jag fått spela (fråga inte varför :)) jaja nu blir det iallafall en ren omgång :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gamecube-versionen blir det för min del, med tanke på att jag inte har så mycket pengar att hosta upp. Grafik- och kontrollskillnaderna spelar mig kvitta, och att versionerna släpps på olika datum är inget jag lipar för. Tomten ska inte ha hunnit knuta igen säcken innan Twilight är släppt, tror jag inte.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gamecube-versionen blir det för min del, med tanke på att jag inte har så mycket pengar att hosta upp. Grafik- och kontrollskillnaderna spelar mig kvitta, och att versionerna släpps på olika datum är inget jag lipar för. Tomten ska inte ha hunnit knuta igen säcken innan Twiliht är släppt, tror jag inte.

Det är ju ingen stor skillnad mellan de olika releasedatumen, bara några dagar...

Men skönt att någon annan än mig ska skaffa GC-versionen! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ingen stor skillnad mellan de olika releasedatumen, bara några dagar...

Men skönt att någon annan än mig ska skaffa GC-versionen! :P

Eftersom jag inte har nått GC så kommer jag skaffa Wii Versionen ofc.

Jag kommer ju tjäna lite på det om jag köper ett Wii för då har jag men massa andra spelartiklar att välja på <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor