Jump to content

Alliansen har segrat...

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 230
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

E fan trött på att folk ska betala en tredje del av sin lön till skatt, och att det finns soffligande som lever på socialbidrag :lol: Hoppas att det dyker upp fler nya företag nu när moderaterna kommer att styra! Så att det finns jobb till alla!

Har du jobbat? Har du betalat skatt? Var det verkligen en tredjedel du betalade? Det har jag väldigt svårt att tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte den som dömmer på förväg, så jag väntar och ser, men det är inte annat än att man ser lite pessimistiskt på det hela. Allt känns mycket ovisst just nu.

Reformism som socialdemokratin bygger på handlar ju om långsamma förändringar för att förbättra samhället och då bör man ju ha makten länge. Även om tålamodet bland väljarna tog slut för Perssons del så hade ju han avgått även om Sossarna vunnit och lämnat plats åt nya krafter. Jag tycker det hade varit intressant att se hur sossarna skulle ta nya tag. Hade Persson inte gjort vissa taktiska misstag (som ett visst husköp) hade jag nog röstat på sossarna. Den ibland väl hårda svartmålningen av honom i media kanske också inverkade på mig. Men nu blev det en grön röst eftersom jag vill motverka borgarnas utbyggnad av kärnkraften, tyvärr kommer det väl inte hjälpa så mycket. Om fyra år kanske jag röstar rött.

Sedan de som gnäller på bidragsfuskare. Fuskare kommer det ALLTID att finnas vare sig man har blått eller rött styre. Tycker inte fuskare ska få påverka att de som verkligen behöver bidrag kommer få svårare att få det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu blev det en grön röst eftersom jag vill motverka borgarnas utbyggnad av kärnkraften, tyvärr kommer det väl inte hjälpa så mycket.

Högern vill inte alls bygga ut kärnkraften, däremot vill dom inte stänga ner dom fullt fungerande kärnkraftverk som Sverige har. Vänstern vill ju stänga ner alla kärnkraftverk vilket innebär att Sverige får elbrist till vintern och därmed tvingas importera dyr el från kolkraftverk som är det mest omiljövänliga man kan välja! Smart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högern vill inte alls bygga ut kärnkraften, däremot vill dom inte stänga ner dom fullt fungerande kärnkraftverk som Sverige har. Vänstern vill ju stänga ner alla kärnkraftverk vilket innebär att Sverige får elbrist till vintern och därmed tvingas importera dyr el från kolkraftverk som är det mest omiljövänliga man kan välja! Smart?

Ursäkta mig? Fullt fungerande? Hört talas om att nästan inga säkerhetssystem fungerade vid den allvarliga olyckan uppe vid Forsmark häromsedan? Det är ändå vårat nyaste kärnkraftverk i drift. Och Simpevarp i Småland som byggdes i början på 1970-talet har man också fått stoppa för säkerhetssystemen var likadana som på Forsmark. Där är det dessutom sprickor i strukturerna.

Brytning av uran förorenar som faen, men det kanske inte gör så mycket för det är ju inte i Sverige den smutsiga brytningen äger rum? Och ingen absoult INGEN vill ha det anrikade kasserade uranavfallet på sin bakgård, så länge det hamnar någon annanstans är alla nöjda...

Miljöpartiet hade lagt några år framåt att de ville stänga ner för då skulle deras ersättningsplan med bl.a. vindkraft varit klar, de ville inte stänga på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då fick man veta kommunvalsresultaten idag också. Här i Danderyd låg dom blåa på runt 90% och Moderaterna själva fick 50,4%.

Eftersom dom har majoritet kommer det att bli ett snabbt och effektivt styre som inte behöver lyssna på andra även om jag hoppas att dom gör upp lite med resten av högersidan.

Trängselskatten är väl inte riktigt klar än (alla tolkar det ju olika) men här i kommunen blev det 60% nej vilket känns väldigt bra. Hela trängselskatten har varit en otroligt dålig idé ändra från början, sossarna lovade att inte införa den och varför går inte pengarna till nya vägar? Känns otroligt fel att pengarna som vi här i Stockholm betalar i trängselskatt ska gå till badhus i Kiruna eller vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då fick man veta kommunvalsresultaten idag också. Här i Danderyd låg dom blåa på runt 90% och Moderaterna själva fick 50,4%.

Eftersom dom har majoritet kommer det att bli ett snabbt och effektivt styre som inte behöver lyssna på andra även om jag hoppas att dom gör upp lite med resten av högersidan.

Trängselskatten är väl inte riktigt klar än (alla tolkar det ju olika) men här i kommunen blev det 60% nej vilket känns väldigt bra. Hela trängselskatten har varit en otroligt dålig idé ändra från början, sossarna lovade att inte införa den och varför går inte pengarna till nya vägar? Känns otroligt fel att pengarna som vi här i Stockholm betalar i trängselskatt ska gå till badhus i Kiruna eller vad som helst.

Inte konstigt. Moderaterna gynnar de rika, och Danderyd är ett rikemansområde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E fan trött på att folk ska betala en tredje del av sin lön till skatt, och att det finns soffligande som lever på socialbidrag :wub: Hoppas att det dyker upp fler nya företag nu när moderaterna kommer att styra! Så att det finns jobb till alla!

Självklart finns det soffliggare, men som Misterwhoopee säger här nedanför:

"Sedan de som gnäller på bidragsfuskare. Fuskare kommer det ALLTID att finnas vare sig man har blått eller rött styre. Tycker inte fuskare ska få påverka att de som verkligen behöver bidrag kommer få svårare att få det."

En av mina bästa kompisars moster har varit sjukskriven i flera år nu, hon lever ensam utan man eller barn, och har fått klara sig på socialbidraget. hon har haft riktigt svårt att få det att gå ihop ekonomiskt under Sossarna, och nu kommer alliansen och ska sänka socialbidraget, kommer inte bli lätt för henne. Och hon är verkligen ingen fuskare, hon är sjuk och kan inte jobba.

Jag är inte den som dömmer på förväg, så jag väntar och ser, men det är inte annat än att man ser lite pessimistiskt på det hela. Allt känns mycket ovisst just nu.

Reformism som socialdemokratin bygger på handlar ju om långsamma förändringar för att förbättra samhället och då bör man ju ha makten länge. Även om tålamodet bland väljarna tog slut för Perssons del så hade ju han avgått även om Sossarna vunnit och lämnat plats åt nya krafter. Jag tycker det hade varit intressant att se hur sossarna skulle ta nya tag. Hade Persson inte gjort vissa taktiska misstag (som ett visst husköp) hade jag nog röstat på sossarna. Den ibland väl hårda svartmålningen av honom i media kanske också inverkade på mig. Men nu blev det en grön röst eftersom jag vill motverka borgarnas utbyggnad av kärnkraften, tyvärr kommer det väl inte hjälpa så mycket. Om fyra år kanske jag röstar rött.

Sedan de som gnäller på bidragsfuskare. Fuskare kommer det ALLTID att finnas vare sig man har blått eller rött styre. Tycker inte fuskare ska få påverka att de som verkligen behöver bidrag kommer få svårare att få det.

Tack, fan vad smart du är.

Förresten, snacka om att ärrtvå bor i en villaförort utanför Stockholm :lol: 50,4 % moderater och 90% borgerligt, och du förnekar att det är ett rikemansområde R2?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte konstigt. Moderaterna gynnar de rika, och Danderyd är ett rikemansområde.

Jag har hört det där så sjukt många gånger att det nästan börjar bli löjligt.

Siana kunde i alla fall sätta en :wub: bakom.

Du ska inte komma med lite argument för varför Moderaterna bara är för rika?

Snackade i en timme igår med en på MSN om varför högern skulle vara för dom rika och det enda jag fick fram var att Sverige med blå regering tydligen är precis som USA. Ehm.

Förresten, snacka om att ärrtvå bor i en villaförort utanför Stockholm :lol:

Ja, då får jag inte ha en åsikt?

Jag bor inte i snobb-Djursholm, den rika delen alla har fördomar om utan Enebyberg som inte alls är lika rikt som Djursholm.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är bättre att det inte finns några jobb alls för ungdomar? Som det har varit de senaste 8 åren.

Och vad är det för fel på dom jobben? Har man ingen utbildning eller erfarenhet så får man ta ett skitjobb tills man har studerat, så är det bara. Minimumlönen kommer inte att sänkas så mycket, i alla fall vad jag har hört.

Jag som många andra jobbar svart på heltid eftersom det är omöjligt för mig att få ett vanligt heltidsjobb efter gymnasiet. Inte många privata arbetsgivare har råd att anställa folk med de anställningsavgifter och skatter som vi har idag. Alliansens seger kanske innebär att min chef har råd att anställa mig vitt

Offtopic: SD fjärde största partiet i Malmö. Jag gillar inte SD men det visar ändå att folk inte vill ha den invandringspolitik vi har idag

Klart det inte är bättre med inga jobb alls för ungdomar, det tycker väl inga. Men det är såna här jobb som ger en extrem klasskillnad - är det verkligen den bästa lösningen på arbetslösheten?

Anställningsavgiften kan sänkas en aning, men inte såpass mycket som jag befarar att högern kommer sänka den.

Angående SD tror jag det är ungomar som antingen är dumma eller inte bryr sig så mycket som röstat på dem. Lika idiotiskt som att rösta på Piratpartiet - de fokuserar sig ju bara på en punkt.

Ärrtvå - säger inte det sig självt?

Högern vill sänka/slopa diverse bidrag - något som rika människor inte behöver. Rika människor vill heller inte betala skatt, som ska gå till bidrag, eftersom de vill behålla sina pengar själva. De vill heller inte bidra till skatt till fri sjukvård, etc, eftersom de är såpass själviska så att om de själva åker till sjukhuset betalar de för de själva, "och så får alla andra göra också. Har de inga pengar får de skylla sig själva." Sedan vill högern sänka arbetsgivarskatten, vilket kommer att leda till, som ovan diskuterat, att rika människor kan få hushållsarbetare, städare och trädgårdsmästare. Vilka är det som får utföra de jobben? De som tidigare levde på bidragen. Klasskillnader ftw. Ja, jag generaliserar. Ja, jag överdriver. Ni behöver inte påpeka det. Vill bara få fram mina åsikter så ni förstår vad jag menar. :lol:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana kunde i alla fall sätta en :lol: bakom.

Snackade i en timme igår med en på MSN om varför högern skulle vara för dom rika och det enda jag fick fram var att Sverige med blå regering tydligen är precis som USA. Ehm.

Ja, då får jag inte ha en åsikt?

Jag bor inte i snobb-Djursholm, den rika delen alla har fördomar om utan Enebyberg som inte alls är lika rikt som Djursholm.

Men åh, snackar inte om dina åsikter utan om ställets som du bor på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana kunde i alla fall sätta en :lol: bakom.

Jag sa att Moderaterna gynnar de rika. Inte bara de rika. Även om det är så.

Valfri moderat: "Hej, det finns några latmaskar som lever på a-kassa trots att de kan jobba - låt oss göra livet surt, inte bara för dom, utan för dom som behöver bidrag också!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah. Nu kommer det där med rikemansparti igen.

Du kan faktiskt inte förneka att de flesta rika röstar på moderaterna, eftersom moderaternas politik är den som gynnar dem bäst. Visst finns det andra, "icke rika" som röstar på moderaterna, men jag försöker inte baktala moderaterna, det är sant att det flesta rika gör det, och jag är också väldigt säker på att de flesta där du bor är "övre medelklass" eller rikare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor