Jump to content

11 september

luddee
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

USA är Attention Seekers...

Jodå, du har rätt. Fast skulle 3000 personer dö i en olycka i Irak skulle det bli jävla uppmärskammat också, överdriv inte. :)

Men, antagligen inte såpass.

Själv slötittade jag på Oprah Winfrey Show när det kom upp text om ett extrainsatt nyhetsinslag efter Oprah. När Oprah tog slut kom bägge mina syskon och kollade. Själv sprang jag iväg till datorn istället, eftersom den blev ledig. I för sig visste jag inte att det var riktigt så stort. När jag spelat lite kom jag tillbaka och kollade lite, och utbrast "Shit." när hela tornet rasade.

Det är synd om alla drabbade människor. Men jag kan inte bry mig fem år senare. Det skulle bli många dagar att vara tyst på om man skulle sörja all skit som inträffat. Jag låter de drabbade sörja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom hem efter skoldagen, och såg att mamma satt klistrad framför TV:n i köket, jag undrade vad hon glodde på men jag blev bara hyschad.

Så jag satte mig vid datorn istället ^^.

Det var inte förens nästa dag då vi satt och diskuterade i klassen nästan i tre timmar om det där, som jag förstod på riktigt vad som hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket fin skrivning ludde. :)

Själv var man ju runt nio år då. Dessutom var vi ute på lägret så ingen av oss fick veta något förräns nästa dag. Fyfan vad arg jag var över att TV3 hade ställt in Simpsons, men man förstog ju inget då.

;)

Mjo, det suger. Och det tycker jag än idag. De hade kanske inte tänkt på att man inte bryr sig om någon terroristattack i USA. Jag bor i Sverige, och jag vill se program på TV, inte "omg vilken tragedi" och se samma jävla bilder rulla 50 gånger om. Synd om dom som var där, men varför ska jag sörja? De lever ju inte igen bara för jag sörjer, och jag känner ingen som var där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så i varje attentat i Irak så dör ca 3000 oskyldiga människor?

Nu behöver vi inte ta Irak som exempel.

Men låt oss sätta ut ett datum som ska förpesta almenackan för alla civila offer som USA har skördat. Varför finns det inget sådant? Lovar att det är GRYMT mycket mer än en ynklig 3000~ summa som USA förlorade.

Synd att det var civila som fick ta smällen, men USA behövde fan det. Dom började inse i och med attacken att alla inte gillar USA, som dom så blåögt tror att alla länder gör. Egentligen tror jag inte många länder tycker om USA. Dom är mest rädda för deras makt, och all deras kärnvapen.

Här åker USA till Irak för att avskaffa deras kärnvapen, dom hittar i princip inte ett skit, och massa civila dör i bombningar, och själva sitter dom armerade upp till tänderna med kärnvapen som skulle kunna utplåna jordens yta flera gånger om.

Jag bara väntar på den dagen USA kommer ta vapnen till sin befogenhet och använda mot oss andra. På så sätt skapa ett enda land på hela jorden, och england kommer slicka USA i arslet tills dom får uppfläkt tunga. Tvi vale!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellis, du är värd en eloge, eller två, eller tre.

Att älta katastrofen känns, inte direkt onödigt, men - på ett sätt, i alla fall - väldigt respektlöst. Svältkatastrofer, hot om kärnvapenkrig (så länge det finns vapen som är redo för att användas, finns det också ett hot), illavarslande klimatförändringar, lanseringen av Nogger Black, spridningen av AIDS - allt det har hamnat i skymundan av USA:s egotrippade natur efter attackerna för fem år sedan (kanske inte glassfrågan, men de andra ämnena har gjort så). USA:s beteende är avskyvärt. Visst, terrorism är fel, precis som pamparna i Vita huset säger, men vad tragiskt är, är att Bush ännu inte förstått att den största av alla världens just nu levande terrorister, det är bäraren av hans egna kostymer…

Flygplanskapningarna den elfte september 2001 var hemska. USA:s politik sedan dagen därefter har emellertid varit värre.

Tjoflöjt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tänkt på en sak;

Ska man inte få må dåligt för att andra har det värre?

Det har inte endast med det här att göra, men det var en som sa så till mig på MSN för att jag var deppig.

Tycker också att när vi ändå är igång och sörjer här på forumet så kan någon göra trådar om;

Hungersvält

AIDS-drabbade

Tsunamikatastofen

Självmordsbombare

m.m. m.m. Eller vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor