RavenE Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Då jag gör egna undertexter i Subtitle Workshop, så blir det väldigt dålig text. Hur förbättrar jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Du får gärna förklara lite mer vad du menar med "funkar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Du får gärna förklara lite mer vad du menar med "funkar". Funkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Funkar? Dålig menade jag då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Dålig menade jag då. Aha Det blir dålig skärpa på texten. Helst vill jag ha en svart bakgrund och vit text. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Aha Det blir dålig skärpa på texten. Helst vill jag ha en svart bakgrund och vit text. Det ställer man in i spelaren och inte själva undertexten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Installera VobSub och sen kör du filmen i WMP eller Winamp. VLC brukar aldrig ge någon perfekt text att se på iallfall, tycker jag iallfall. Redigerad 12 september, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Installera VobSub och sen kör du filmen i WMP eller Winamp. VLC brukar aldrig ge någon perfekt text att se på iallfall, tycker jag iallfall. Undertexten fungerar inte i wmp. Nu öppnas undertextfilen i anteckningar, och inte i Subtitle Workshop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Nu när vi ändå är i det här med snack om att fixa undertext, kan någon länka till en bra guide som steg för steg berättar hur man får skiten att funka? Blir totalt galen, när jag försöker få in en undertext i en film så kommer det upp en gång i början. En enda gång har undertexten hängt med under en hel film, och det var under Saw 2 och den låg två minuter efter, mer eller mindre. Har aldrig lyckats få en undertext-fil att fungera i nåt program, men när jag undersökt dom i Subtitle Workshop har dom fungerat superduper felfritt. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Nu när vi ändå är i det här med snack om att fixa undertext, kan någon länka till en bra guide som steg för steg berättar hur man får skiten att funka? Blir totalt galen, när jag försöker få in en undertext i en film så kommer det upp en gång i början. En enda gång har undertexten hängt med under en hel film, och det var under Saw 2 och den låg två minuter efter, mer eller mindre. Har aldrig lyckats få en undertext-fil att fungera i nåt program, men när jag undersökt dom i Subtitle Workshop har dom fungerat superduper felfritt. Tack på förhand! Vet du vad.. Lär dig det engelska språket bättre. LÄR dig förstå engelska i olika former och dialekter. En film utan text är 100 gånger bättre än en med text. Du missar halva nöjet i en film när du sitter och glor i nederkanten på bilden under hela filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Maimstream, kolla här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Vet du vad.. Lär dig det engelska språket bättre. LÄR dig förstå engelska i olika former och dialekter. En film utan text är 100 gånger bättre än en med text. Du missar halva nöjet i en film när du sitter och glor i nederkanten på bilden under hela filmen. Jag är duktig på engelska, ja. Jag kan engelska, ja. Men har bröder som inte är så duktiga på engelska, nej. Iochmed att dom aldrig tar ut tummen ur arslet så lär dom sig aaldrig nånting på egen hand, så dom kommer jämnt till mig (Hela familjen kommer till mig när dom vill ha hjälp) och ber om hjälp. Kollar mycket film med mina polare som är köpta i Thailand = Ingen svensk text eller tal. men som sagt, mina bröder suger på engelska. Tack Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 ... med mina polare som är köpta i Thailand. Har du köpt dina kompisar i Thailand? Vad kostade dem? Är de Thailändare allihopa eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Har du köpt dina kompisar i Thailand? Vad kostade dem? Är de Thailändare allihopa eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Har du köpt dina kompisar i Thailand? Vad kostade dem? Är de Thailändare allihopa eller? Nu vart du nyfiken vah? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 Du missar halva nöjet i en film när du sitter och glor i nederkanten på bilden under hela filmen. Det har du rätt i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts