Misterwhoopee Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Tänkte det kunde vara kul att få veta vilka musikartister forumiterna har sett live (lite kändare musiker är ju av större intresse ) . Sedan är det ju kul om man skriver en rad om vad man tyckte om framträdandet. Själv har jag börjat med sånnt på senare år och därmed inte sett så många, men... -Artister på Uppsala Reggae Festival 2005, bl. a. The Gladiators, Steel Pulse, och Dag Vag. Soft festival och uppträdandena var bra med gensvar från publiken. Bra bas. -James Brown på Skansen 29 juli i år Coolt att se honom framförallt, men uppträdandet i sig var också bra. Kanske lite för långa versioner av vissa låtar, men ibland svängde det rejält. -Mojje på Ljusdals folkpark i år Respekt... Nå vilka har NI sett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 (redigerad) Cryptopsy! Teknisk dödsmetall. Aborted ställde tyvärr in, det var samma kväll. EDIT: SJUKT bra konsert, var ett jävla tryck längst framme, publiken var bra och Cryptopsy var jävligt grymm och deras ljud var också grymt. Redigerad 13 september, 2006 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 U2 - globen, klockrent! Alice in Videoland - Malmöfestivalen. Skitbra. Skitfull. Lars winnerbäck - Kalmar. Stämmning. Tiesto - Loveparade, Berlin. De jag kommer ihåg så här på rak arm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Sonata Arctica (I Finland - Rovaniemi) Iron Maiden (Sverige - Stockholm) ACDC (I Finland - Tuuri) Billy Idol (I Finland - Tuuri) Dio (I Finland - Tuuri) Lordi (I Finland - Tuuri) Helloween (I Tyskland - München) Och mina mål = Blind Guardian, Iron Maiden igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Kenneth & The Knutters! Tyckte antaglien inte dom var så bra iochmed att jag somnade på minfars axlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Det skulle nog vara Roger Pontare. Jag och några polare satt längst fram och sjöng med..var några år sedan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Alice in Videoland - Malmöfestivalen. Skitbra. Skitfull. Tillåt mig påpeka att minnet av denna upplevelse lär vara lagom skevd med tanke på de drycker du uppenbarligen hällde i dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Hmm...såg the poodles när de spelade på Invigningen till gothia cup samt han idol måns (?) under pausen mellan häcken djurgården. (båda på ullevi) Annars tror jag inte jag har sett någon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Mastodon/Slipknot/Slayer - 14/10 -04 - gap och skrik och allmänt larvigt, men hey, jag var ung (yngre, då) och dum. Bullet For My Valentine/Avenged Sevenfold/Guns N' Roses - 26/6 -06 - underbart bra, med undantag för de hemska förbanden. Axl Rose är min gud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Tillåt mig påpeka att minnet av denna upplevelse lär vara lagom skevd med tanke på de drycker du uppenbarligen hällde i dig. Det var helt underbart att under lagom kraftig berusning, med en bra polare och 5 uppraggade malmöbrudar se ett av sveriges enligt mig bästa band. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) U2 - globen, klockrent! Alice in Videoland - Malmöfestivalen. Skitbra. Skitfull. Lars winnerbäck - Kalmar. Stämmning. Tiesto - Loveparade, Berlin. De jag kommer ihåg så här på rak arm. Är väl inget att skryta med! Om jag är avundsjuk? Nejdå, inte alls... Själv har jag bara sett Kent, Thåström och The Hellacopters på Kalas i jönköping (2001). Minns en kille som stod bakom mig och tafsade mig på rumpan under Kent. Har även sett Lili & Susie lajv då jag var barn. Redigerad 14 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Är väl inget att skryta med! Om jag är avundsjuk? Nejdå, inte alls... Själv har jag bara sett Kent, Thåström och The Hellacopters på Kalas i jönköping. Minns en kille som stod bakom mig och tafsade mig på rumpan under Kent. Har även sett Lili & Susie lajv då jag var barn. Då hade jag ingen som tog mig rumpan, fast däremot höll jag en jättestor pandaballong, som tyvärr blev förstörd av min eleka bror. :'( Var du på kent i sthlm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Jag blev rättare sagt tvingad av min kusin att följa med på denna endagsfestivalen Misson Impossble i Smedjebacken för två år sen. Artisterna jag minns som var med är: - Weeping Willows - Timbuktu - The Mo - Alice In Videoland - Saxon (vi såg aldrig dem eftersom det var så jävla sent och det var svinkallt ute) Det var mer artister än så men det är det jag inte kommer ihåg. Jag kan inte yttra mig om vad jag tyckte om den där festivalen för jag kommer knappt ihåg något själv, men musiken är väll inte direkt min musiksmak men det gick väll faktist att lyssna på. Sen tror jag att jag inte har sett några andra artister live. Redigerad 14 september, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Kan dra upp några ab mina. Korn Slipknot Slayer System of a down Hello Saferide Snook The Sounds (2 ggr) Im from Barcelona Deftones Alice in Videoland Le Tigre Lou Reed Static X mm mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Nocturnal Rites - Kramfors stadsfest. Destynation - Kramfors stadsfest. (Var backstage med dom och drack lite öl ) Nocturnal Rites - Sliperiet övik Solbjörn - Sliperiet övik Alcizar - Sliperiet övik Kommande: Children of Bodom och några fler i sep. Tror det var In flames också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 (redigerad) Oasis ett par gr - kul avatar föresten, pico the strokes libertines arctic monkeys i somras neil young kent... winnerbäck ett par gr mando diao förra fredan franz ferdinand Redigerad 14 september, 2006 av GrandTheftCarl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 edit: The Strokes Kent Mando Diao Him Phoenix The Cardigans Gnarls Barkely In Flames Slagsmålsklubben Lordi The Animal Five /edit Korn Slipknot Slayer System of a down Hello Saferide Snook The Sounds (2 ggr) Im from Barcelona Deftones Alice in Videoland Le Tigre Lou Reed Static X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 The Latin Kings Gick med 3 kompisar, kostade väll typ 20 kr eller så var det gratis, kommer inte ihåg... stog på övervåningen och kollade ner på dom, dom fick inte igång publiken och så totalt värdelösa var dom, usch, efter en liten stund satt jag och 2 av kompisarna längst bak på övervåningen och pratade istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Rammstein @ Globen, nov -04 Helt jävla underbart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Var du på kent i sthlm? Nää... Hurså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts