Jump to content

Föräldrar som dör.

YooSho
 Share

Recommended Posts

Tja, jag har ju bara den gamla vanliga smörjan: Ställ upp för honom, visa att du finns där. Och som Colan sa, säg aldrig, ALDRIG saker som "Jag förstår hur du känner dig". För det gör du ju bevisligen inte.

Eftersom ni inte är så nära kompisar så kanske du inte är den han helst pratar med, men ifall han skulle vilja göra det, så lyssna på honom. Du behöver antagligen inte säga mycket, bara nicka på rätt ställen. När sådant händer kan man behöva prata, och prata, och prata. Men, vill han inte så ska han slippa. Vissa människor tycker att det är för privat för att dela med andra.

I've been there.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur det känns att förlora en förälder.

Men om kompisen börja gråta riktigt, krama han och säg till han att du finns där om han behöver nått.

berätta att du också känner dig rörd över det som har hänt och säga tt du bryr dig oerhört mycket om honom.

Min faster har dött också :'(

Började gråta alldeles innan hon dog, hade hälsat på henne dagen innan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bry dig inte i honom medans han är i den jobbigaste perioden, sen när han börjar känna sig

lite bättre, bli vän med honom, och var en riktigt god vän.

Säger man: Är det något du vill att jag ska göra för dig är det bara att säga till.

Vad är det man vill när en förälder dör? Jo att han/hon ska börja leva på nytt, och det

kan ingenting fixa.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte skriva nåt om daimstrutar här, men sen insåg jag att Lajnux inlägg faktiskt är jävligt känslokallt.

Mm, ska det vara känslokallt kan det ju iaf vara roligt.. Men han försökte i alla fall..

Jag menade inte att vara känslokall, jag borde nog ha skrivit det på ett annat sett.

Men för två år sedan så tog en nära vän till mig självmord och då bjöd en kompis mig på glass och vi satt och pratade om det ett bra tag, och det kändes bra att äta glass och prata.

Men som sagt så borde jag nog ha skrivit det lite annolunda :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade inte att vara känslokall, jag borde nog ha skrivit det på ett annat sett.

Men för två år sedan så tog en nära vän till mig självmord och då bjöd en kompis mig på glass och vi satt och pratade om det ett bra tag, och det kändes bra att äta glass och prata.

Men som sagt så borde jag nog ha skrivit det lite annolunda :mellow:

Yeah right, du kanske skulle nämnt något om det som spelade roll, att prata om det, inte att äta glass, eftersom glassen bara var en sidogrej.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor