YooSho Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Min kompis (är inte så nära honom men kompis är ju kompis), hans pappa har dött . Känns helt konstigt. Tänk om ens föräldrar bara dör sådär :'( . Vill verkligen göra nått för honom men vet inte vad . Är det nån som kan ge nått tips? tack i förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 (redigerad) Gör något han gillar ? Säg att du bryr dig men att använda orden "Jag förstår" I såna här lägen är otroligt dumt. Kan ju alltid ge han en present bara.. Redigerad 21 september, 2006 av Colan K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Fan...synd om killen. Group-hug? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Tja, jag har ju bara den gamla vanliga smörjan: Ställ upp för honom, visa att du finns där. Och som Colan sa, säg aldrig, ALDRIG saker som "Jag förstår hur du känner dig". För det gör du ju bevisligen inte. Eftersom ni inte är så nära kompisar så kanske du inte är den han helst pratar med, men ifall han skulle vilja göra det, så lyssna på honom. Du behöver antagligen inte säga mycket, bara nicka på rätt ställen. När sådant händer kan man behöva prata, och prata, och prata. Men, vill han inte så ska han slippa. Vissa människor tycker att det är för privat för att dela med andra. I've been there. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Vad du än gör: Överdriv för all del inte. Men prata mjukare än vanligt med kompisen. Som sagt, visa att du finns och bryr dig. Hitta på saker som kompisen älskar att göra. Hantera humöret efter kompisens humör. Vill kompisen gråta: trösta. Annars får saker ske naturligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Vet iofs inte hur det är, men hade jag förlorat en förälder hade inte jag gillat att alla vill snacka med mig och sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Jag vet hur det känns att förlora en förälder. Men om kompisen börja gråta riktigt, krama han och säg till han att du finns där om han behöver nått. berätta att du också känner dig rörd över det som har hänt och säga tt du bryr dig oerhört mycket om honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Sorgligt En kille i min parallellklass är son till den mördade 47åringen, Fittja mordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Jag vet hur det känns att förlora en förälder. Men om kompisen börja gråta riktigt, krama han och säg till han att du finns där om han behöver nått. berätta att du också känner dig rörd över det som har hänt och säga tt du bryr dig oerhört mycket om honom. Min faster har dött också :'( Började gråta alldeles innan hon dog, hade hälsat på henne dagen innan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Säg till honom att om du kan hjälpa han med något så är det bara att säga till. Skönt att veta att man har någon som bryr sig. Oftast räcker det. Man känner att man inte är helt ensam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 (redigerad) Bry dig inte i honom medans han är i den jobbigaste perioden, sen när han börjar känna sig lite bättre, bli vän med honom, och var en riktigt god vän. Säger man: Är det något du vill att jag ska göra för dig är det bara att säga till. Vad är det man vill när en förälder dör? Jo att han/hon ska börja leva på nytt, och det kan ingenting fixa. Redigerad 22 september, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Köp en glass åt pojken, säg att han får ta vilken han vill. Alla tycker ju om glass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Köp en glass åt pojken, säg att han får ta vilken han vill. Alla tycker ju om glass. AHAHAHAH AHAHAH HAHA Hah? Heh? He...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Tänkte skriva nåt om daimstrutar här, men sen insåg jag att Lajnux inlägg faktiskt är jävligt känslokallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Tänkte skriva nåt om daimstrutar här, men sen insåg jag att Lajnux inlägg faktiskt är jävligt känslokallt. Mm, ska det vara känslokallt kan det ju iaf vara roligt.. Men han försökte i alla fall.. Förresten Pico, du kommer bli varnad för det där.. A.A har blivit en hårding. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Mm, ska det vara känslokallt kan det ju iaf vara roligt.. Men han försökte i alla fall.. Förresten Pico, du kommer bli varnad för det där.. A.A har blivit en hårding. Fookin' hell. Skrapa ihop era sista farväl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Tänkte skriva nåt om daimstrutar här, men sen insåg jag att Lajnux inlägg faktiskt är jävligt känslokallt. Mm, ska det vara känslokallt kan det ju iaf vara roligt.. Men han försökte i alla fall.. Jag menade inte att vara känslokall, jag borde nog ha skrivit det på ett annat sett. Men för två år sedan så tog en nära vän till mig självmord och då bjöd en kompis mig på glass och vi satt och pratade om det ett bra tag, och det kändes bra att äta glass och prata. Men som sagt så borde jag nog ha skrivit det lite annolunda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 (redigerad) Jag menade inte att vara känslokall, jag borde nog ha skrivit det på ett annat sett. Men för två år sedan så tog en nära vän till mig självmord och då bjöd en kompis mig på glass och vi satt och pratade om det ett bra tag, och det kändes bra att äta glass och prata. Men som sagt så borde jag nog ha skrivit det lite annolunda Yeah right, du kanske skulle nämnt något om det som spelade roll, att prata om det, inte att äta glass, eftersom glassen bara var en sidogrej. Redigerad 23 september, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Samma sak hände en kille i min klass. så det jag vet är ta inte upp ämnet. bara om han börjar snacka om det så kan ni prata. när nått sånt händer så tror jag dom flesta vill prata med nån annan vuxen/psykolog inte nån kompis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2006 Säg till honom om han behöver hjälp, så är du där och hjälper honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts