Jump to content

Konstiga/roliga/annorlunda lärare

Cyper
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hade en lärare i träslöjden i lågstadiet som gick och tafsade på en tjej i klassen. Han fick sparken.

En av mina lärare idag sitter gärna och berättar historier istället för att jobba då och då. Och min lärare i svenska kallar en dator för "data". Och sen frågade hon mig om det hon skrivit på tavlan var rättstavat. Vem är det som ska lära sig här egentligen?

- ''Håhåjaja, nää, jag förstår mig inte på han den där internett.'' (w00t)

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh, minnen :) ...

Våran bildlärare, Per Ingmar "PIP" Persson, han har tydligen bytt initialer nu till "PEP" enligt min vbror som också har denna dåren...

Han slängde ut en genom fönstret en gång (w00t) , sen brukade han alltid komma flera minuter för sent till lektionerna för att han skulle dricka Kaffe...

Han slog även sönder en VG-tavla en gång....

Sen har vi ju Ing-Britt Djup, brukar vara pölar på borden när hon förklarat nått...

Hon är som en fontän...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min Gympa lärar (minns dock inte namnet).

Konstigt elelr inte konstigt, detta är en regel han själv satt upp

"ja välkommna ska ni vara till den första gympa lektionen *svabbel* vad som gäller kläder får ni ha på er vad ni vill förutom grönt, för då kommer jag tro att ni kommer från skutskär..... *ännu mer svabbel* och nu till lite trivselregler, ni får inte ha keps eller annan huvudbonad på er för att detta är hälsa och idrott, och det är inte så hälsosamt att ha keps på sig, se på mig jag är snart (kommer inte ihåg åldern) och jag är alldeles flintis.

(nu till det konstiga med han) Det har kommit upp många gånger om man får ha snus under lektion...... och det får ni"

WTF?

Snus men inte keps :S

När jag kommer börja tänka på det

Håkan är lite konstig, vi har han i elektronik.

Han är så jävla dryg han är tyå 60+ och när man har han kan han typ börja "ja, idag ska vi prata om resistorer *bla bla bla* för att mäta hur mycket en resistor tål så måste du ta 1.a ringen * 2.a ringen sen bla bla bla" mitt uppe i allt byter han till nått annat

Likaså Svenska/engelska läraren, Barnslig som fan, vi blev tvungen att skriva nå jeffla namnlappar sm hon skulle ha att lära allas namn med :S

Kommer inte på nån fler konstig lärare just för tillfället, editar om jag kommer på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min Gympa lärar (minns dock inte namnet).

Konstigt elelr inte konstigt, detta är en regel han själv satt upp

"ja välkommna ska ni vara till den första gympa lektionen *svabbel* vad som gäller kläder får ni ha på er vad ni vill förutom grönt, för då kommer jag tro att ni kommer från skutskär..... *ännu mer svabbel* och nu till lite trivselregler, ni får inte ha keps eller annan huvudbonad på er för att detta är hälsa och idrott, och det är inte så hälsosamt att ha keps på sig, se på mig jag är snart (kommer inte ihåg åldern) och jag är alldeles flintis.

(nu till det konstiga med han) Det har kommit upp många gånger om man får ha snus under lektion...... och det får ni"

WTF?

Snus men inte keps :S

När jag kommer börja tänka på det

Håkan är lite konstig, vi har han i elektronik.

Han är så jävla dryg han är tyå 60+ och när man har han kan han typ börja "ja, idag ska vi prata om resistorer *bla bla bla* för att mäta hur mycket en resistor tål så måste du ta 1.a ringen * 2.a ringen sen bla bla bla" mitt uppe i allt byter han till nått annat

Likaså Svenska/engelska läraren, Barnslig som fan, vi blev tvungen att skriva nå jeffla namnlappar sm hon skulle ha att lära allas namn med :S

Kommer inte på nån fler konstig lärare just för tillfället, editar om jag kommer på

Nu kom jag att tänka på när vi hade teknik första gången i sjuan, så lärde Bernt oss hur man skulle tvätta händerna (w00t).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våran trä/metallslöjds lärare är skit dryg. Han har för det första riktigt Tysk-diciplin, har koll på EXAKT varenda penna, skruvmejsel och skulle inte förvåna mig om han sitter och räknar spikarna oxå efter varje lektion.

Och om man frågar han om hjälp, då blir han skit sur och säger att om man inte lyssnade på vad han sa på sin (otydliga) genomgång, så får man skylla sig själv. Även om man inte var där dagen han hade genomgång... :) Så då skiter han i en, typ.

Också är han allämänt otrevlig. (w00t)

El Editó: Jäkla särskrivning.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våran trä/metallslöjds lärare är skit dryg. Han har för det första riktigt Tysk-diciplin, har koll på EXAKT varenda penna, skruvmejsel och skulle inte förvåna mig om han sitter och räknar spikarna oxå efter varje lektion.

Och om man frågar han om hjälp, då blir han skit sur och säger att om man inte lyssnade på vad han sa på sin (otydliga) genomgång, så får man skylla sig själv. Även om man inte var där dagen han hade genomgång... :) Så då skiter han i en, typ.

Också är han allämänt otrevlig. (w00t)

El Editó: Jäkla särskrivning.

Han är som vår spanskalärare då, fast han är ju inte så noga. Men han skiter i om någon vart sjuk :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lärare i svenska sa åt oss också att göra namnlappar som skulle ligga på bänken första året. ^^ Var väl där i en månad eller så.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en lärare som jag har både i engelska och i tyska som är skit jobbig.

Hon kommer varje lektion försenad 5-15 min, sen på lektionen säger hon att vi inte har mycjet tid kvar(det menar hon inte), och sen ibland börjar hon leka psykolog.

Snackar om sina barns hälsovanor, om hur någon kärring kom in i en kyrka under gudstjänst och skrev högt till någon"vilka fina underkläder du har".

Jaja, you got the point.

Bara av att jag sitter och skriver om henne gör mig utråckad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, våran idrotts lärare är rolig. :lol:

Det var förra veckan om jag inte missminner mig fel, då vi hade en lek på gympan där vi fick 4 st lappar med 1 bokstav på varje. Av dom bokstäverna skulle vi forma så många ord som möjligt.

Sedan frågade läraren varje grupp 1 och 1 om vilka ord dom hade, och om en grupp hade t.e.x "Hus" så skrek hon så att alla andra grupper hörde "Aaa, är det någon annan grupp som har "Hus"?"

Ni fattar nog vad jag menar...

Sen så var det en grupp som fick fram ordet "Mens" :wub: , och då skrek läraren högt för att se om någon annan grupp hade det ordet, så hon skrek: "Aaa, är det någon som har mens?". :P Fan vad vi skrattade åt det då. :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Adolf Hitler går runt i vår skola och lär ut matte ! :)

Smal, ganska lång (ca 1.75cm), hitler mustasch och hitler frisyr, fast det värsta är

att hans hår har börjat bli grått =/

Och sen finns en Geografi lärare som ser ut som en gorilla, kroppsbyggnad då.

Stor, kraftig, tjock i facet. Går jätte bra att gemföra det med en orangutang.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns en kemilärare på högstadiet. En gång på lektionen...:

"Jag behöver ett blont hårstrå. Kan jag få ta en lock av dig" Frågade läraren till mig.

"Nej, det får du inte". Svarade jag.

"Men lilla gumman, bara en lock" Sa han och kom med ngn gammal rostig fet sax och skulle klippa av.

Jag vägrade låta honom klippa i mitt hår, men han gjorde det iaf. :'(

haha! En annan gång hade vi hållt på med svavelsyra (om ja inte minns fel). Det var iaf ngn svart vätska, och han hade kletat på det där med sina händer. Sen kliade han sig i ansiktet och blev helt svart :) . Det tog hela lektionen innan ngn sa att han var helt svart.

Samma lärare brukade oxå ALLTID lukta/sniffa på saker med sin överdrivet feta näsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor