SolidX Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 (redigerad) Hej, Jag är SolidX och jag håller på att starta en ny SA-MP community. Denna communityn ska vara en så kallad Roleplay. Rollspel alltså. Det vet ni alla säkert vad det är. Jag skriver detta för att visa att den finns och håller på att byggas upp. Jag är ensam nu i den och jag har skapat ett forum redan.En server är också uppe och den är fullt fungerande. Hemsidan Så klart, för att få det att bli en bra community så behöver jag fler som vill vara med att bygga upp det. Därför, söker jag efter en bra scripter (Som kan skriva de script så som talkarea, som är det viktigaste att börja med iallafall (all info finns på forumet). Och 1 eller 2 moderatorer. Ni måste kunna organisera och veta vad Roleplay är och kunna det. (För att ni ska kunna veta hur ni kan hjälpa andra, säga vad ni tycker om spelarnas EGNA oranisationer som man ska kunna skapa osv.) Jag har funderat om det ska vara en svensk server, men det kan ju bli så att det blir för få spelare. Men iallafall, så söker jag efter fler som vill vara med och göra detta möjligt. Vår community kommer att vara mycket bra organiserad med riktig äkta klassiskt rollspel. Vårt forum och server kommer att vara väl bevakad med aktiva administratorer för att kunna hålla dom som vill förstöra för andra osv. borta. Vi skapar skript som gör vår SA-MP server mer så kallad "real life" så att det kan bli så realistiskt som möjligt. Låt mig även berätta att vi kommer bla. ha ett fuel system! Reglerna kommer att vara stränga men ska vara lätta att följa. Detta gör bara det mer roligt! För det är ju det som är meningen! Tack! Svara om ni är intresserade här och på forumet! Ny updatering, 17/9 -06 EDIT: Vi söker för tillfället inte fler moderatorer eller coders. Vi är under konstruktion av servern och release är på väg. Joina vårt forum nu, skapa och planera era roller (bakgrunder, ålder, livsstil, hälsa, arbete etc.). Snacka lite, skriv om era roller, mm. på forumet medans ni väntar till servern har öppnats. //solidxRP - The SA-MP Roleplaying Community Redigerad 9 oktober, 2006 av SolidX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Good work Och välkommen till forumet typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Är ingen hejare på rollspel, men om nån vill ge mig en guide eller nåt är jag på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SolidX Skrivet 11 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 (redigerad) Vad är det för sorts guide du menar? EDIT: Om det är så att du vill veta var rollspel är, så är det att man spelar som ett "annat liv" I ett virituell värld. Du kan ha ett job (eller som en lodis om du vill) som polis, skurk eller nånting, vadsomhellst. Sen när man spelar så gör man allt som i ett riktigt liv. Äger hus, går på stan, rånar nån, ja.... Redigerad 11 september, 2006 av SolidX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Hoppas ni får igång någonting vettigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Vad är det för sorts guide du menar? EDIT: Om det är så att du vill veta var rollspel är, så är det att man spelar som ett "annat liv" I ett virituell värld. Du kan ha ett job (eller som en lodis om du vill) som polis, skurk eller nånting, vadsomhellst. Sen när man spelar så gör man allt som i ett riktigt liv. Äger hus, går på stan, rånar nån, ja.... Jo precis, nåt sånt. Men det är ju nästan bara att leva, typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SolidX Skrivet 12 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Jo precis, nåt sånt. Men det är ju nästan bara att leva, typ? Ja, sen kan man också göra "rollspels senarier". Vilket är att man tex. planerar ett stort rån eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Har Forumet en server då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Men jag är på! Har du nån msn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Jag får ursäkta om jag är lite trög nu men är det ett "SA-MP" som i MP modden till SA och sen att det ska göras en "rollspels server" eller är dte så att det ska bli ett forum som är ett rollspel så man t ex går in i ett forum och skriver att man rånar en bank (bara förslag)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SolidX Skrivet 12 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Godfather: - Ja, vi har en server. Men inget gamemode. Behöver någon som kan scripting. Merkky: - Vi kan snacka på forumet. Qouad: - Ja, SA-MP är den multiplayer modden till GTA SA. Och servern till denna communityn ska vara en rollspels server. (Gamemoden till servern ska vara scriptat till ett rollspels gamemode.) Forumet är till för att snacka, hålla reda på sina organisationer som man ska kunna ha, skriva rollspels senarier, etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 12 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2006 Vilket av forumerna menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SolidX Skrivet 13 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2006 Vilket av forumerna menar du? http://invision.galacforums.com/solidxRP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
niXy Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Jag är lätt på rollspel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Om det blir nått, verkar det nice. Men är det någon som lirar SA-MP fortfarande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 14 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2006 Om det blir nått, verkar det nice. Men är det någon som lirar SA-MP fortfarande? Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SolidX Skrivet 17 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Det är klart att det blir något! Gamemodet håller på att skapas och vi har kommit en bra bit. Det är bara till att joina forumet, skapa era roller och vänta på release. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 (redigerad) Låter trevligt, själv lirar man lite på den officiella FRP servern. ^^ Kan inget om scripting med annars hjälper jag gärna till med vad som helst! För er som inte vet vad RP/FRP är så ... http://www.gtafrp.fx.to Redigerad 17 september, 2006 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2006 Låter trevligt, själv lirar man lite på den officiella FRP servern. ^^ Kan inget om scripting med annars hjälper jag gärna till med vad som helst! För er som inte vet vad RP/FRP är så ... http://www.gtafrp.fx.to Tråkigt att man måste vara medlem för att kunna läsa. Förövrigt så är länken paj. Saknas ett o på slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2006 Tråkigt att man måste vara medlem för att kunna läsa. Förövrigt så är länken paj. Saknas ett o på slutet. Måste man? Länken funkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts