SlewME Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) SlewME SIFO Detta var den absolut sista debatten inför valet där alla partiledare i riksdagen var involverade, detta innebär att kanske folk som tänkt rösta blankt har bestämt sig för att rösta på blått eller vice versa. Det var endel munhugg mellan båda parterna och det är oschysst att göra som vänstern att i grupp "mobba" ut Lars Leijonborg, vilket de faktiskt gör. Jag kommer kanske lägga min röst på just Folkpartiet utav den enkla anledningen. Jag vet att alliansen håller ihop och att den rösten inte spelar någon större roll. Medans det röda blocket har olika åsikter på många punkter samtidigt som de inte uppfyller min ideologi och mina tankar. Min röst går på allians för Sverige. Valet är avgörande för Sveriges framtid och om du får rösta så gör det, vet du inte på vad så rösta blankt för katten. Skapade denna tråd i och med att det var den sista debatten och i och med att många kanske har ändrat sig sedan den förra omröstningen. Finner alltså denna tråd ytterst befogad att ha öppen. Vad tycker du? Vad skulle du röstat om du fick eller får du rösta? Berätta. Redigerad 15 september, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Missade olyckligtvis debatten. Fast jag har ändå hängt med tillräckligt bra i valrörelsen för att veta att min sympati faller röd. På Vänsterpartiet, närmare bestämt. Säg gärna var jag kan se programmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Missade olyckligtvis debatten. Fast jag har ändå hängt med tillräckligt bra i valrörelsen för att veta att min sympati faller röd. På Vänsterpartiet, närmare bestämt. Säg gärna var jag kan se programmet. Jag får aggera pappa i denna tråd också då. Här har du http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...mp;lpos=extra_0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Jag får aggera pappa i denna tråd också då. Här har du http://svt.se/svt/road/Classic/shared/medi...mp;lpos=extra_0 Tack, mamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Alliansen Reinfeldt Av det jag har sett så har det varit rättvist. Ska säga att jag blir störd på sossarnas valkampanj - det är inget annat en skräckpropaganda. Jag har knappt hört Göran/sossarna prata om sin egen politik, utan dem har bara attackerat alliansen. Varför? Dem har helt enkelt inget bättre att komma med själva... Och det lilla dem pratar om sig själva har varit "Det går bra för Sverige nu, varför ska vi ändra oss?" Ja, det går bra för Sverige nu för att det är högkonjuktur. Det är ingen långsiktigt lösning som sossarna har skapat, vilket dem verkar ha fått för sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Alliansen Reinfeltd Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 När populistiska dårar utan sans leker polsk riksdag i två timmar vet jag inte om det går att utse en vinnare. "Politik" är ett väldigt generöst ord att använda. Pensionera dessa kära ansikten från valdebatter och släng in dem i Treans/Femmans/Fyrans fräschaste dokusåpasatsning. De kan ju det här med att trycka på rätt knappar hos oss blåögda får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) Vänstern vann. Lars Ohly var lätt bäst just idag, fan vad grym han är, och ja, programledarna var rättvisa. Edit: Alltså vafan, forumets grymmaste avsked någonsin som gjordes av Crice, Pico, the Dude, okka och jaeger förstörs totalt av Crice och Pico Redigerad 15 september, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Göran Hägglund har blivit min favorit dem senaste veckorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Såg inte den så jag vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) Vänstern vann. Lars Ohly var lätt bäst just idag, fan vad grym han är, och ja, programledarna var rättvisa. Edit: Alltså vafan, forumets grymmaste avsked någonsin som gjordes av Crice, Pico, the Dude, okka och jaeger förstörs totalt av Crice och Pico Faktum är att jag tycker att Ohly var helt ok i debatten igår, men idag var han inte det minsta bra. Tycker däremot att Maud och Hägglund var riktigt bra i debatten idag.. Btw, vad stod det i vänsterns avskedsbrev? Redigerad 15 september, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Jag röstade på Leijonborg men bara därför att det inte fanns ett "vet inte"-alternativ. Det var klart någon av de blåa iaf. Och om jag minns det rätt så kallar sig väl s, v och mp för "Den blågröna koalitionen"? Eller "Kartellen" som Alliansen säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Faktum är att jag tycker att Ohly var helt ok i debatten igår, men idag var han inte det minsta bra. Tycker däremot att Maud och Hägglund var riktigt bra i debatten idag.. Btw, vad stod det i vänsterns avskedsbrev? Näe Ohly var riktigt bra idag, rolig och avslappnad. Kul när han dissade Maud och Göran (Hägglund) som bara den. Jag är ju inte på vänsterpartiets sida i vanliga fall, eller mer än på högerns, men ändå inte, många kommatecken, så jag säger det ju inte för att jag håller med honom utan för att han verkligen var bra idag. Riktigt kul att se dom allihopa tillsammans, när dom sitter och räcker upp händerna när dom vill prata Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Jag tycker miljöfrågorna är viktiga så därför tycker jag Peter Eriksson pratade bra, även om jag hade tyckt det var roligare med Maria där istället. Jag tycker verkligen inte om att alliansen öppnar för utbyggnad av kärnkraften. Alldeles nyrligen var det ju en allvarlig olycka uppe vid Forsmark (som ändå är det nyaste kärnkraftverket i drift i Sverige) Man kan prata hur mycket man vill om att det inte blir några utsläpp, men brytningen av uran förorenar, och restprodukterna är det ingen som vill veta av heller, det sopas under mattan. Och satan vad Lars och Lars höll på på varandra ikväll... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) När populistiska dårar utan sans leker polsk riksdag i två timmar vet jag inte om det går att utse en vinnare. "Politik" är ett väldigt generöst ord att använda. Pensionera dessa kära ansikten från valdebatter och släng in dem i Treans/Femmans/Fyrans fräschaste dokusåpasatsning. De kan ju det här med att trycka på rätt knappar hos oss blåögda får. Det beror på hur man ser det. Självklart vet de hur man hanterar oss väljare, men många av väljarna vet också hur mycket av valfläsket som är sant och vad som är överflödigt bajs. Om man ska se det från den ljusa sidan, som jag ofta brukar göra, så kommer man fram till att det blir inte mycket bättre än så här. Vi får helt enkelt svälja den halva som låter bra och skita i resten, för det kommer ta en bra jävla tid innan den försvinner. Edit: Jag håller med dem som säger att Ohly var bra idag, han var riktigt jävla skarp. Om han hade varit partiledare för FP eller C så vill jag gärna tro att de skulle ara ostoppbara. Redigerad 15 september, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Näe Ohly var riktigt bra idag, rolig och avslappnad. Kul när han dissade Maud och Göran (Hägglund) som bara den. Jag är ju inte på vänsterpartiets sida i vanliga fall, eller mer än på högerns, men ändå inte, många kommatecken, så jag säger det ju inte för att jag håller med honom utan för att han verkligen var bra idag. Riktigt kul att se dom allihopa tillsammans, när dom sitter och räcker upp händerna när dom vill prata Precis det, jag ser inte en politiskt debatt som smutskastning eller "vem som kan bajsa ner andra mest", det får man göra hemma. Gillar varken Göran P eller Ohlys sätt när de hånflinar och leker allan. Det jag även reagerade på som jag skrev tidigare är att de hackar så förfärligt på Lars L efter skandalen, har de verkligen inget annat för sig? De kanske ska blicka bak(speciellt göran) och se sina egna skandaler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Precis det, jag ser inte en politiskt debatt som smutskastning eller "vem som kan bajsa ner andra mest", det får man göra hemma. Gillar varken Göran P eller Ohlys sätt när de hånflinar och leker allan. Det jag även reagerade på som jag skrev tidigare är att de hackar så förfärligt på Lars L efter skandalen, har de verkligen inget annat för sig? De kanske ska blicka bak(speciellt göran) och se sina egna skandaler. Det tycker jag om Det får man när man är vänster! Näe men ärligt, jag ser inget fel i att ha lite humor, de gör ju det med glimten i ögat, i alla fall vissa av sakerna. Visst, taskigt att gadda ihop sig mot Lejonet, han fick väl nog med skit av Guillou och Rosenberg i fyran häromdagen, men jag tycker inte det var så farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 I varje debatt som Göran P har varit med i dem senaste veckorna säger han såhär: det är jag stolt över, men inte nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 I varje debatt som Göran P har varit med i dem senaste veckorna säger han såhär: det är jag stolt över, men inte nöjd. Ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Ok. Du behövde inte svara på den inlägget jag gjortde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts