Jump to content

Tors hammare.

Frenzy
 Share

Är Tors hammare rasistisk?  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 101
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, det är sant.

Bär dock en tors hammare med finsk design, så inte många som vet att det är ju en Tors hammare. :D

Ska köpa en med svensk design snart dock, fick den jag har nu av min bror som han hade köpt på något ställe med handgjorda grejer.

Hmm.. hur ser den finska designen ut?

Jag hade en av brons, först, fast den var ganska otymplig (fast väldigt snarlik vikingatid!), så jag köpte en tjejigare modell i silver sen.

BTW, The're just in swedish model.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vart skulle du köpa den? :D

Från en sida där min store brorsa köpte sina 3(4?) dolkar och sina 2 samurai svärd.

Men kommer inte ihåg adressen.

Finns också en vacker finsk sida där dom säljer väldigt fina saker :)

t.ex. Legolas knivar, orc vapen, ninja vapen, vikinga vapen och mycket mer var bara några exempel :lol:

ni kan bläddra lite om ni är intresserade

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=miekat

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej.

Hakkorset=svastikan har ju oxå fått fel betydelse.

svastika-ss_763036_0.jpg

Då den härstammar från buddisterna.

Jag tror det är betydligt fler religioner än buddhismen som använt swastikan. Nåja, tillbaks till ämnet: Tors hammare i sig är inte rasistisk, och den anses heller inte vara det av mig, men om man som Frenzy sade skulle gå ut med Mjölner runt halsen så skulle nog vissa få för sig att man var rasist eller liknande. Samma sak med Sverigeflaggor och annan symbolik.

Röst: nej.

A är finsk, B är svensk och C är isländsk:

Vasara_763177_1.jpg

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror och tycker ändå inte att "negerbollar" har den styrkan i sig.

-"Jag vill ha en negerboll".

-"Jasså, du ser ner på oss svarta? Skall jag döda dig!?"

Däremot:

-"Jag vill ha en sådan där mindre värd blatteboll från kriminella förortsområden, tack."

-"... Okej?"

Det krävs nog en del för att indirekt reta upp en vilt främmande person som inte riktigt bryr sig om en :lol:

Hahaha! :)

Jag tar inte illa upp av att någon kallar dem "negerboll", tvärt om, det gör jag själv också. Fast å andra sidan är inte jag någon blåneger direkt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, tycker inte den äro rasistisk. men kommer det nån med en sån runt halsen som jag inte känner får jag ändå såna där vibbar typ "han är säkert rasist" eftersom den förknippas med såna nu för tiden.

samma sak med uttrycket sieg heil. ställer sig nån dåre och gapar det på stan tar man ju för givet han är nazist, även fast jag vet till 100% det inte har något med nazism att göra från första början.

VOTE: för fan inte

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tors hammare är lika rasistiskt som jordgubbsätande kattungar på en vinterdag skulle anses vara ett nytt fenomen på att kvällens sopor skulle ramla ut ur pepperskorgen.

Edit. Kom på vad jags skulle skriva nu. Tror jag... Hade nåt med att rassar är tjyvar att göra... Eller... Aja, komer nog på det.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skinheads och bonn'raggare är förvisso de enda som fortfarande ser ett större värde i symbolen, men nej, den är, det till trots, knappast rasistisk. Vanilj- och ischokladglassar med nötkrokant är fanbärare av rasistiska värderingar, inte föremål hämtade från den nordiska mytologins viktigaste verktygsbälte.

Snälla, säg inte skinhead ..

Det finns inget, absolut inget som binder skinheads till nynazister.

Och om du inte tror på mig, läs på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor