Adriian Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Detta är en fråga som ställs ofta. Jag blev inspirerad till pollen när jag såg på Aktuellt för en stund sen. Det var då ett repotage om en ny dokumentärfilm inom ämnet som har biopremiär imorn. Det visades några tydliga bilder på hur växthuseffekten har påverkat klimatet på jorden. Vote: 1. Ja, lite. 2. Ja, men det kommer att ta lite tid. (Om 20 - 50 år) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Hörde på nyheterna att allt ska vara normalt om 15 år för några månader sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Vote 1: Ja, lite Vote 2: Ja (50-100 år) Tror inte precis jorden kommer gå under än på väldigt väldigt länge, men är ändå lite rädd. Redigerad 7 september, 2006 av SiXxe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Nej. Nej, Jorden kommer gå under imorgon. ....ja, men det kommer att ta lite tid. (Om 20 - 50 år) Redigerad 7 september, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) 1. Ja, lite. 2:an röstade jag fel på. Ska vara "Ja, men det kommer ta lite tid (50 - 100 år). Fast tror att jorden kommer förstöras av oss själva, människorna. Vi är ju i vilket fall som helst "Doomed". För när solen slocknar, då är det ju... ja, slut. Fast tror vi förstört oss själv genom kärnvapen krig eller något ännu värre innan dess. Redigerad 7 september, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Allt är myter och felberäkningar. Skämt åsido, jag tror inte att jag orkar bry mig helt enkelt. Det kommer förmodligen inte att påverka mig under min livstid, så varför oroa sig för framtiden om man inte kommer att utsättas för något? Framför allt kan inte den enskilde personen göra något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 1. Nej 2. Ja. (Om 50 - 100 år) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Ja Ja men det kommer ta 50-100 år. Skrämmande och ännu mer skrämmande är att majoriteten röstar nej på 1:a frågan. Edit: Okej, det har inte hunnit röstas så mycket än, men ändå.. Redigerad 7 september, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Rädd för den - nej. Det hela är sjukt överdrivet. Ja, man hinner övervinna den eftersom den inte är så stor som en del försöker få oss att tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Rädd för den - nej. Det hela är sjukt överdrivet. Ja, man hinner övervinna den eftersom den inte är så stor som en del försöker få oss att tro. Dom som försöker dämpa "larmen, vem har sagt att dom inte jobbar på statoil eller någon annan oljekonsörn? Det är ett jävligt stort problem, och det kommer inte bli bättre om vi aldrig gör någonting åt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Nej, jag vet att människan kan anpassa sig efter allt och tillslut fortfarande vara en vinnare. När det förstörs det där Ozonet(?) bildas det ju också nytt hela tiden, men antar att det inte är någon stor del av det som förstörs. Nu har vi haft sånna där giftiga rök industrier i 80 år om inte längre. Och det är fortfarande inte så farligt, så antar att inget kommer att hända under min livstid. Men sen är jag oroad för nästa generation Vem vill att sina döttrar och söner, och deras döttrar och söner ska drabbas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Nej, inte ett dugg. Även om klimatet skulle förändras så skulle jag inte bry mig direkt, skulle fortfarande sitta glidandes i min hummer (om man får ihop så mycket stash). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Dom som försöker dämpa "larmen, vem har sagt att dom inte jobbar på statoil eller någon annan oljekonsörn? Det är ett jävligt stort problem, och det kommer inte bli bättre om vi aldrig gör någonting åt det. Nu har du läst för mycket aftonblaska. Alltså, all olja kommer att användas, tills att det tar slut, inget snack om saken. Och du kommer inte att behöva uppleva något så hemskt under din livstid som en översvämmad savann till jord. Hoppas att vi satsar mer på fissionkraft senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Nu har du läst för mycket aftonblaska. Alltså, all olja kommer att användas, tills att det tar slut, inget snack om saken. Och du kommer inte att behöva uppleva något så hemskt under din livstid som en översvämmad savann till jord. Hoppas att vi satsar mer på fissionkraft senare. Läser i princip aldrig skit som Aftonbladet, så nu har vi det klargjort iallafall. Jag tror i och försig inte att all olja kommer användas. Det kommer att bli aldeles för dyrt till slut. Och faktum är att nya alternativa bränslen poppar upp lite då och då. Får hoppas att det händer något på den fronten, alltså att dessa börjar användas i större utsträckning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Nej. Ja, 20-50 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Läser i princip aldrig skit som Aftonbladet, så nu har vi det klargjort iallafall. Jag tror i och försig inte att all olja kommer användas. Det kommer att bli aldeles för dyrt till slut. Och faktum är att nya alternativa bränslen poppar upp lite då och då. Får hoppas att det händer något på den fronten, alltså att dessa börjar användas i större utsträckning. Etanol börjar ju användas mer och mera. Även så vindkraft och Solkraft. Fast åtmistonde jag har svårt att se framför mig en värld som drivs enbart av solen och vinden, det verkar lite "för bra" för att kunna bli sant. Jag själv tror att jordens olje-källor tills dess kommer att användas tills dom alla är sinade. Redigerad 7 september, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Etanol börjar ju användas mer och mera. Även så vindkraft och Solkraft. Fast åtmistonde jag har svårt att se framför mig en värld som drivs enbart av solen och vinden, det verkar lite "för bra" för att kunna bli sant. Jag själv tror att jordens olje-källor tills dess kommer att användas tills dom alla är sinade. I så fall längtar jag till den dagen då oljan är helt slut. Det kankommer innebära konsekvenser men jävlar vad bra för jorden det skulle bli då. Redigerad 7 september, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Vote: 1. Ja. Man är dum om man INTE är det. 2. Nej, jorden går under men inte under min livstid. (Om 70+) Bah... Varför röstade jag på det? Tror inte allt liv kommer gå under. Men mänsklighetes historia kommer iaf ta slut, lixom de flesta andra djur och växtarter som existerar idag. Klagomål: Tycker att den 2:a frågan hade dåliga svarsalternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 8 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2006 Som om jorden skulle GÅ UNDER på sjuttio år. Solen har faktiskt liiiite mer bränsle än så kvar. Och för att vi själva ska förstöra vår planet krävs det nog ett kärnvapenkrig eller två... och jag tvivlar på att någon är särskilt kåt på den idén. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 8 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2006 (redigerad) Tror faktiskt inte att vi kan stoppa växthuseffekten. Inte längre, men däremot kan vi nog att skjuta upp den. (TILLÄGG/EDIT:) Alla på jorden kommer nog faktiskt inte att ge upp oljan, speciellt inte dom som tjänar på det. Som någon sa så kommer all olja att förbrukas, förr eller senare. Votes: Är du det? -Ja, lite. Tror du att människan hinner stoppa klimatförändringen? -Nej, jorden går under men inte under min livstid. (Om 70+) Redigerad 8 september, 2006 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts