Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Jag och skribb snackade lite om detta igår på msn, tycker ni den är rasistisk? Om du tycker det så förklara gärna varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Inte den blekaste, första gången jag såg en var för 10 sekunder sen på Google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vad är rasistiskt med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Ursäktar min dumhet, men varför skulle Tors hammare rasistisk? vetefan, i så fall skulle min hammare vara rasist också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vad är rasistiskt med den? Undrar jag också, men en del tror ju det. Ursäktar min dumhet, men varför skulle Tors hammare rasistisk? vetefan, i så fall skulle min hammare vara rasist också Väldigt roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Tors hammare har utnyttjats av nazister. Precis som svenska flaggan andvänds av högerextrema krafter. Om du tycker Tors hammare är rasistiskt så tycker du det är rasistiskt att gå runt med en Sverige-tröja. Många rasister bär även Tors hammare. Ärligt talat vet jag inget om Tors hammare förutom att den heter Mjölner och tillhör asatron. Men en googlesökning löser många saker. Redigerad 9 september, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Töhö, vad skojigt. Jag håller på med ett spel som heter "Tors Hammare". Det handlar om vikingen Sven som skall sno tillbaka Tors hammare som Kristna Krister har stulit i hopp om att förgöra asagudarna, då Särimners heliga kraft att aldrig dö när han slaktas är bevarad i den *VOTE* Nej, det är den verkligen inte. Det är en jävla hammare som vissa rasister använder som en cool sak! Låt inte dessa avgöra vad för något den skall symbolisera! Det var ju de som fick svenska flaggan rasistisk: - Ahh, ser du hur vackert flaggan fladdrar i vinden? Det känns så svenskt. Orust under midsommaren, sill på bordet och en nubbe till det. - Du!... Du, din rasist! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Nä, men den är jävligt ful så jag ser ingen anledning i varför någon annan än a) fanatiska rollspelare eller blöjrasister skulle använda den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 VOte nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vad är inte rasistiskt idag i Sverige? Usch, fan vad jag är trött på detta land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vote: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vad är inte rasistiskt idag i Sverige? Usch, fan vad jag är trött på detta land. Jag håller med. Se, ingen här har svarat Ja ännu, men om jag går ut med tors hammare runt min hals så kommer nog flera att tro att jag är rasist bara för att som sagt nazisterna bl.a använde den. Precis som SS stal Vilket betyder: slutförande och perfektion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Vad är rasistiskt med den? Vote: Nej. Hakkorset=svastikan har ju oxå fått fel betydelse. Då den härstammar från buddisterna. Redigerad 9 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Compwear Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vote: Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vote: Nej. Hakkorset=svastikan har ju oxå fått fel betydelse. Var det inte så¨att nazzarna snodde symbolen av dom, right ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Var det inte så¨att nazzarna snodde symbolen av dom, right ? Öööh... ja. TRodde du läste inlägget före de ja skrev? Då S-runan har fått fel betydelse pga nazzarna. Precis samma sak menade jag med svastikan. Nazzarna snodde ju den symbolen av hinduerna/buddisterna. Redigerad 9 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 9 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Vote: Nej. Hakkorset=svastikan har ju oxå fått fel betydelse. Då den härstammar från buddisterna. Vikingarna hade också ett solkors som kan förknippas med nazisterna. http://www.newsnet14.com/graphics/albums/userpics/Sunwheel.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Vikingarna hade också ett solkors som kan förknippas med nazisterna. En hel sida med symboler som nazi'sarna snott. http://www.ostratorn.lund.se/gamla/gamla/F...ler/nazsymb.htm Redigerad 9 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 (redigerad) Skinheads och bonn'raggare är förvisso de enda som fortfarande ser ett större värde i symbolen, men nej, den är, det till trots, knappast rasistisk. Vanilj- och ischokladglassar med nötkrokant är fanbärare av rasistiska värderingar, inte föremål hämtade från den nordiska mytologins viktigaste verktygsbälte. Redigerad 9 september, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts