minigun Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Kanske inte värt att fråga, men jag gör ett försök iallafall. Jag vill spela Settlers 2 på split screen. För att göra det behöver man 2 möss. Har kopplat in en USB-mus och en vanlig seriell. Problemet är att båda mössen styr spelare1's pekare. Har försökt ALLT, har kollat runt på internet, testat i dosbox, gjort allt. men jag får det inte att fungera. :'( Det funkade förr på min gamla Pentium III med win98. Någon som vet vad jag kan göra?? Är desperat för jag vill verkligen spela det här spelet. Fungerar perfekt i XP i singleplayer, problemet är som sagt bara att båda mössen styr samma pekare, så multiplayer går inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Åh, Settlers. Fan, vad jag älskar det! Spelade Settlers II sjukt mycket förr i tiden. Nu har jag Settlers IV, men har inte spelat det på ett tag. Jag vet att jag och min bror försökte spela Settlers II med två möss, men vi hade samma problem som du. Så, ärligt har jag ingen aning. Ni får väl försöka spela på två datorer istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Det kommer snart en remake av Settlers 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 (redigerad) Settlers är bäst Tyvärr går det väl bara spela multiplayer på split screen.. Det har ju gått förr så det måste ju gå på något sätt.. Tror bara att det handlar om att kunna koppla in Mus nr.2 utan att den styr pekaren.. hur man nu gör det? @ Boomer: har testat demot och det spelet kommer bli ett totalt fiasko, dom har förstört ett av dom kanske bästa spelen genom tiderna, vill helst inte veta av detnya settlers2. Tror det är omöjligt för gamla s2-fans att älska det.. Redigerad 7 september, 2006 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Kanske lite offtopic, men någon som vill lira Settlers IV någon dag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Settlers är bäst Tyvärr går det väl bara spela multiplayer på split screen.. Det har ju gått förr så det måste ju gå på något sätt.. Tror bara att det handlar om att kunna koppla in Mus nr.2 utan att den styr pekaren.. hur man nu gör det? @ Boomer: har testat demot och det spelet kommer bli ett totalt fiasko, dom har förstört ett av dom kanske bästa spelen genom tiderna, vill helst inte veta av detnya settlers2. Tror det är omöjligt för gamla s2-fans att älska det.. Drivrutiner maybe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Drivrutiner maybe? Jag försökte avinstallera drivrutinerna tillden så kallade "Mus Nr2" men efter omstart (som krävs) verkar dom fortfarande vara kvar ;S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Kanske lite offtopic, men någon som vill lira Settlers IV någon dag? Visst. Men talar du Hamachi, nej. Vägrar ens vidröra en piratverision av det här spelet. Kostar kanske en hundring, och det förtjänar Vision Park verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Visst. Men talar du Hamachi, nej. Vägrar ens vidröra en piratverision av det här spelet. Kostar kanske en hundring, och det förtjänar Vision Park verkligen. Indeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2006 Jag har betalat för mitt spel. Har köpt tre exemplar av detta spel sen det släpptes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 8 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2006 (redigerad) Settlers 2 remaken som dom gör verkar cool. Det dödande roliga konceptet med skitfin grafik. Dreglar. oj. offtopic. minigun: Varför? dom har nästan inte ändrat något i själva konceptet. Redigerad 8 september, 2006 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Nu när vi ändå har en settlers tråd uppe, vart kan jag hitta senaste patchen till Settlers IV? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 @ Boomer : Var finns detta demo? Menade du settlers 2 remaken föressten? Har letat massor men ej hittat, bara IV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Åh, Settlers. Fan, vad jag älskar det! Spelade Settlers II sjukt mycket förr i tiden. Nu har jag Settlers IV, men har inte spelat det på ett tag. Jag vet att jag och min bror försökte spela Settlers II med två möss, men vi hade samma problem som du. Så, ärligt har jag ingen aning. Ni får väl försöka spela på två datorer istället. Settlers IV suger Iallafall av det vi spelade idag: Jag hade inga plankor, inga träd att fälla och ingen som sådde nya träd. Det var en ond cirkel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Settlers IV suger Iallafall av det vi spelade idag: Jag hade inga plankor, inga träd att fälla och ingen som sådde nya träd. Det var en ond cirkel... Du har så rätt i det du säger om banorna, jag har lirat Settlers IV väldigt mycket genom mina år och det finns bara några enstaka banor som man faktiskt Kan bygga upp ett bra läger på eftersom det ofta är brist på resurser som t.ex plankor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Settlers IV suger Iallafall av det vi spelade idag: Jag hade inga plankor, inga träd att fälla och ingen som sådde nya träd. Det var en ond cirkel... Settlers II är roligare. Men Settlers IV är fortfarande roligt. Bara du som spelade oerhört korkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Settlers II är roligare. Men Settlers IV är fortfarande roligt. Bara du som spelade oerhört korkat. "Här, Sigge, vi spelar ett spel du aldrig spelat, och jag tänker inte hjälpa dig på något sätt utöver några enstaka chattrader in-game!". Jojo!... Det vi alla lär oss är att ALDRIG spela ett spel LAN med en hemsk familj med ett spel som de älskar, men som Du aldrig spelat. Tack för mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 "Här, Sigge, vi spelar ett spel du aldrig spelat, och jag tänker inte hjälpa dig på något sätt utöver några enstaka chattrader in-game!". Jojo!... Det vi alla lär oss är att ALDRIG spela ett spel LAN med en hemsk familj med ett spel som de älskar, men som Du aldrig spelat. Tack för mig! Haha, saken var ju den att jag själv inte spelat Settlers IV på flera månader, så jag visste ju inget mer än principen jag sjävl heller. Och den berättade jag ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Haha, saken var ju den att jag själv inte spelat Settlers IV på flera månader, så jag visste ju inget mer än principen jag sjävl heller. Och den berättade jag ju! Att spela ett spel är som att cykla: man glömmer det aldrig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2006 Slåss, slåss, slåss! Haha, skojade bara. Någon som har lust att lira Settlers Iv någon dag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts