KalleR Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Jag har också varit på kent Var scenvakt. Gillar inte musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Rammstein i Globen november 2004. Som någon sa, sjukt jävla bra. Satt tyvärr ganska dåligt (längst upp) men otroligt bra för det. Mando Diao på Gröna Lund i fredags. Ganska bra konsert, bra plats (stå långt fram) och bra stämning. Ill Nino på Fryshuset i januari detta år. Inte för att jag gillar dom alls nu och inte överdrivet mycket då heller men jag betalade inte så det var värt det. Inte jättebra konsert men bra tryck, det var det. Tyvärr är det nog allt förutom nåt Electric Banana Band när jag var liten. Har massor av band som jag vill se dock. Red Hot har jag biljetter till, ska kanske gå på Keane nu i november. Har missat Death Cab For Cutie och White Stripes men dom får jag hoppas kommer igen. *edit* Just det. Basshunter på Dreamhack också. Redigerad 14 september, 2006 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 3 Doors Down Audioslave Oasis Guns N' Roses Ska senare gå på Red Hot Chili Peppers i vinter också. Kanske inte så mycekt konserter men oftast dom banden jag gillar spelar på småklubbar. Ska åka över tillEngland med fadern och titta å Kasabian också, men det är inte spikat än. White Stripes och Raconteurs ska jag också hinna sen innan jag dör, sen kan jag ta livet av mig när fan jag vill. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Slipknot på Hultsfred 2005 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) En jävla massa...om festivalspelningar räknas måste det vara över hundra, annars kanske ett 20-tal. Edit: Bästa spelningarna jag sett är nog Radio Dept. på Hultan '03, Håkan Hellström på Metropol 2002 och Thåström på Metropol i februari i år. Redigerad 14 september, 2006 av Streetwave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 De som brukar vara på MF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 En jävla massa...om festivalspelningar räknas måste det vara över hundra, annars kanske ett 20-tal. Edit: Bästa spelningarna jag sett är nog Radio Dept. på Hultan '03, Håkan Hellström på Metropol 2002 och Thåström på Metropol i februari i år. Mamma ville ha med mig till thåström på metropol, hade ej tid. Har dock varit på thåström för ca 10 år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Franz Ferdinand på Arenan, Fryshuset i Stockholm, den 8 december förra året! Så jävla sjukt bra och underbart, hela publiken sjöng med och alla rörde sig upp och ned. EDIT: Ett par bilder från konserten. Kan ni se mig? >;F http://img226.imageshack.us/img226/5661/ff1ox0.jpg http://img224.imageshack.us/img224/4638/ff2ad7.jpg Redigerad 14 september, 2006 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Såg Franz Ferdinand samtidigt som Jacker, och så såg jag Depeche Mode 7e juli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Rhapsody in rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Shayne ward helen parazaisjiasjias hur faen det stavas håkan hellström magnus uggla lena PH mark levengood Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Guns N Roses - 93 på Stockholms Stadion, stod mellan publiken och scen...var grymt. Red Hot Chili Peppers - Stockholm...oslagbart, ska även gå på deras bägge spelningar i vinter. Metallica - Göteborg, schysst upplevelse men ljudet var inte det bästa. Audioslave - Stockholm, har alltid gillat Soundgarden och Rage, eftersom jag missade dom när dom var i Sverige under sin tid tog jag ut det nu...grymt bra...musikgenier är dom. Foo Fighters - Stockholm, jävligt bra. Mars Volta - Stockholm, dom var förband åt RHCP, helt ok. Motörhead - Stockholm The Hives - Stockholm Iggy Pop - Stockholm Black Sabbath - Stockholm, jävligt bra. Bob Hund - Stockholm, ett par gånger, alltid lika bra. Sahara Hotnights - Stockholm The Hellacopters - Stockholm Ed Hardcourt - Stockholm Soulfly - Stockholm Slipknot - Göteborg Lostphrofets (stavning) - Göteborg Limp Bizkit - Stockholm Kanye West - Stockholm, i somras på Jazzfestivalen, för att vara hiphop var det jävligt bra, så pass bra att köpte hans skivor efter, bra stämning, mycket folk och scenen låg vid vattnet och solen började gå ner..jävligt nice. Hardcore Superstar - Stockholm, 2 gånger. Har säkert glömt en massa, sen har ju dom flesta av dom jag nämt haft förband som jag inte kommer ihåg vilka dom varit...så bra har dom vart . Men om någon annan var på Foo Fighters på Hovet i vintras och kommer ihåg vilka förbanden var skulle jag vara tacksam, dom var bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Jonossi uppträde i våran skolaula en gång... de har gått i min (förra) skola när de var mindre... stämning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 En hel massa. Börjar med Marmeladorkestern. Sveriges Bästa för-underhållningsband. Inte det mest kända men oo så bra! http://www.marmeladorkestern.nu/ Har inte varit på någon riktig koncert för just ett band ännu i livet. Så. Har bara sätt en massa skitartister. Amy Diamond x2 i Göteborg 06 Peter Jöback i Göteborg 06 Linda Begntzing i Göteborg 06 Jessica Andersson x2 i Göteborg 06 Lotta Engberg i Göteborg 06 Pernilla Wahlgren i Göteborg 06 Magnus Johansson i Göteborg 06 Lasse Kronér i Göteborg 06 Lasse Holm i Göteborg 06 Caroline Wennergren i Göteborg 06 Shirley Clamp i Göteborg 06 Sebastian i Göteborg 06 Evan i Göteborg 06 Da Buzz i Göteborg 06 Bosson i Göteborg 06 Patrik Isaksson i Göteborg 06 Patrik Isaksson i Örnsköldsvik 06 Ola i Örnsköldsvik 06 Evan (2) i Örnsköldsvik 06 Eric Gadd i Örnsköldsvik 06 Rix Morgonzoo-gänget i Göteborg 06 http://www.diggiloo.com/ http://www.rixfm.com/festival/ (Örnsköldsvik och Göteborg) Sen såg jag några på Rhapsody In Rock för några år sedan. Orkar inte göra en lista. Men det var väll CO Segemyhr snubben, Jill Johnsson och såklart Robert Wells mfl. Härifrån kan vi säga vilka artiser/band vi vill se live. Jag vill se Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, The Strokes och Bollibompabandet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) The Strokes Kent Mando Diao Him Phoenix The Cardigans Gnarls Barkely In Flames Slagsmålsklubben Lordi The Animal Five Korn Slipknot Slayer System of a down Hello Saferide Snook The Sounds (2 ggr) Im from Barcelona Deftones Alice in Videoland Le Tigre Lou Reed Static X EDIT nr 2 Sahara Hotnights The Hellacopters The Hives The Donnas Marilyn Manson Nine Inch Nails Håkan Hellström Backyard Babies Within Temptation Snoop Dogg Slayer The Ark Turbonegro LoopTroop Doktor Kosmos M.I.A [ b ] [ /b ] = Bästa Redigerad 15 september, 2006 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 The Strokes Mando Diao Phoenix In Flames Slagsmålsklubben Slipknot System of a down Im from Barcelona Deftones Alice in Videoland The Hives Men lyllo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 (redigerad) Oasis ett par gr - kul avatar föresten, pico the strokes libertines arctic monkeys i somras neil young kent... winnerbäck ett par gr mando diao förra fredan franz ferdinand Fyfan vad avundsjuk jag är nu. För mig blir det Mando Diao om någon vecka och sen The Kooks i Malmö. Edit: VickeX, jävligt beundransvärt att vara på så många konsrter utan att se ett enda bra band. Redigerad 15 september, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Min första konsert var Markoolio när jag var runt ehm, gick i trean tror jag. Efter det har det varit Lars Winnerbäck 2 gånger Kent Gyllene Tider Rammstein In Flames Sen lite olika "festival" grejjer med alla möjliga artister, The Voice grejjen på kungsan hade rätt trevliga artister, Petter var grym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Har sett Robert Wells med skolan. Sen var jag på Power grejen i Stockholm för några år sen, såg bland annat Good Charlotte där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2006 Bob Dylan, Globen. Det sög, jävla gubbjävel. Opeth, Fryshuset. Helt jävla underbart, helt sjukt. Mindre "konserter" med flera band, överlag sugande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts