Always_Mongo Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Igår dog en kille som hette Zhunpeng Zhan. Han gick i vår skola och vi fick reda på att han hade avlidit idag.Han blev påkörd av en motorcykel vid jägersro när han skulle cykla hem från sin kompis. Killar i vår klass har inga känslor, när de fick veta vem som hade dött böjade dem bara skratta.De skrattade åt hans namn. Är det inte rätt känslolöst? Även om jag är kille så blev jag berörd av hela grejen, han hade en lillasyster som var två år yngre än han och gifta föräldrar och det vet dem men ändå klarar de att sitta och skratta åt en död kille. Sen när vi hade en samling för att prata om det så var det massor av folk som satt och skrattade. Det förstörde min dag. Olika personer i skolan gick runt och grät och många var väldigt ledsna, men knappt nån kille respekterar den bortgångna och bara skrattar åt han. Det var i princip bara tjejerna som kände sig rörda. Denna texten skriver jag till Zhunpeng Zhan som avled den tionde september. Vila i fred Zhunpeng. Totalt onödigt och helt ointressant? Lås den då. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Även om jag är kille så blev jag berörd av hela grejen Vad har ditt kön med det att göra? Menar du att killar normalt inte kan ha känslor? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Tycker att du är den som är stark i denna situation. Killarna i din klass har antagligen problem med sig själv och det är sådär många "coola" tonåringar reagerar. Det jag tycker hade varit starkt av dig att säga i från i den situationen, hade jag gjort. Det du skrev rörde även mig, även fast jag inte har något med personen i fråga att göra. Vila i frid. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 11 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 (redigerad) Det jag tycker hade varit starkt av dig att säga i från i den situationen, hade jag gjort. Jag sa till de som gick i min klass. Menar du att killar normalt inte kan ha känslor? Nej men jag skrev att killarna inte hade några känslor. Jag har skrivit texten på andra ställen så det kanske skulle verka som om jag var tjej när det inte stod något sånt. Redigerad 11 september, 2006 av Always_Mongo Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Usch vad tråkigt. Man får vara lycklig att man har alla som man känner vid liv. Förutom morfar. Kanske reagerade killarna i din klass så för de inte vet hur de ska hantera situationen, att börja skratta verkar ju inte riktigt klokt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Jag vet exakt hur du känner. För några år sedan var det en tjej på högstadiet som tog livet av sig, dom flesta killar betedde sig precis som du beskriver dom. Riktigt onödigt beteende.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Tråkigt med det inträffade, givetvis. Att du står upp mot dina fåntrattar till klasskamrater, det är däremot något du ska känna dig stolt och glad över att kunna göra. Fortsätt så. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Läste om det i Metro imorse. Jävla idioter som skrattar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Always_Mongo Skrivet 11 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Tack för svaren och tack för de som har uppmuntrat mig. Små kommentarer gör mycket! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Du är stark, kom ihåg det. Alla miffon som nu skrattar, måste ha blivit tappade på huvudet eller nånting när dom var små. Såna hära händelser är verkligen inte roliga. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Totala fjantar som tror dom är tuffa för att man skrattar åt en avliden person. Totala fjantar som tror dm är tuffa överhuvudtaget. Vila i frid Zhunpeng, även om jag inte kännde dig! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Att skratta kan vara en form av att uttrycka sorg och är inte helt onormalt speciellt i ungdomsskaror där grupptrycket brukar vara starkt. Man vill helt enkelt inte visa sin svagheter genom att sörja. Requiescat in pace Zhunpeng. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Tråkigt. Ruttna i frid. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Hur kan man skratta åt en död person? Idioter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Hur kan man skratta åt en död person? Idioter. Jag skrattar ofta åt John Candy. Zhunpeng; live forever, baaabe. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Jag skrattar ofta åt John Candy. Shit penis, är han den där tjocka snubben? Är han död? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Shit penis, är han den där tjocka snubben? Är han död? Yes på alla tre. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2006 Snälla skapa en tråd för varje människa som dör i hela sverige. Sen kan vi skapa "komma ihåg"-trådar varje år med. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts