Jump to content

Tors hammare.

Frenzy
 Share

Är Tors hammare rasistisk?  

89 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 101
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tors hammare har utnyttjats av nazister. Precis som svenska flaggan andvänds av högerextrema krafter. Om du tycker Tors hammare är rasistiskt så tycker du det är rasistiskt att gå runt med en Sverige-tröja.

Många rasister bär även Tors hammare.

Ärligt talat vet jag inget om Tors hammare förutom att den heter Mjölner och tillhör asatron. Men en googlesökning löser många saker.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Töhö, vad skojigt. Jag håller på med ett spel som heter "Tors Hammare". Det handlar om vikingen Sven som skall sno tillbaka Tors hammare som Kristna Krister har stulit i hopp om att förgöra asagudarna, då Särimners heliga kraft att aldrig dö när han slaktas är bevarad i den :D

*VOTE*

Nej, det är den verkligen inte. Det är en jävla hammare som vissa rasister använder som en cool sak! Låt inte dessa avgöra vad för något den skall symbolisera!

Det var ju de som fick svenska flaggan rasistisk:

- Ahh, ser du hur vackert flaggan fladdrar i vinden? Det känns så svenskt. Orust under midsommaren, sill på bordet och en nubbe till det.

- Du!... Du, din rasist!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är inte rasistiskt idag i Sverige? Usch, fan vad jag är trött på detta land.

Jag håller med.

Se, ingen här har svarat Ja ännu, men om jag går ut med tors hammare runt min hals så kommer nog flera att tro att jag är rasist bara för att som sagt nazisterna bl.a använde den.

Precis som SS stal sowelu_763032_0.jpg Vilket betyder: slutförande och perfektion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte så¨att nazzarna snodde symbolen av dom, right :D ?

Öööh... ja. TRodde du läste inlägget före de ja skrev? Då S-runan har fått fel betydelse pga nazzarna. Precis samma sak menade jag med svastikan. Nazzarna snodde ju den symbolen av hinduerna/buddisterna.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skinheads och bonn'raggare är förvisso de enda som fortfarande ser ett större värde i symbolen, men nej, den är, det till trots, knappast rasistisk. Vanilj- och ischokladglassar med nötkrokant är fanbärare av rasistiska värderingar, inte föremål hämtade från den nordiska mytologins viktigaste verktygsbälte.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor