Jump to content

Växthuseffekten (Klimatförändringen)

Adriian
 Share

Är du rädd för växthuseffekten?  

48 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Detta är en fråga som ställs ofta.

Jag blev inspirerad till pollen när jag såg på Aktuellt för en stund sen. Det var då ett repotage om en ny dokumentärfilm inom ämnet som har biopremiär imorn.

Det visades några tydliga bilder på hur växthuseffekten har påverkat klimatet på jorden.

Vote:

1. Ja, lite.

2. Ja, men det kommer att ta lite tid. (Om 20 - 50 år)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ja, lite.

2:an röstade jag fel på. :o Ska vara "Ja, men det kommer ta lite tid (50 - 100 år).

Fast tror att jorden kommer förstöras av oss själva, människorna. Vi är ju i vilket fall som helst "Doomed". För när solen slocknar, då är det ju... ja, slut. :D Fast tror vi förstört oss själv genom kärnvapen krig eller något ännu värre innan dess.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rädd för den - nej. Det hela är sjukt överdrivet.

Ja, man hinner övervinna den eftersom den inte är så stor som en del försöker få oss att tro.

Dom som försöker dämpa "larmen, vem har sagt att dom inte jobbar på statoil eller någon annan oljekonsörn? Det är ett jävligt stort problem, och det kommer inte bli bättre om vi aldrig gör någonting åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag vet att människan kan anpassa sig efter allt och tillslut fortfarande vara en vinnare.

När det förstörs det där Ozonet(?) bildas det ju också nytt hela tiden,

men antar att det inte är någon stor del av det som förstörs.

Nu har vi haft sånna där giftiga rök industrier i 80 år om inte längre.

Och det är fortfarande inte så farligt, så antar att inget kommer att hända under min livstid.

Men sen är jag oroad för nästa generation :D

Vem vill att sina döttrar och söner, och deras döttrar och söner ska drabbas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom som försöker dämpa "larmen, vem har sagt att dom inte jobbar på statoil eller någon annan oljekonsörn? Det är ett jävligt stort problem, och det kommer inte bli bättre om vi aldrig gör någonting åt det.

Nu har du läst för mycket aftonblaska.

Alltså, all olja kommer att användas, tills att det tar slut, inget snack om saken. Och du kommer inte att behöva uppleva något så hemskt under din livstid som en översvämmad savann till jord.

Hoppas att vi satsar mer på fissionkraft senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har du läst för mycket aftonblaska.

Alltså, all olja kommer att användas, tills att det tar slut, inget snack om saken. Och du kommer inte att behöva uppleva något så hemskt under din livstid som en översvämmad savann till jord.

Hoppas att vi satsar mer på fissionkraft senare.

Läser i princip aldrig skit som Aftonbladet, så nu har vi det klargjort iallafall.

Jag tror i och försig inte att all olja kommer användas. Det kommer att bli aldeles för dyrt till slut. Och faktum är att nya alternativa bränslen poppar upp lite då och då. Får hoppas att det händer något på den fronten, alltså att dessa börjar användas i större utsträckning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läser i princip aldrig skit som Aftonbladet, så nu har vi det klargjort iallafall.

Jag tror i och försig inte att all olja kommer användas. Det kommer att bli aldeles för dyrt till slut. Och faktum är att nya alternativa bränslen poppar upp lite då och då. Får hoppas att det händer något på den fronten, alltså att dessa börjar användas i större utsträckning.

Etanol börjar ju användas mer och mera. Även så vindkraft och Solkraft. Fast åtmistonde jag har svårt att se framför mig en värld som drivs enbart av solen och vinden, det verkar lite "för bra" för att kunna bli sant.

Jag själv tror att jordens olje-källor tills dess kommer att användas tills dom alla är sinade.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Etanol börjar ju användas mer och mera. Även så vindkraft och Solkraft. Fast åtmistonde jag har svårt att se framför mig en värld som drivs enbart av solen och vinden, det verkar lite "för bra" för att kunna bli sant.

Jag själv tror att jordens olje-källor tills dess kommer att användas tills dom alla är sinade.

I så fall längtar jag till den dagen då oljan är helt slut. Det kankommer innebära konsekvenser men jävlar vad bra för jorden det skulle bli då.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote:

1. Ja. Man är dum om man INTE är det.

2. Nej, jorden går under men inte under min livstid. (Om 70+) Bah... :D Varför röstade jag på det? Tror inte allt liv kommer gå under. Men mänsklighetes historia kommer iaf ta slut, lixom de flesta andra djur och växtarter som existerar idag.

Klagomål: Tycker att den 2:a frågan hade dåliga svarsalternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt inte att vi kan stoppa växthuseffekten. Inte längre, men däremot kan vi nog att skjuta upp den. (TILLÄGG/EDIT:) Alla på jorden kommer nog faktiskt inte att ge upp oljan, speciellt inte dom som tjänar på det. Som någon sa så kommer all olja att förbrukas, förr eller senare.

Votes:

Är du det?

-Ja, lite.

Tror du att människan hinner stoppa klimatförändringen?

-Nej, jorden går under men inte under min livstid. (Om 70+)

Redigerad av Spam Snuten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor