Jump to content

Officiella "The Legend of Zelda"-topicen

Arman
 Share

Recommended Posts

ss3_770873_0.jpgss2_770873_1.jpgss3_770873_2.jpgss1_770873_3.jpg

Officiella "The Legend of Zelda"-topicen

"The Legend of Zelda"-spelen är idag rankat som ett av världens bästa spel genom tiderna. Skapad 1986 av Shigeru Miyamoto och Nintendo. I år, dvs 20 år efter det första spelets release släpps det fjärde "The Legend of Zelda"-spelet i 3D, "The Legend of Zelda: Twilight Princess". Någon mer som lääääängtar?

------------------------------------------

The Legend of Zelda - NES (1986), Game Boy Advance (2004)

(The Legend of) Zelda II: The Adventure of Link - NES (1987), Game Boy Advance (2005)

The Legend of Zelda: A Link to the Past - Super Nintendo (1991)

The Legend of Zelda: Link's Awakening - Game Boy/Game Boy Color (1993)

The Legend of Zelda: Ocarina of Time - Nintendo 64 (1998)

The Legend of Zelda: Link's Awakening DX - Game Boy Color (1998)

The Legend of Zelda: Majora's Mask - Nintendo 64 (2000)

The Legend of Zelda: Oracle of Ages - Game Boy Color (2001)

The Legend of Zelda: Oracle of Seasons - Game Boy Color (2001)

The Legend of Zelda: A Link to the Past/Four Swords - Game Boy Advance (2002)

The Legend of Zelda: The Wind Waker - Gamecube (2003)

The Legend of Zelda: Four Swords Adventures - Gamecube (2004)

The Legend of Zelda: The Minish Cap - Game Boy Advance (2004)

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass - Nintendo DS (2006)

The Legend of Zelda: Twilight Princess - Gamecube/Wii (2006)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tro tusan att jag längtar. Det blir GC-versionen av Z:TP för min del när spelet kommer ut. Funderar på att förhandsboka, men det finns så mycket annat jag vill ha för tillfället. Fast Zelda kommer det att bli, helt klart. Kanske att tomten får stå för leveransen. Hm… Vad vet jag. Men jag ska, ska, ska ha det. O-men. Så är det.

Och bara för att ha det sagt kan jag ju lista vilka Zelda-spel jag har och vad jag tycker om dem:

The legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)

Siiitbra. Mitt första Zelda-spel. Helunderbart.

The legend of Zelda: Majora's Mask (N64)

Kul en stund. Siiitråkigt efter två.

The legend of Zelda: Wind Waker (GC)

Står sig i konkurrensen mot OoT. Sånär som lika bra. Underbart.

The legend of Zelda (GC – Collectors Edition)

Helskoj. Men svårt. Har inte lyckats komma långt än.

The legend of Zelda II: The Adventure of Link (GC – Collectors Edition)

Halvskoj. Och svårt. Har kommit.. tja, inte långt.

The legend of Zelda: Ocarina of Time (GC – Collectors Edition)

Lika bra som originalet.

The legend of Zelda: Majora's Mask (GC – Collectors Edition)

Sämre än originalet, då ljudet brusar kakofonisik på något mysko sätt.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju köra en liten lista jag också då för skojs skull.

The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES)

Det första Zelda jag spelade. Satt som klistrad i flera dygn när jag börja spela det.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)

Jag fick det här spelet julen året då det kom ut (98?). Jag minns att min bror sa några veckor innan jul att det inte skulle komma till Sverige. Jag blev jätteledsen.. Men desto gladare blev jag ju när jag fick det. Helt klart det bästa spelet genom tiderna.

The Legend of Zelda: Majoras Mask (N64)

Inte lika kul och som OoT, men det är klart ett av världens bästa spel.. även fast jag inte har kunna spela det förens ganska nyligen eftersom jag tyckt månen är så läskig. :wub:

The Legend of Zelda: The Wind Waker (GCN)

(Till dom som inte gillar det här spelet på grund av grafiken, skit på er.)

Nästan bättre än Oot, men endå mycket sämre. Tycker iallafall att handlingen i sig är bättre, men det går isär på grund av alla långa båtfärder.

Jag har även spelat The Legend of Zelda (1), Zelda II: Adventure of Link, The Legend of Zelda: Links Awakening(stavning?) DX, The Legend of Zelda: Oracle of Seasons & Ages och The Legend of Zelda: The Minish Cap, men jag valde att bara ta dom som jag klarat ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar början på alla Zelda-spel, tar så lång tid. Sen så att det ska utspelas i Hyrule, fastän det aldrig ser likadant ut. Knork.

Men annars är det en älskvärd serie, som tyvärr tappar lite av sin charm, ju mer det kommer. =(

Det skiljer sig tusentals år mellan (nästan) alla Zeldaspel. Det är därför det nästan alltid ser annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig riktigt gillat zelda.

Först på NES tiden så var det så fruktansvärt tråkigt. Klarade ut första och spelade det aldrig igen.

Lirade Link hos en kompis. Det var något roligare, men han tappede bort spelet så jag fick bara spela det en gång.

Sen så fick jag provspela något av N64 spelen. Kul en stund. Men ägaren till spelet var en riktig idiot som sa allt i förtid när jag spelade, så jag fick reda på vad som skulle hända innan jag gjorde det. Förstörde hela känslan.

Så alla minnen av Zelda för min del är att det är långtråkigt och elakt. :lol: Jag vill också kunna uppskatta det. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Legend Of Zelda, A Link To The Past Älskade detta spel, jag satt med det i flera timmar och jag gav aldrig upp med det heller, detta är en utav mina favoriter

The Legend Of Zelda, Ocarina Of Time Detta spel fastnade jag direkt för, älskade miljön, story ja allt i hela detta spel, detta är mitt favorit Zelda.

The Legend Of Zelda, Majoras Mask Okej storyn var otroligt seg "du har 72 timmar på dig att hitta mina fyra masker" woot? spelet vart lite långtråkigt framåt tredje templet och att man bara spelade som Young Link var nästan ett minus i det, spelidén var god, men dom skulle jobbat lite mer med spelet innan dom släppte det

The Legend Of Zelda, Wind Waker väldigt bra igenomtänkt spel, överaskande med celshading till ett zelda spel :angry:, minus var alla långa båtfärder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar alla Zelda-spel. :wub:

Speciellt: Majoras Mask, Ocarina of Time, Wind Waker, Minnish Cap, A Link to the past, Oracle of Age

Längtar som fan till det nya. :wub: Finns en ny trailer och lite nya bilder.

Edit:

Skulle vilja spela Phantom Hourglass, men jag har inget DS. ;) Får väl skaffa i nödfall.

StellHell, tråkigt. ;) Du borde ändå spela igenom dom själv någon gång, förhoppningsvis kommer känslan tillbak. :)

... folk verkar inte gilla Majoras Mask så mycket? Tycker att det var ett av dom bättre spelen, riktigt genomtänkt.

Svinkul att följa alla personer och hjälpa dom med deras problem under de tre dagarna, det kan man ju inte i Oot, som synd är.

Älskar Kafei-uppdragen och allt som händer i staden. :wub: Det kommer nog bli mycket sånt i det nya spelet.

Det är en sak jag speciellt gillar med Zelda, att hjälpa personer och så, utanför själva storyn. Och att man alltid känner igen vissa

karaktärer och musiken. :)

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar alla Zelda-spel. :wub:

Speciellt: Majoras Mask, Ocarina of Time, Wind Waker, Minnish Cap, A Link to the past, Oracle of Age

Längtar som fan till det nya. :wub: Finns en ny trailer och lite nya bilder.

Edit:

Skulle vilja spela Phantom Hourglass, men jag har inget DS. ;) Får väl skaffa i nödfall.

StellHell, tråkigt. :( Du borde ändå spela igenom dom själv någon gång, förhoppningsvis kommer känslan tillbak. :)

... folk verkar inte gilla Majoras Mask så mycket? Tycker att det var ett av dom bättre spelen, riktigt genomtänkt.

Svinkul att följa alla personer och hjälpa dom med deras problem under de tre dagarna, det kan man ju inte i Oot, som synd är.

Älskar Kafei-uppdragen och allt som händer i staden. :wub: Det kommer nog bli mycket sånt i det nya spelet.

Det är en sak jag speciellt gillar med Zelda, att hjälpa personer och så, utanför själva storyn. Och att man alltid känner igen vissa

karaktärer och musiken. :)

Jepp, musiken kommer verkligen att äga i "Twilight Princess" - av vad jag hört hittills i alla fall! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig spelat något Zelda spel, bara tittat på och kanske (minns inte) fått styra gubben några meter, hos en kompis.

Den enda riktiga glimt av "Zelda" var när jag gjorde de jobbiga Linken questen på world of warcraft, blizzards lilla hyllning till Zelda. Älskar fortfarande belöningen jag fick --> Linken's Boomerang..

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor