Gof Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Yxman gick till attack vid slottet Hotar att ta sitt liv- förhandlare på plats En man beväpnad med yxa och slangbella gjorde på tisdagseftermiddagen utfall mot förbipasserande vid Stockholms slott. Därefter band han en snara runt sin egen hals och fäste andra änden av repet i Norrbron. - Han hotar att ta sitt liv. Förhandlare är på plats och förhandlingar pågår just nu, säger Björn Engström. - Vi har stängt av trafiken på Norrbron och Gustav Adolfs torg. En förhandlare är på plats och just nu pågår förhandlingar, säger Björn Engström. Två kvinnor har i sällskap med poliser varit framme och ställt vatten en bit från mannen, och han gick då och hämtade det. Innan mannen förskansade sig på bron krossade han fönstret på en taxibil med slangbellan och gav sig på en bil med yxan. - Ingen blev skadad, säger Björn Engström vid Stockholmspolisen. Rykten cirkulerar på platsen om att mannen skulle vara asylsökande och precis fått sitt avvisningsbeslut. - Det är ingenting jag har några upplysningar om. Vi har inga uppgifter om vem mannen är, säger Björn Engström. Yxa och slangbella, Hardcorevapen var det. Vad tror ni kommer hända med den här människan? Aftonbladet.se1 Redigerad 12 september, 2006 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 En sak jag undrar över, om han hotar med att ta SITT liv, vad ska man då dit och förhandla för? låt han bestämma sig antingen tar han sitt liv då får dom som har det som jobb bära bort honom, eller så tar han inte sitt liv och då har han bara gjort en pinsam grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 En sak jag undrar över, om han hotar med att ta SITT liv, vad ska man då dit och förhandla för? låt han bestämma sig antingen tar han sitt liv då får dom som har det som jobb bära bort honom, eller så tar han inte sitt liv och då har han bara gjort en pinsam grej. Det beror på hur man ser på det, antingen kan han vara mentalt skadad på något vis (Kom inte på något fint ord), så därför går han Kill Frenzy. Eller så har han spelat för mycket GTA, DÅ är det pinsamt för han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 En sak jag undrar över, om han hotar med att ta SITT liv, vad ska man då dit och förhandla för? låt han bestämma sig antingen tar han sitt liv då får dom som har det som jobb bära bort honom, eller så tar han inte sitt liv och då har han bara gjort en pinsam grej. Det är olagligt att ta sitt liv Man får leva sitt eget liv, pyttsan staten äger oss alla utan att vi tänker på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 "Hotar" ta sitt liv ? Tönt är vad han är. Hoppas han inte skadar någon bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Det är olagligt att ta sitt liv Man får leva sitt eget liv, pyttsan staten äger oss alla utan att vi tänker på det Är det verkligen olagligt att ta livet av sig i Sverige? Vad gör dom om man tagit sitt liv? Ger mig böter? Fan, låt folk ta livet av sig om dom hotar med det.. "förhandla" me folk som hotar att ta livet av sig så onödigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Det beror på hur man ser på det, antingen kan han vara mentalt skadad på något vis (Kom inte på något fint ord), så därför går han Kill Frenzy. Eller så har han spelat för mycket GTA, DÅ är det pinsamt för han. Jo faktiskt, men om han nu är mentalt skadad och hotar med detta, om han nu inte tar sitt liv, så är risken stor att mannen kommer tillbaka med nya hotningar, har vi otur så kanske det handlar om helt oskyldiga människor då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Så om en som är kär till er eller står nära till er begår självmord så skiter ni i det och säger "Det var hans val, jag skulle ändå låtit honom göra det"? @Halo; Men om dom undersöker honom och det visar sig vara en mental skada så låter dom väl honom inte gå ut på fri fot igen? Redigerad 12 september, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Givetvis är det inte olagligt att begå självmord eftersom självmord är ett angrepp mot den egna rättssfären. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Coolt Står han vid bron än? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 @Halo; Men om dom undersöker honom och det visar sig vara en mental skada så låter dom väl honom inte gå ut på fri fot igen? Inget som är säkert där du, här där jag bor fanns det en sjukvård för mentalt sjuka förut, men dom gick ungefär i konkurs och dessa människor som bodde där hade ingenstans att ta vägen, nu springer de runt på fri fot och har gjort det i flera år antingen i städer i närheten eller i staden där jag bor. Allt från människor som går runt och tror att alla hatar dom till människor som inte tänker alls, vilket ofta kan vara rätt farligt. Så man vet aldrig med dagens samhälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Så om en som är kär till er eller står nära till er begår självmord så skiter ni i det och säger "Det var hans val, jag skulle ändå låtit honom göra det"? En helt annan sak också, han vill förhandla med sitt liv. Någon nära som tar sitt liv skulle inte göra så, och om sin vän hade gjort så är man trots vänner, så klart man inte skulle säga så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Inget som är säkert där du, här där jag bor fanns det en sjukvård för mentalt sjuka förut, men dom gick ungefär i konkurs och dessa människor som bodde där hade ingenstans att ta vägen, nu springer de runt på fri fot och har gjort det i flera år antingen i städer i närheten eller i staden där jag bor. Allt från människor som går runt och tror att alla hatar dom till människor som inte tänker alls, vilket ofta kan vara rätt farligt. Så man vet aldrig med dagens samhälle. På så vis.. Det är ju lite onödigt då man tycker dom kan eskorteras till ett annat sjukvårdsanstalt (Vad det nu kallas?). Man ska inte låta folk som har mentala skador på hög nivå låta springa omkring på fri fot då man aldrig vet vad som kan hända. På Colan: Men den här mannen har säkerligen folk som tycker om honom, om inte, så tycker jag man kan sitta och fundera på varför hana hotar med att ta sitt liv. Redigerad 12 september, 2006 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Storma bron snabbt som tusan med häcksaxar. Då kanske de inte är så långt efter när han hoppat så klipp repet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 På så vis.. Det är ju lite onödigt då man tycker dom kan eskorteras till ett annat sjukvårdsanstalt (Vad det nu kallas?). Man ska inte låta folk som har mentala skador på hög nivå låta springa omkring på fri fot då man aldrig vet vad som kan hända. Många här runt omkring som håller med dig om detta även jag, dock är det tyvär inte frågan om vad man tycker utan det var pengarna som styrde det hela, några av dom fick egna lägenheter, de tyckta kommunen var smart, men herregud vad tänkte de med? hur fan ska dom lyckas få jobb.?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 (redigerad) Är det verkligen olagligt att ta livet av sig i Sverige? Vad gör dom om man tagit sitt liv? Ger mig böter? Det fanns/finns en/flera stat(er) i amerika som har/hade dödsstraff på självmordsförsök. Fifan vilken mening igentligen. Redigerad 12 september, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Det fanns/finns en/flera stat(er) i amerika som har/hade dödsstraff på självmordsförsök. Fifan vilken mening igentligen. hahahahahah åh vad stört, "Om du misslyckas med det så ligger du illa till" ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Han gav ju upp vid 23. Hur orkade han sitta där sålänge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Han gav ju upp vid 23. Hur orkade han sitta där sålänge? För att polisen var där och han ville visa att han menade allvar? Kanske inte så kul att ge upp tidigt för att sedan direkt bli plockad av polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 "Han krossade fönstret på en taxibil med slangbellan" Humor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts