Umberto Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Drar upp denna eftersom jag måste skriva av mig lite... vi håller på med hinduism i skolan. Och kom in på det mest befängda jag nånsin hört. Kastsystemet. Alltså... bara för du blir född hos en famlij som är fattig så kanske du blir sämre behandlad och får dra dom "bättre" på vagnar. AVGÅ HINDUISM! Om Herrn tar av sig sina blågula glasögon och ser verkligheten, så kan Herrn se att stora sociala och ekonomiska klassklyftor också existerar på de flesta andra håll i världen, hinduister eller ej. Föds du fattig, dör du fattig. --- Gjorde testet: agnosticism92% Islam54% Christianity54% Satanism54% Buddhism46% atheism46% Judaism42% Hinduism42% Paganism33% Redigerad 6 oktober, 2006 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Nej Nej Fånigt, men folk får tro som de vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Gjorde skribbs test i signaturen... Fick mest i Buddism, och nummer två Satanism Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Dom får ju i kyrkor också, bara det att många präster nekar till det pga a bibeln. Tycker att "För att det står i bibeln" är ett ganska roligt argument. Ibland önskar jag att jag själv hade en bok som talade om vad jag skulle tycka och tänka. "För att det står i American Psycho mamma, för att det står i American Psycho" *Viftar med spikpistolen* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vote 1: Lite grand kanske Vote 2:Jag är deist: jag tror på en högre makt (behöver inte vara den klassiska, allsmäktige guden), Vote 3:Religion är ett bra stöd för de människor som behöver den, och jag ser inget fel i det. Man ska få tro på exakt vad man vill! Jag stödjer inte att man föds in i en religion, man borde få bestämma när man är gammal nog om man vill vara typ muslim och bli oskuren osv. osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Om Herrn tar av sig sina blågula glasögon och ser verkligheten, så kan Herrn se att stora sociala och ekonomiska klassklyftor också existerar på de flesta andra håll i världen, hinduister eller ej. Föds du fattig, dör du fattig. En sanning med modifikation: 1. I hinduismen är det liksom "lag" på att man måste tillhöra den klass man föds i, vilket det ju inte är i andra länder och religioner. Oerhört fel. 2. Det finns många exempel på människor som klarat sig ur fattigdomen. Många kända personer faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 En sanning med modifikation: 1. I hinduismen är det liksom "lag" på att man måste tillhöra den klass man föds i, vilket det ju inte är i andra länder och religioner. Oerhört fel. 2. Det finns många exempel på människor som klarat sig ur fattigdomen. Många kända personer faktiskt. Sen så får man inte gifta sig med de "bättre" kasten heller. Kanske kan få svårt att få jobb också om du föds "kastlös" eller vägrar kastsystemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2006 Drar upp tråden med två intressanta länkar. (Inte ok? Döda mig) http://www.illvet.se/polopoly.jsp?d=147&a=2885 http://www.illvet.se/Crosslink.jsp?d=184&a...8&id=9079_5 Inte konstigt att det är omöjligt att övertyga en troende om att gud inte finns, isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2006 Intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 10 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2006 (redigerad) Drar upp tråden med två intressanta länkar. (Inte ok? Döda mig) http://www.illvet.se/polopoly.jsp?d=147&a=2885 http://www.illvet.se/Crosslink.jsp?d=184&a...8&id=9079_5 Inte konstigt att det är omöjligt att övertyga en troende om att gud inte finns, isf. Haha, där kom sanningen fram Så religiösitet är mer som en födsel skada. Nazisterna borde i stället för att gasa ihjäl judarna gasat ihjäl alla med denna bajs gen i sig i stället. Efter att ha suttit i kyrkan 2 gånger har jag insett att hela alltihop är sån där jävla hjärntvättning. Redigerad 10 november, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Ett ord - Bapist church. Dessto mer jag ser och hör dem där jävla fascistkristna jävlarna, dessto mer... Ja, ni fattar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Är det inte underbart http://expressen.se/?a=747842 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Är det inte underbart http://expressen.se/?a=747842 ? De gjorde helt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Ett ord - Bapist church. Dessto mer jag ser och hör dem där jävla fascistkristna jävlarna, dessto mer... Ja, ni fattar... A, fy fan va sorgligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Är det inte underbart http://expressen.se/?a=747842 ? Skitsynd att de blev anmälda, ja, eftersom då får bara rasisterna fler argument. Inte precis alla invandrare som blir arga för att mn får sjunga Den blomstertid nu kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Skitsynd att de blev anmälda, ja, eftersom då får bara rasisterna fler argument. Inte precis alla invandrare som blir arga för att mn får sjunga Den blomstertid nu kommer. Det handlar inte alls om invandrare utan om människor av en annan religion. Det finns helsvenskar som konverterat till islam, judendom med mera. Jag som naturalist skulle känna mig lagom stött jag med. Att rasisterna får fler argument - vem bryr sig? De kommer aldrig att få tillräckligt många för att "besegra" oss normalt funtande människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Det handlar inte alls om invandrare utan om människor av en annan religion. Det finns helsvenskar som konverterat till islam, judendom med mera. Jag som naturalist skulle känna mig lagom stött jag med. Att rasisterna får fler argument - vem bryr sig? De kommer aldrig att få tillräckligt många för att "besegra" oss normalt funtande människor. De är de näst största partiet utanför riksdagen och sitter med i många kommuner, de är jävligt pinsamt för ett land som Sverige på 2000-talet? Vem bryr sig? Jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 Är det inte underbart http://expressen.se/?a=747842 ? PK-maffian strikes again! http://67.18.37.14/19/132/emo/puke.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 De flesta människor brukar inte ha något problem med att anpassa sig efter den kultur de kommer till. Jag ser inget fel i 'Den blomstertid nu kommer', visste inte ens att det var en psalm. Men jag gillar inte att man ska gå till kyrkan i samband med skolan, iafl inte om det är en präst som ska tala (och det är det ju). För hur många av oss tror på gud egentligen? Det är ju ingen majoritet i alla fall. Slutsats - svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2006 De flesta människor brukar inte ha något problem med att anpassa sig efter den kultur de kommer till. Jag ser inget fel i 'Den blomstertid nu kommer', visste inte ens att det var en psalm. Men jag gillar inte att man ska gå till kyrkan i samband med skolan, iafl inte om det är en präst som ska tala (och det är det ju). För hur många av oss tror på gud egentligen? Det är ju ingen majoritet i alla fall. Slutsats - svårt. Exakt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts