Jump to content

Vila i fred Zhunpeng

Always_Mongo
 Share

Recommended Posts

Igår dog en kille som hette Zhunpeng Zhan. Han gick i vår skola och vi fick reda på att han hade avlidit idag.Han blev påkörd av en motorcykel vid jägersro när han skulle cykla hem från sin kompis. Killar i vår klass har inga känslor, när de fick veta vem som hade dött böjade dem bara skratta.De skrattade åt hans namn. Är det inte rätt känslolöst? Även om jag är kille så blev jag berörd av hela grejen,

han hade en lillasyster som var två år yngre än han och gifta föräldrar och det vet dem men ändå klarar de att sitta och skratta åt en död kille. Sen när vi hade en samling för att prata om det så var det massor av folk som satt och skrattade. Det förstörde min dag. Olika personer i skolan gick runt och grät och många var väldigt ledsna, men knappt nån kille respekterar den bortgångna och bara skrattar åt han. Det var i princip bara tjejerna som kände sig rörda.

Denna texten skriver jag till Zhunpeng Zhan som avled den tionde september.

Vila i fred Zhunpeng.

Totalt onödigt och helt ointressant?

Lås den då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att du är den som är stark i denna situation. Killarna i din klass har antagligen problem med sig själv och det är sådär många "coola" tonåringar reagerar. Det jag tycker hade varit starkt av dig att säga i från i den situationen, hade jag gjort.

Det du skrev rörde även mig, även fast jag inte har något med personen i fråga att göra.

Vila i frid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag tycker hade varit starkt av dig att säga i från i den situationen, hade jag gjort.

Jag sa till de som gick i min klass.

Menar du att killar normalt inte kan ha känslor? :>

Nej men jag skrev att killarna inte hade några känslor. Jag har skrivit texten på andra ställen så det kanske skulle verka som om jag var tjej när det inte stod något sånt.

Redigerad av Always_Mongo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...