Jump to content

Alliansen har segrat...

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 230
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det verkar som vissa inte tagit åt sig av att Moderaterna reformerat sig, deras huvudpunkter är nu att se till att folk får jobb och på så sätt kommer ur bidragsberoende. Kärnan i välfärd är att så många som möjligt har jobb, vilket sossarna inte vågat erkänna - trots att det är dem som har skapat välfärden.

Tänk också på att Alliansen vann valet, och inte Moderaterna ensamma. Så prata inte som om det kommer blir ett 100%- igt Moderat-Sverige, för det kommer det inte bli. Dessutom har ju sossarna majoritet i de flesta kommunvalen, det är väl kanske en tröst för alla på vänstersidan.

Men jag kommer endå sakna Göran på något sätt. Inte hans politik, men hans profil. Hade gärna sätt honom som oppositionsledare i iaf ett par år till.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa att Moderaterna gynnar de rika. Inte bara de rika. Även om det är så.

Valfri moderat: "Hej, det finns några latmaskar som lever på a-kassa trots att de kan jobba - låt oss göra livet surt, inte bara för dom, utan för dom som behöver bidrag också!"

Just A-kassasänkningen är jag inte överdrivet positiv till även om jag förstår vad dom vill.

Däremot har högern otroligt många förslag som också eller framför allt gynnar dom lite fattigare.

Folkpartiet vill ju ha bort värnsskatten som är 5% av lönen, göra det lättare och billigare att starta nya företag och sänka/ta bort fastighetsskatten.

Bättre utbildning lär ju knappast missgynna dom fattiga (även om det förmodligen gynnar dom fattigare mer om man som Vänsterpartiet vill tar bort betygen så att alla - oavsett hur mycket man satsar - kan få lika bra jobb :lol:).

Att privatisera delar av sjukvården gör ju att dom rika tar sjukvårt privat och på så sätt får dom fattiga kortare köer till den offentliga.

Fler poliser missgynnar ju fattiga brottslingar men det är ju inte alls samma sak.

Att ge bidrag på upp till 3000 i dom familjer där även den föräldern med högst lön stannar hemma med barnen är ju inget som bara dom rika bryr sig om, dom rika skulle ju ha överlevt ändå.

Du kan faktiskt inte förneka att de flesta rika röstar på moderaterna, eftersom moderaternas politik är den som gynnar dem bäst. Visst finns det andra, "icke rika" som röstar på moderaterna, men jag försöker inte baktala moderaterna, det är sant att det flesta rika gör det, och jag är också väldigt säker på att de flesta där du bor är "övre medelklass" eller rikare.

Nejdå. Däremot är jag så otroligt trött så att höra att jag är lagd åt höger bara för att jag råkar bo på ett rikt ställe och att jag därför skulle vara girig, självisk och sakna egen vilja (jag är ju Moderat för att mitt största problem i livet är att behålla mina pengar, 'aight?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.

Nejdå. Däremot är jag så otroligt trött så att höra att jag är lagd åt höger bara för att jag råkar bo på ett rikt ställe och att jag därför skulle vara girig, självisk och sakna egen vilja (jag är ju Moderat för att mitt största problem i livet är att behålla mina pengar, 'aight?).

Vafan, skojar du nu eller? Jag har aldrig påstått något sådant, jag snackade om att stället du bodde på var ett rikemansområde, inte anledningen till att du var moderat.

Lägg märke till att jag aldrig har sagt att du är moderat för att du är rik/bor på ett ställe med många rika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan, skojar du nu eller? Jag har aldrig påstått något sådant, jag snackade om att stället du bodde på var ett rikemansområde, inte anledningen till att du var moderat.

Lägg märke till att jag aldrig har sagt att du är moderat för att du är rik/bor på ett ställe med många rika.

Nej men hade du läst hela tråden hade du fattat att det har diskuterats innan, därav drar han paralleler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. Däremot trodde jag det först eftersom jag har hört det så många gånger förut. Bara föklarade mig.

Förlåt.

Nej men hade du läst hela tråden hade du fattat att det har diskuterats innan, därav drar han paralleler.

Pluspoäng++

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smart att beklaga sig för killen som aldrig har påstått någonting sådant, ey?

Bara för att du får höra någonting mycket så "hör" du ju inte det i allting folk säger, och verkligen inte när det inte nämns överhuvudtaget, jag har aldrig snackat om orsaken till hans politiska åsikter.

R2: Lugnt, bättre att höra det från dig än A.A :lol:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg du debatten med Alf Svensson igår?

Jag gillar (som politiker, that is:P) bögen från vänsterpartiet, Tasso någonting?

Såg några minuter med honom på TV, minns inte om det var igår. De pratade om homoäktenskap. Han sa att äktenskap var ett begrepp, som inte fick ändras. :lol: (Alf alltså)

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg några minuter med honom på TV, minns inte om det var igår. De pratade om homoäktenskap. Han sa att äktenskap var ett begrepp, som inte fick ändras. :lol: (Alf alltså)

Jepp, typ att äktenskap var en "definition" och att partnerskap var en annan.. :wub:

Och sen hade han någon liknelse med spadar och grepar, och sen blev han ägd av Tasso.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk också på att Alliansen vann valet, och inte Moderaterna ensamma. Så prata inte som om det kommer blir ett 100%- igt Moderat-Sverige, för det kommer det inte bli.

Att se en Lars Leijonborg knuffa Ibrahim Baylan av skolminister- rollen och placera sig själv där är ingen höjdare heller. :lol:

Inte säkert att han blir skolminsiter, men för jävlighetens skull kommer det säkert bli så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då fick man veta kommunvalsresultaten idag också. Här i Danderyd låg dom blåa på runt 90% och Moderaterna själva fick 50,4%.

Eftersom dom har majoritet kommer det att bli ett snabbt och effektivt styre som inte behöver lyssna på andra även om jag hoppas att dom gör upp lite med resten av högersidan.

Trängselskatten är väl inte riktigt klar än (alla tolkar det ju olika) men här i kommunen blev det 60% nej vilket känns väldigt bra. Hela trängselskatten har varit en otroligt dålig idé ändra från början, sossarna lovade att inte införa den och varför går inte pengarna till nya vägar? Känns otroligt fel att pengarna som vi här i Stockholm betalar i trängselskatt ska gå till badhus i Kiruna eller vad som helst.

Ja att alliansen håller omröstningar om trängeslskatten som bryter mot kommunallagen i kranskommuner är väldigt trevligt det också.

Folkomröstningar om en reform som involverar en kommun får endast hållas i den kommunen.

Enligt lag får inte riksdagen ha dessa valresultat i omtanke när de beslutar om trängselskatten senare.

Men vi känner ju moderaterna, böjer sig alltid ned och tar emot för sina välgörare i villaförorterna, ve och fasa om dessa medel/höginkomsttagare får betala några kronor extra för att passera in och förorena i stockholms stad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att dem flesta som åker in och ut genom tullarna till jobbet, osv, är folk bosatta i kranskommunerna. Jag pratade med en snubbe som jag känner litegran, han är bosatt söder om Stockholm och jobbar i Stockholm. Han tjänar ganska normalt, men inte såpass mycket att avgiften inte påverkar honom. Dessutom förstår jag att Stockholmarna röstar för, det blir mindre trafik och fler parkeringsplatser. Och vad jag upplevt är inte Stockholm stad precis befolkad av arbetare...

Tacksamt att låta folk betala skatt för att åka till jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor