Jump to content

Konstiga/roliga/annorlunda lärare

Cyper
 Share

Recommended Posts

När tänkte på ''Beson'' på våran skola som tydligen är väldigt känd. Vi har även mer andra roliga lärare som jag tänkte berätta om. I allafall så kanske detta är extremfall. Tar det senare, har inte tid att skriva nu. Tråden är väl mäst om betéedet på lärarna. Berätta om lite olika lärare på eran skola. Hoppas på att höra något kul. (w00t)

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

På högstadiet fanns det en väldigt rolig fysiklärare, som dessutom var väldigt lik Ozzy Osbourne till utseendet (hade dock honom aldrig själv). På en lektion var han lite ofokuserad, och när han skriver på tavlan vänder han sig plötsligt om och utbrister "Alltså, jag kan inte koncentrera mig när alla tjejer klär sig såhär utmanande!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej.. Några minuter senare fick jag plötsligt tid att skriva. Skriver lite om jympaläraren Beson.

En kompis till meg sitter på fönsterkarmen med fötterna på bänken. Beson går kommer närmare och det sur ut som om han ska gå förbi men.. Han vänder sig om till min kompis och räcker fram handen. Min vän tar Imot den. Då drar gubben ner han på bänken och tar tag I hans axlar och ''svabbar'' bänken med han. Sedan säger han ''Nu är det rent.''

En gång gick han även In I ett av tjejernas omkädningsrum och sa'' JAHA, här luktar det surfittor och kärringsvett!'' (w00t)

En annan gång på jympan stod han och pratade med oss och jag stod med händerna I fickorna och tittade ner I golvet.

- ''DU, stå inte som nåt jävla slashas!'' Säger han då.

En annan gång när jag och en annan vän till mig stod I matsalen så hade vi kepps på oss. Plötsligt drar någon I nacken ur könn och säger ''Ingen huvudbonad på er I matsalen, pojkar!'' Sedan svarar jag; - ''OKej, men jag trodde att man skulle ta av sig den då man satt sig ner vid bordet.''

Jag fick ett lustigt svar..

- ''Tror gör man I kyrkan, här gäller reglerna!!!'' :)

EDIT: Likadant då någon I den klass som han har jympa med hade sparkat in ett skåp, (det var länge sen, cirka 20 år sedan) så fick alla ställa sig upp på led vid sina skåp sen tog han unge för unge och försökte se vems skor som kunde sparkat in den. Det var väl även smuts från fotsulorna på skåpet.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej.. Några minuter senare fick jag plötsligt tid att skriva. Skriver lite om jympaläraren Beson.

En kompis till meg sitter på fönsterkarmen med fötterna på bänken. Beson går kommer närmare och det sur ut som om han ska gå förbi men.. Han vänder sig om till min kompis och räcker fram handen. Min vän tar Imot den. Då drar gubben ner han på bänken och tar tag I hans axlar och ''svabbar'' bänken med han. Sedan säger han ''Nu är det rent.''

En gång gick han även In I ett av tjejernas omkädningsrum och sa'' JAHA, här luktar det surfittor och kärringsvett!'' (w00t)

En annan gång på jympan stod han och pratade med oss och jag stod med händerna I fickorna och tittade ner I golvet.

- ''DU, stå inte som nåt jävla slashas!'' Säger han då.

En annan gång när jag och en annan vän till mig stod I matsalen så hade vi kepps på oss. Plötsligt drar någon I nacken ur könn och säger ''Ingen huvudbonad på er I matsalen, pojkar!'' Sedan svarar jag; - ''OKej, men jag trodde att man skulle ta av sig den då man satt sig ner vid bordet.''

Jag fick ett lustigt svar..

- ''Tror gör man I kyrkan, här gäller reglerna!!!'' :)

EDIT: Likadant då någon I den klass som han har jympa med hade sparkat in ett skåp, (det var länge sen, cirka 20 år sedan) så fick alla ställa sig upp på led vid sina skåp sen tog han unge för unge och försökte se vems skor som kunde sparkat in den. Det var väl även smuts från fotsulorna på skåpet.

Haha, vilken skön lärare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vilken skön lärare.

Han är hemsk. Över sexttio år nu, rakad skalle och bortrakade ögonbryn samt att han har gråa ögon. Sen när han skakar hand trycker han hårt som f*n. (w00t) Lika dant då han sålde sin bil och köpte en sportcykel. Sen när det blev punka på den sprang han med cykeljäveln på ryggen till skolan.

EDIT: Hans röst är hemsk liksom hans utseende.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märkligaste läraren är väll den ena träslöjdsläraren på våran skola.

Han är en rätt så gammal gubbe som är rätt så lik Morgan Freeman fast fulare. Han har absolut noll kolla på sina elever eller klasser han har och han har ingen koll alls om någon sticker "lite" för tidigt eller och om någon skolkar så säger han "Jaha ja, det var att en dum jävel" och så bryr han sig inte något mer, han rapporterar aldrig till mentorerna eller till rekorn.

Men det som är bästa jag har hört med han var att det var en som hade varit där ca 1 gång under hela vinter terminen och på utvecklingsamtalet hade han skrivit "Robin jobbar på mycket bra och gör duktiga saker och kryssat i "Når över målen" och det var den enda Robin som fanns i den klassen. Jag har för mig att han fick VG i slutbetyg. (w00t)

Sen var det någon annan person som hade dragit en riktig rövarhistoria om vad han gjorde för mästerverk i sjuan och gubben trodde ju självklart på det så han gick ju ett säkrat VG iallfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mats :lol:

SO lärare på högstadiet, störtskön, lätt bästa läraren av alla lärare jag nånsin haft :wub:

Kan inte komma på nåt speciellt just nu men han har så sköna kommentarer jämt och så är han helt galen i Leksand i hockey :lol:

Det enda halvsköna jag kan komma på nu var första dan i 9an och vi hade en ny musiklärare så sa Mats att jag skulle gå och stöta på musikläraren som var kanske 25 och ganska snygg :)^_^

EDIT: Läraren jag hade i 6an var helt störd i huvvet, om tex Fille gjorde nåt kunde hon börja skylla på nån helt annan :lol:

När vi hade varit på teater med skolan i 6an så satt mitt "gäng" längst bak i busen och så när en kompis sa nåt så kom det nån halv droppe spott utflygandes som det ju gör ibland när man pratar helt normalt, och då ser läraren det och hon börjar skrika på kompisen och så att han ska torka upp det...

Det var vinter och lixom snö/vatten över hela golvet i bussen och så blir hon arg när kompisen "spottade" en halv droppe när han pratade :lol:

Kompisen frågade va han skulle torka upp "spottet" med och då sa fröken "ta mössan eller jackan eller vad fan som hellst" ;) så.. "skön" (w00t);)

Och så kunde hon lära ut helt fel nån gång och sen när man lärt sig lite bättre i boken så sa man att hon lärt en fel och hon bara "nämen oj då" :lol: usch, helt sjuk i huvvet va hon...

EDIT2: I 7an eller om det var i 8an hade vi en vikarie i nån vecka eller så på svenskan så på en lektion satt mitt "gäng" och "retades" med Jonas Ben Salah (Ja, den Jonas som EUROCOP ringer och säger att han beställt knulldockor) och vikarien bara skrattade med oss :lol:

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lärare som jag hade förra året i Historia A slår nog de flesta. Han är så otroligt seg och pratar så långsamt och när han ställer en fråga så sitter han tyst i typ en minut efter och väntar på svar. Men det roligaste var nog första lektionen med honom, när vi skulle ha upprop så läser han upp namnen sakta i sitt sengångar tempo, plus att han måste kommentera alla namnen oxå (w00t) så det tog ca 20 minuter bara det där uppropet med ca 22 namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vår tekniklärare Bernt kan väl vara lite snuskig av sig. Han är 60 + och sa en gång till en elev att hon skulle få MVG för sitt utseende :). Och så brukar han hålla på att prata om sex och sånt :lol:. En gång när han skulle slå sönder en träbit så sa han:

- Och så säger man som japanerna. Hatta watta och så slog han sönder den, han är riktigt cool. Och sen vår spanskalärare som alltid glömmer saker. Han har haft sina elever i 2 år och kan fortfarande inte namnet. Och så glömmer han läxor och sånt med (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en lärare i träslöjden i lågstadiet som gick och tafsade på en tjej i klassen. Han fick sparken.

En av mina lärare idag sitter gärna och berättar historier istället för att jobba då och då. Och min lärare i svenska kallar en dator för "data". Och sen frågade hon mig om det hon skrivit på tavlan var rättstavat. Vem är det som ska lära sig här egentligen?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en lärare i träslöjden i lågstadiet som gick och tafsade på en tjej i klassen. Han fick sparken.

En av mina lärare idag sitter gärna och berättar historier istället för att jobba då och då. Och min lärare i svenska kallar en dator för "data". Och sen frågade hon mig om det hon skrivit på tavlan var rättstavat. Vem är det som ska lära sig här egentligen?

Här i småland kallar vi alltid dator för data (w00t). Det är faktiskt sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor