Jojje Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 (redigerad) Penumbra är ett förstapersons-äventyr i Silent Hill-anda då man får ett brev av sin far, där det står att han har dött och att han hade bett om ursäkt för att han hade lämnat hans mor innan du ens föddes. I brevet finns också en nyckel till ett bankfack. Du börjar mer och mer fundera om du ska gå till banken och se vad som finns därinne. Till slut gör du det, och i facket hittar du en gammal bok med ett konstigt språk. Det finns också en massa lappar där inne med din fars handstil. Mycket av dom handlar om ett ställe på Grönland. Dagarna gick, och då beslöt du dig för att flyga till Grönland och leta efter platsen, och leta efter din far... One thing I can't believe is that there are people out there who think Resident Evil 4 is scary. Apparently they've never played games like Silent Hill, Fatal Frame, or Penumbra. Penumbra is not your standard survival horror game. It's all about puzzle solving since you don't actually get a gun. That's not to say there aren't monsters though. The game has some pretty kickin' graphics for a freeware game which certainly adds to the horror. Are you man or woman enough to play? Of course you are! http://frictionalgames.com/?q=penumbra Så ladda ner från länken ovan, och om du vill ha en språk-fil där allting står på svenska (allting i spelet är på svenska då. nästan allting) så får du tanka det här [uPPDATERAD]. (lol, det är jag som har gjort languagefilen) Lägg det i Penumbra\redist\config, och sen startar du spelet, går till Options, Game, och ställer language till Swedish. Roliga grejer ---------------------------------------------------- Min review på Penumbra Mod Tools Ingame video Redigerad 13 september, 2006 av Jojje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Grymt! Ska snart tanka. Hoppas jag vågar spela det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Hur kan farsan skriva att han är död, eller är det nån annan som skickad brevet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 13 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Jag tror att han skrev det innan han dog. Typ som "If you are reading this, it means that I am dead." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Nu har jag spelat en liten liten bit av spelet. Efter att ha öppnat första dörren med kodlås så stängde jag av. Jag klarar inte av att spela sånna här spel ensam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Fått hem de om 11 minuter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 13 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 (redigerad) Det är inte så läskigt tycker jag. Bara vissa små delar är det.. EDIT: Är det nån som använt min svenska language-fil? Redigerad 13 september, 2006 av Jojje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 EDIT: Är det nån som använt min svenska language-fil? Jag har laddat ner den å ska andvända den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 13 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 K. Har lagt till en video från Penumbra för dom som vill se den in-action innan dom prövar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 K. Har lagt till en video från Penumbra för dom som vill se den in-action innan dom prövar. Haha! Jag stänge av filmen också! Efter att du hade kollat dörren som var låst och gick vidare in i mörkret. Usch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 14 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Var inte jag som filmade den När jag filmar med headset blir det inget ljud Måste använda högtalarna då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Är det inge monster i detta spel som det brukar vara i stort sett alla såna här spel nu för tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Är det inge monster i detta spel som det brukar vara i stort sett alla såna här spel nu för tiden? Jodå, men inga vapen. Så du får lista ut hur du ska gömma dig/döda dom själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 14 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Jag brukar kasta dynamit på dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Hmm när man har tagit bensinen och ska hälla in i "motor saken" så rinner den ju ut, vad är det man ska hämta och vart är den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 14 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Man ska hämta en gummislang, den är längst ner, i en låda vid bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Jodå, men inga vapen. Så du får lista ut hur du ska gömma dig/döda dom själv. Bra spel då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Hurfan gör man i första rummet? Jag fattar inte, har öppnat alla skåp men det där med lås på förstår jag inte hur man ska kunna öppna.. plx help Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 14 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 I ett skåp finns en lapp du ska skumma igenom, LÄSA IGENOM om du vill, och leta efter numret "1993" som du slår in på dörren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Bra spel då Ja, för alla spel måste ha en onaturligt stor arsernal av vapen som man alltid kan bära på sig. Typ, 10 olika vapen och alla får plats var? I din väska på ryggen som inte syns? Det är inget FPS, så det behöver inte vara några jävla vapen i spelet. Det är ett äventyrsspel i 3d. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts