Umberto Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vad tycker ni om nya regeringen då? Själv tycker jag den ser helt okej ut. http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...amp;lpos=lasMer Att låta FP sköta skolpolitiken är det bästa som kunde hända. Bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Att låta FP sköta skolpolitiken är det bästa som kunde hända. Bra. Faktiskt! du är rätt Redigerad 6 oktober, 2006 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Härligt med 08 regering. Bort med utjämningskatten nu kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Hmm... När det efter en vecka kommer fram att handelsministern betalat svartlön och sedan skyllt på att hon "inte haft råd" med vitt, och kulturministern skitit i tv-licensen i 16 år känns ju inte det som något gott tecken precis. Fuskande var ju något som Moderaterna ville gå hårt fram på. ^^ Carl Bildt som utrikesminister är ok så länge han inte börjar lägga sig i inrikespolitiken allt för mycket. Han verkar ju trots allt hålla fast vid sina gamla idéer. Men han har ju stor kompetens vad gäller utlandsarbete. Ska bli intressant att se om han kommer hålla sig i skinnet eller fortsätta gå mot Reinfeldt... Kan inte uttala mig så mycket om övriga ministrar för jag har inte hört talas om så många av dem alls innan de nu blev det. Men blir rädd för många av dem redan efter de få uttalanden de hunnit göra. Jan Björklund är iaf läskig, tur att man är klar med grundskola och gymnasium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Hmm... När det efter en vecka kommer fram att handelsministern betalat svartlön och sedan skyllt på att hon "inte haft råd" med vitt, och kulturministern skitit i tv-licensen i 16 år känns ju inte det som något gott tecken precis. Fuskande var ju något som Moderaterna ville gå hårt fram på. ^^ Synd att inte S vann igen så de kunde fortsätta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Synd att inte S vann igen så de kunde fortsätta... Så bara för att vissa sossar höll på med ljusskygga grejjor legitimerar det att moderata ministrar får göra det eller? Jag har inte skrivit att det fuskades och fifflades mindre när sossarna hade makten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 (redigerad) Hmm... När det efter en vecka kommer fram att handelsministern betalat svartlön och sedan skyllt på att hon "inte haft råd" med vitt, och kulturministern skitit i tv-licensen i 16 år känns ju inte det som något gott tecken precis. Fuskande var ju något som Moderaterna ville gå hårt fram på. ^^ För att inte tala om sossarnas alla skandaler? Som dessutom de flesta ministrar kom undan utan något som helst straff. Tycker dock att detta med tv-licensen är en värdslig sak. Dock ska den inte accepteras. Redigerad 11 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 För att inte tala om sossarnas alla skandaler? Som dessutom de flesta ministrar kom undan utan något som helst straff. Tycker dock att detta med tv-licensen är en värdslig sak. Dock ska den inte accepteras. Jag tar som sagt inte ställning för sossarna. Och jag tycker det känns som en ursäkt att ta upp sossarnas fuskande för att på något sätt vifta bort att dessa två ministrar har brutit mot lagen. De har fortfarande brutit mot lagen. Tycker inte moderaterna att det är viktigt att följa lagen? Kan man strunta i att följa lagen bara för att man inte håller med och för att de utformats enligt en annan politisk agenda? Jag kan förstå att ministrarna inte betalat licensen för de hatar ju antagligen det mesta som ägs och finansieras statligt, man faktum kvarstår att man fortfarande betalar licens för att kunna se tv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 För att inte tala om sossarnas alla skandaler? Som dessutom de flesta ministrar kom undan utan något som helst straff. Tycker dock att detta med tv-licensen är en värdslig sak. Dock ska den inte accepteras. Tror det var ganska mycket pengar, 15 000 eller nått sådant. Sedan är det ju principen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Jag tar som sagt inte ställning för sossarna. Och jag tycker det känns som en ursäkt att ta upp sossarnas fuskande för att på något sätt vifta bort att dessa två ministrar har brutit mot lagen. De har fortfarande brutit mot lagen. Tycker inte moderaterna att det är viktigt att följa lagen? Kan man strunta i att följa lagen bara för att man inte håller med och för att de utformats enligt en annan politisk agenda? Jag kan förstå att ministrarna inte betalat licensen för de hatar ju antagligen det mesta som ägs och finansieras statligt, man faktum kvarstår att man fortfarande betalar licens för att kunna se tv. Som jag skrev - tydligt eller otydligt - i mitt inlägg så skrev jag även att det var fel, men ville även poängtera för framtida extremsossar här på forumet innan de börjar tjaffsa. Det är lätt att hoppa på folk som inte har samma politiska åsikt, och därmed mörklägga sina egna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Haha, en sån jävla skandal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 (redigerad) Haha, en sån jävla skandal. Ja, extremt! Inget emot Gudruns skatteskandal för några år sedan som blev hennes avgång Redigerad 11 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Så bara för att vissa sossar höll på med ljusskygga grejjor legitimerar det att moderata ministrar får göra det eller? Tja, vi är alla lika inför lagen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Ja, extremt! Inget emot Gudruns skatteskandal för några år sedan som blev hennes avgång Jo, och jag menar, eftersom det inträffade finns det ju liksom ingen som helst anledning att bry sig om det som inträffat nu. Nä, bättre att skratta åt Gudruns skatteskandal, som inträffade, som du sa, för några år sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 (redigerad) Snark; "Jag har inte råd". Årsinkomst: 16 miljoner. GG Och kulturministern: "Det finns ingne förklaring bara en stor ursäkt." Svårt at erkänna att man är emot tv-licensen eller? Mest cp ministrar moderaterna har tillsatt. Redigerad 11 oktober, 2006 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Ja, extremt! Inget emot Gudruns skatteskandal för några år sedan som blev hennes avgång Som det redan har påpekats, finns det inget som rättfärdigar moderatregeringens handlanden - allra minst övriga politikers snedsteg. Att hävda någonting annat är att lägga ribban för diskussionen på dagisnivå, för tusan. Politikerföraktet är nog högt som det är, och att vara så jäkla dum att man inte avgår efter en sådan här skandal får helt sonika sina bitska konsekvenser – pajerna kastas desto hårdare. Meeen, om du önskar den här debatten, så kan jag ju kontra med att säga att Schyman i alla fall gjorde det rätta av sin situation – hon tog sitt pick och pack. Redigerad 15 oktober, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Redigerad 12 oktober, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 I see what u did thar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 I see what u did thar Vad? När? Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) Maria Borelius slänger in handduken. Era tankar...? Jag tycker att det är för väl att hon tog sitt ansvar och tog farväl. Nu fattas det bara att de andra blåa piraterna kliver på plankan innan mer vatten än skeppet orkar bära har läckt in. Politikerföraktet har, som sagt, fått växa till sig tillräckligt; det finns inte plats för några skandaler. ...Och stenkastning till följd av mitt dubbelpostande undanbedes! Redigerad 15 oktober, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts