Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 En hel sida med symboler som nazi'sarna snott. http://www.ostratorn.lund.se/gamla/gamla/F...ler/nazsymb.htm Jävla nazister. Blir så irriterad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Tors Hammare i sig ser jag inte som något rasistiskt, men eftersom den använts i rasistiskt syfte så blir jag tyvärr alltid lite orolig så fort någon går förbi mig med Tors Hammare hängande kring halsen en sen dag på stan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Skinheads och bonn'raggare är förvisso de enda som fortfarande ser ett större värde i symbolen, men nej, den är det till trots knappast rasistisk. Vanilj- och ischokladglassar med nötkrokant är fanbärare av rasistiska värderingar, inte föremål hämtade från den nordiska mytologins viktigaste verktygsbälte. Du menar 88:an = Heil Hitler? Och Nogger = Nigger? Löjligt. Samma sak som om de är rasistiskt att säga negerboll.... Senast för nån vecka sen, när jag stod i ett konditori, var den en homosexuell som sa "och en negerboll oxå". Till saken den att bara för att man uppträder på ett visst sätt så är man automatiskt homo. Syftar på deras dialekt. Tycker det är ganska löjligt. "Men GUUUUU, va jag är Böööög" Frenzy :Håller med. Dem smutskastar symbolerna. Redigerad 9 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Du menar 88:an = Heil Hitler? Och Nogger = Nigger? Löjligt. Samma sak som om de är rasistiskt att säga negerboll.... Senast för nån vecka sen, när jag stod i ett konditori, var den en homosexuell som sa "och en negerboll oxå". Till saken den att bara för att man uppträder på ett visst sätt så är man automatiskt homo. Syftar på deras dialekt. Tycker det är ganska löjligt. "Men GUUUUU, va jag är Böööög" Visst var hela faderullan kring GB Glace och deras "Göbbels/Hitler"-produkter tragikomisk så att det rasslade glasspapper om det. Det håller jag med dig om. Å andra sidan är negerboll, som jag ser det, ett felaktigt ord att använda. Jag säger inte att man är rasist per automatik bara för att man yttrar det, men det är hemskt onödigt att dra till med de där fem bokstäverna, i och med att de - sammanfogade - har en sådan hemsk historia bakom sig. Vad du vill komma fram till med bögarna och den generella tron om att de talar någon överdrivet femenin Östermalm-svenska, eller vad du nu dillar om, kan jag inte begripa, G. Annars är det fina fisken. Redigerad 9 september, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Visst var hela faderullan kring GB Glace och deras "Göbbels/Hitler"-produkter tragikomisk så att det rasslade glasspapper om det. Det håller jag med dig om. Å andra sidan är negerboll, som jag ser det, ett felaktigt ord att använda. Jag säger inte att man är rasist per automatik bara för att man yttrar det, men det är hemskt onödigt att dra till med de där fem bokstäverna, i och med att de har en sådan hemsk historia bakom sig. Vad du vill komma fram till med bögarna och den generella tron om att de talar någon överdrivet femenin Östermalm-svenska, eller vad du nu dillar om, kan jag inte begripa, G. Annars är det fina fisken. Jag känner i vart fall att all dramatik har försvunnit ur ordet "negerboll" eftersom att det används så oskuldsfull. Det är varken något dåligt man menar med det, och det syftar inte på något dåligt. Man har använt det så länge man kan minnas, och helt plöstligt skall man tänka om för att någon kan ta illa upp av att höra ett kaknamn som råkar ha ordet "neger" i sig. Det tycker jag låter oklokt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Jag känner i vart fall att all dramatik har försvunnit ur ordet "negerboll" eftersom att det används så oskuldsfull. Det är varken något dåligt man menar med det, och det syftar inte på något dåligt. Man har använt det så länge man kan minnas, och helt plöstligt skall man tänka om för att någon kan ta illa upp av att höra ett kaknamn som råkar ha ordet "neger" i sig. Det tycker jag låter oklokt. Jag vet att ordet används ganska oskuldsfullt, men man kan ju ändå, när man står där framför fikadisken och är hungrig som satan eftersom att det serverades blodkorv i skolan, försöka att inte vräka ur sig någonting som kan reta upp den kringelsugne afroamerikanen, eller vad det nu kan vara för nigga', bakom en i kön. Redigerad 9 september, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Jag vet att ordet numera används ganska oskuldsfullt, men man kan ju ändå när man står där framför fikadisken och är hungrig som satan eftersom att det serverades blodkorv i skolan, tänka på att inte försöka vräka ur sig någonting som kan reta upp den kringelsugna afroamerikanen, eller vad det nu kan vara för nigga', bakom en i kön. Hih, här drogs det på smilbanden, må jag säga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Judestjärnan är rasistisk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Judestjärnan är rasistisk Hette inte tråden Tors hammare., Rasistisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Visst var hela faderullan kring GB Glace och deras "Göbbels/Hitler"-produkter tragikomisk så att det rasslade glasspapper om det. Det håller jag med dig om. Å andra sidan är negerboll, som jag ser det, ett felaktigt ord att använda. Jag säger inte att man är rasist per automatik bara för att man yttrar det, men det är hemskt onödigt att dra till med de där fem bokstäverna, i och med att de - sammanfogade - har en sådan hemsk historia bakom sig. Vad du vill komma fram till med bögarna och den generella tron om att de talar någon överdrivet femenin Östermalm-svenska, eller vad du nu dillar om, kan jag inte begripa, G. Annars är det fina fisken. Jag har en mörkhyad bekant, och han har inget emot att man säger negerboll. Men kanske har med att göra att jag ej säger neger till mörkhyade, längre. Utan afrikan (el. indier). Och angående det där med homosexuella, det var faktiskt rent dillande som du skrev, C. En tänka-högt-grej. Orkar inte förklara vad jag menade. Angående Tors hammare. Du, Frenzy kunde väl gjort en poll oxå, angående hur många som BÄR Tors hammare, eller har burit, eller aldrig haft en etc. Redigerad 9 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Tittar man i skolkatalogen på "Fordon" så bär kanske 15 av 20 st Tors hammare, en ful keps och en sverige tröja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Jag vet att ordet används ganska oskuldsfullt, men man kan ju ändå, när man står där framför fikadisken och är hungrig som satan eftersom att det serverades blodkorv i skolan, tänka på att inte försöka vräka ur sig någonting som kan reta upp den kringelsugne afroamerikanen, eller vad det nu kan vara för nigga', bakom en i kön. Jag tror och tycker ändå inte att "negerbollar" har den styrkan i sig. -"Jag vill ha en negerboll". -"Jasså, du ser ner på oss svarta? Skall jag döda dig!?" Däremot: -"Jag vill ha en sådan där mindre värd blatteboll från kriminella förortsområden, tack." -"... Okej?" Det krävs nog en del för att indirekt reta upp en vilt främmande person som inte riktigt bryr sig om en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Votade nu, nein. @Tomtefar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Nej! Tänker mest på Halmstad Hammers, Halmstads ishockey-lag som gick i konkurs eller nåt. Dom hade Tor hållandes i Mjölner som symbol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Du, Frenzy kunde väl gjort en poll oxå, angående hur många som BÄR Tors hammare, eller har burit, eller aldrig haft en etc. Tror inte det är så lönt, skulle nog bara varit jag som hade röstat ja då. Tittar man i skolkatalogen på "Fordon" så bär kanske 15 av 20 st Tors hammare, en ful keps och en sverige tröja. Okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Hette inte tråden Tors hammare., Rasistisk? Nu var du duktig va? Drog en liknelse för att visa hur fjantigt det är att klassa hammaren som rasistisk, fuckface. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Tror inte det är så lönt, skulle nog bara varit jag som hade röstat ja då. Nja, beror väl på.... Jag har burit Tors hammare. Fast det var för några år sedan, då jag var intresserad av vikingatiden. Nu var du duktig va? Drog en liknelse för att visa hur fjantigt det är att klassa hammaren som rasistisk, fuckface. (med rätt tonfall) Redigerad 9 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Nja, beror väl på.... Jag har burit Tors hammare. Fast det var för några år sedan, då jag var intresserad av vikingatiden. (med rätt tonfall) Jo, det är sant. Bär dock en tors hammare med finsk design, så inte många som vet att det är ju en Tors hammare. Ska köpa en med svensk design snart dock, fick den jag har nu av min bror som han hade köpt på något ställe med handgjorda grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Jag tänkte köpa en tors hammare ett tag (alltså klubbversionen inte halsband) Men blev lite ont om stålar när jag köpte en cykel. Tror den kostade 700 kr och jag hade 2000 kr och köpte en cykel för det. Var iaf ett halv år sen, har nu börjat samla till en Moped eller en Xbox360 Redigerad 9 september, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Jag tänkte köpa en tors hammare ett tag (alltså klubbversionen inte halsband) Men blev lite ont om stålar när jag köpte en cykel. Tror den kostade 700 kr och jag hade 2000 kr och köpte en cykel för det. Var iaf ett halv år sen, har nu börjat samla till en Moped eller en Xbox360 Och vart skulle du köpa den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts