Jump to content

Mytomaner/Mytomanhistorier/Rövarhistorier, osv

Jacker
 Share

Recommended Posts

Mytomaner och riktiga rövarhistorier kan vara riktigt underhållande, det förtjänar en egen tråd. Posta riktiga rövarhistorier som du eller någon annan dragit ihop, och berätta gärna också om mytomanerna.

Själv var jag en riktigt mytoman när jag var mindre - ljög ganska ofta om saker. I tvåan - trean lekte jag och min kompisar mycket med The Lost World- leksaker, som var inne då. Själv hade jag dock ganska dåligt med egna leksaker, och det svårt att få tag i nya. Min polare, däremot, hade nästan hela rubbet. Bl.a. den där T-Rexen som kunde svälja en snubbe som gömde sig en bur. Jag var ganska avundsjuk. Så pass avundsjuk och jag var tvungen att ljuga "lite". Jag sa till min kompis att jag hade en kusin som hade alla The Lost World- leksaker som fanns. Och han hade ett växthus där han byggt upp en "minidjungel" med rinnande vatten i floderna, växter, osv (jag snackar växthus STOR typ, sisådär 1800 kvadratmeter :) ). Där lekte vi med leksakerna, och jag och min kusin hade så jävla kul...

Han trodde mig faktiskt i början. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en liten mytoman i klassen.

Han säger att han har druckit så mycke så har har haft så många minnesluckor så att han inte kommer i håg vad han gjort på typ hela förra året.

Han sa också en måndag efter helgen att han hade supit as mycke, rivit sönder sina disel jeans för 4000:-

och vaknat upp med någon brud som hette typ elin eller va fan han sa.

Han har också sagt att hans pappa har jobbat svart.

Gjort om ett badrum och ett vardagsrum och fått 1 miljon svenska kronor för det.

Samt att han ska få 150 000 när han flyttar hemifrån och han har ärvt 75 000 av sin mormor.

Man blir så jävla trött på hans snack, munnen går i 180 och man svarar bara "mm" "hehe" "okej".

Men han fattar ändå inte att man skiter i vad han säger :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han säger att han har druckit så mycke så har har haft så många minnesluckor så att han inte kommer i håg vad han gjort på typ hela förra året.

Han sa också en måndag efter helgen att han hade supit as mycke, rivit sönder sina disel jeans för 4000:-

Gjort om ett badrum och ett vardagsrum och fått 1 miljon svenska kronor för det.

Samt att han ska få 150 000 när han flyttar hemifrån och han har ärvt 75 000 av sin mormor.

Man blir så jävla trött på hans snack, munnen går i 180 och man svarar bara "mm" "hehe" "okej".

Konfrontera honom. Typ, ta reda på lite fakta om något. Sen drar du nån historia själv (påhittad eller verklig) och när du är klar frågar du om inte han har varit med om nåt liknande. Och hela tiden kommer du med nya frågor/påståenden så han måste ljuda ännu värre. När han/du är klar påpekar du alla faktafel han har dragit.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konfrontera honom. Typ, ta reda på lite fakta om något. Sen drar du nån historia själv (påhittad eller verklig) och när du är klar frågar du om inte han har varit med om nåt liknande. Och hela tiden kommer du med nya frågor/påståenden så han måste ljuda ännu värre. När han/du är klar påpekar du alla faktafel han har dragit.

Så gjorde jag med en som alltid ljög om alla filmer han sett när vi gick på lågstadiet.

Jag sa bara att jag hade sett värsta häftiga filmen, jag döpte den till något i stil med "sludge" gud vet varför.

I alla fall så nappade han direkt och sade inför halva klassen att han också sett den(alla i klassen var med på min lögn), varpå jag svarade att den filmen inte fanns och vi fick oss ett gott skratt åt honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men så är det typ hela tiden.

Han ska nämligen vara värsta hela tiden.

Som t.ex. Jag säger att jag har en moppe som går i 100 och är stylad för 10 000.

Så säger han direkt efter att han också har en moppe som är stylad fast för 20 000.

Juste, måste höra med er här.

Han sa att han hade köpt en kina scooter, en sån som kostar 6000 - 7000 kr.

Ni vet vad jag menar.

Han sa att han köpt styling för 24 000 till den, och satt på yamaha aerox kåpor på den.

Jag menar är det äns möjligt ? :)

Han sa bara att han behövde ändra lite på dom, borra nya skruv hål och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Längesen man har sett en quotiquote :)

Jag vet, det va lite pillit ;)

Men för att inte göra mina inlägg till spam lägger jag till något...

Jag kan själv säga att man kan vara lite av en mytoman. Det jag hatar mest är när jag varit med om någonting som jag själv tyckte var kul/spännande/coolt/läskigt etc etc, och sen ska man berätta för någon eller några. När man märker att det inte låter ett dugg intressant måste man krydda på för att inte göra bort sig totalt genom att någon tillslut säger "- Ja, kom till saken?!" när man berättat klart... ;), bara jag som vågar erkänna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gick en snubbe i min klass på mellanstadiet som tyckte att han var skitball osv och så klart var det mesta han sa allmänt skitsnack eller ren lögn, men iaf han sa till mig och min polare att han och hans familj hade en stereoanläggning som kostade en halv miljon och att en massa artister brukade låna den till deras fester.

Dagen efter han berättade den historien till oss så var vi inte långt ifrån hans hus så vi gick helt enkelt hem till honom för att kolla in hans "super stereo" först fråga vi om vi skulle hitta på något och om vi fick komma in, och det fick vi, efter en halv timme eller nått sånt så hade vi inte sett till stereon så vi frågade helt enkelt vart den var, och fick till svar att dom hade precis tagit ner den till deras landställe (som dom troligtvis inte hade) och på det landstället var dom bara en gång per år i en vecka, så då frågade vi varför ta ner en sån stereo till ett ställe som bara är på en vecka per år...då hade han inget svar och sa att vi var tvungna att gå hem för att han han morsa och farsa var på väg hem och han fick inte ha kompisar hemma...helt körd snubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en liknande grabb i skolan som brukar komma fram till mig och babbla en jävla massa skit. Det går ju inte att få stopp på idioten, så det enklaste är att försöka undvika denne. Lite svårt kanske om han sätter sig bredvid en själv vid lunchen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gick en i min klass när vi gick i 3an typ. Han ljög alltid som fan. Men en gång satte vi dit han, Vi fråga om han hade spelat nya zelda. Självklart hade han det , Sen sa vi till han att det finns inte än :) En annan gång hittade jag på ett spel somm hette "Lastbils kids" ;) Det hade han självklart också spelat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor