Jump to content

Ny SA-MP Community!

SolidX
 Share

Recommended Posts

Hej, Jag är SolidX och jag håller på att starta en ny SA-MP community. Denna communityn ska vara en så kallad Roleplay. Rollspel alltså. Det vet ni alla säkert vad det är. Jag skriver detta för att visa att den finns och håller på att byggas upp. Jag är ensam nu i den och jag har skapat ett forum redan.En server är också uppe och den är fullt fungerande.

Hemsidan

Så klart, för att få det att bli en bra community så behöver jag fler som vill vara med att bygga upp det. Därför, söker jag efter en bra scripter (Som kan skriva de script så som talkarea, som är det viktigaste att börja med iallafall (all info finns på forumet). Och 1 eller 2 moderatorer. Ni måste kunna organisera och veta vad Roleplay är och kunna det. (För att ni ska kunna veta hur ni kan hjälpa andra, säga vad ni tycker om spelarnas EGNA oranisationer som man ska kunna skapa osv.) Jag har funderat om det ska vara en svensk server, men det kan ju bli så att det blir för få spelare.

Men iallafall, så söker jag efter fler som vill vara med och göra detta möjligt.

Vår community kommer att vara mycket bra organiserad med riktig äkta klassiskt rollspel. Vårt forum och server kommer att vara väl bevakad med aktiva administratorer för att kunna hålla dom som vill förstöra för andra osv. borta. Vi skapar skript som gör vår SA-MP server mer så kallad "real life" så att det kan bli så realistiskt som möjligt. Låt mig även berätta att vi kommer bla. ha ett fuel system!

Reglerna kommer att vara stränga men ska vara lätta att följa. Detta gör bara det mer roligt! För det är ju det som är meningen!

Tack!

Svara om ni är intresserade här och på forumet!

Ny updatering, 17/9 -06

EDIT: Vi söker för tillfället inte fler moderatorer eller coders. Vi är under konstruktion av servern och release är på väg.

Joina vårt forum nu, skapa och planera era roller (bakgrunder, ålder, livsstil, hälsa, arbete etc.). Snacka lite,

skriv om era roller, mm. på forumet medans ni väntar till servern har öppnats.

//solidxRP - The SA-MP Roleplaying Community

Redigerad av SolidX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för sorts guide du menar?

EDIT: Om det är så att du vill veta var rollspel är, så är det att man spelar som ett "annat liv" I ett virituell värld. Du kan ha ett job (eller som en lodis om du vill) som polis, skurk eller nånting, vadsomhellst. Sen när man spelar så gör man allt som i ett riktigt liv. Äger hus, går på stan, rånar nån, ja....

Redigerad av SolidX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för sorts guide du menar?

EDIT: Om det är så att du vill veta var rollspel är, så är det att man spelar som ett "annat liv" I ett virituell värld. Du kan ha ett job (eller som en lodis om du vill) som polis, skurk eller nånting, vadsomhellst. Sen när man spelar så gör man allt som i ett riktigt liv. Äger hus, går på stan, rånar nån, ja....

Jo precis, nåt sånt. Men det är ju nästan bara att leva, typ? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Godfather: - Ja, vi har en server. Men inget gamemode. Behöver någon som kan scripting.

Merkky: - Vi kan snacka på forumet.

Qouad: - Ja, SA-MP är den multiplayer modden till GTA SA. Och servern till denna communityn ska vara en rollspels server. (Gamemoden till servern ska vara scriptat till ett rollspels gamemode.) Forumet är till för att snacka, hålla reda på sina organisationer som man ska kunna ha, skriva rollspels senarier, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter trevligt, själv lirar man lite på den officiella FRP servern. ^^ Kan inget om scripting med annars hjälper jag gärna till med vad som helst! :>

För er som inte vet vad RP/FRP är så ... http://www.gtafrp.fx.to

Tråkigt att man måste vara medlem för att kunna läsa. :rolleyes:

Förövrigt så är länken paj. Saknas ett o på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor