Jump to content

Alliansen har segrat...

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 230
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Såhär blir Sverige enligt Aftonblöjan.

http://www.aftonbladet.se/vss/val2006/stor...,889315,00.html

"'Nystartsjobb' för långtidsarbetslösa, sjukskrivna, förtidspensionerade och personer med socialbidrag. Halv arbetsgivaravgift för ungdomar 19-24 år. Slopad arbetsgivaravgift för delar av tjänstesektorn."

Betyder i princip att ungdomar och alla som lever på Socialbidrag idag kommer få nya friska jobb... Som städare, hushållsskötare och trädgårdsmästare med halvdan lön hos rika grisar.

Många Moderater på det här forumet - Socialdemokraterna är trots allt ett större parti. Beror väl på att alla här är bortskämda rikemansbarn. :lol:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAN! FAN! FAN! :lol:

Ska bli grymt intreesant hur länge de dröjer innan sverige rasar helt, ja vad kan det då ta, minst 1 till 2 år till vi ser en djup ekonomisk kris som den sittande högern inte kan värja sig emot. Bara att gå tillbaka och kolla på sisst högern satt vid makten, då högern lämnade efter sig ett enormt eknomiskt underskott, som sedan vänstern fick sanera.

japp, bereder på de värsta gott folk :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAN! FAN! FAN! :lol:

Ska bli grymt intreesant hur länge de dröjer innan sverige rasar helt, ja vad kan det då ta, minst 1 till 2 år till vi ser en djup ekonomisk kris som den sittande högern inte kan värja sig emot. Bara att gå tillbaka och kolla på sisst högern satt vid makten, då högern lämnade efter sig ett enormt eknomiskt underskott, som sedan vänstern fick sanera.

japp, bereder på de värsta gott folk :'(

Det skulle säkert moderaterna klarat av om dom skulle suttit vid makten efter det. Socialdemokraterna började förstöra ekonomin innan moderaterna fick makten, moderaterna fick makten ekonomin fortsatte falla. Moderaterna fick skit för allt och Socialdemokraterna fick makten igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betyder i princip att ungdomar och alla som lever på Socialbidrag idag kommer få nya friska jobb... Som städare, hushållsskötare och trädgårdsmästare med halvdan lön hos rika grisar.

Många Moderater på det här forumet - Socialdemokraterna är trots allt ett större parti. Beror väl på att alla här är bortskämda rikemansbarn. :lol:

Typisk fördom av en som inte vet vad det handlar om.

Jag är verkligen inte ett rikemansbarn!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt synd att han får avgå med en förlust i ryggen, och som den ende Socialdemokratiske partiledaren som aldrig kommit över 40%. Han var ju en utmärkt politiker. :D

Ice Cube: Nä, jag skojade, som synes lade jag en :lol: - smiley i slutet.

Fast jag tror att många här har föräldrar med hög inkomst som röstar på Moderaterna - därav stödjer även de Moderaterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är bättre att det inte finns några jobb alls för ungdomar? Som det har varit de senaste 8 åren.

Och vad är det för fel på dom jobben? Har man ingen utbildning eller erfarenhet så får man ta ett skitjobb tills man har studerat, så är det bara. Minimumlönen kommer inte att sänkas så mycket, i alla fall vad jag har hört.

Jag som många andra jobbar svart på heltid eftersom det är omöjligt för mig att få ett vanligt heltidsjobb efter gymnasiet. Inte många privata arbetsgivare har råd att anställa folk med de anställningsavgifter och skatter som vi har idag. Alliansens seger kanske innebär att min chef har råd att anställa mig vitt

Offtopic: SD fjärde största partiet i Malmö. Jag gillar inte SD men det visar ändå att folk inte vill ha den invandringspolitik vi har idag

Redigerad av HK_47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor