Jump to content

Vad ska jag göra ?

antepanteboy
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Man ska ju spela med när någon busringer till en. När det var nån har busringt till mig så brukar jag sitta och ha en trevlig konversation med denne person (w00t) Då måste man väl bli besviken som busringare om den som man ringer inte blir upprörd på nåt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ring comviq ? eller vad du nu har, sen så ger dom dig nummret, då kollar du upp det på www.eniro.se sen kollar du vad han heter, sen ringer du hem till honom och säger åt honom att sluta annars så polis anmäler du honom.

Operatörer kn vl inte spåra nummer, eller? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ring comviq ? eller vad du nu har, sen så ger dom dig nummret, då kollar du upp det på www.eniro.se sen kollar du vad han heter, sen ringer du hem till honom och säger åt honom att sluta annars så polis anmäler du honom.

Kontantkort är ofta anonyma. svårt att spåra nån till numret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt så ser inte verkligheten ut lille vän.

För att detta ska fungera så krävs ENLIGT LAG en ganska mer omfattande undersökning. Först och främst så kommer de att fråga hur många gånger samtalet har skett, därefter frågar de hur många gånger, efter det så brukar de fråga längd på ett ungefär vid varje samtal. När du har lämnat ut detta så kommer man att bli debiterade en kostnad på ca 300-500kr för spårningskostnad. Dessutom tror jag att man behöver målsman till hands för detta.

Är det hot/krängkningar alt. ofredande så går det att kontakta polisen, försök att spela in samtliga samtal och dra ut på det. Polisen kan spåra samtalen även om det är från kontantkort men då görs en såkallad satelitspårning dvs. att man kollar var telefonen befinner sig och inte ägare till numret. Detta är en ganska omfattande process och jag betvivlar starkt att polisen gör detta om det inte rör sig om grova hot/kränkningar.

Det du kan göra också är att om teleoperatören har stöd för det är att spärra telefonnumret som ringer till dig, vilket gör att telefonsamtal från det numret inte når dig.

Klart slut från juristen.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske det.... men det här började för någon månadsen och sen blev det ett uppehåll och nu har det börjat igen

Kanske låter det lite överdrivet... Men känner du dig otrygg och rädd,

så kan du ju kontakta polis eller televerket som kan spåra samtalet, TROTS att

det står "okänt nummer" på displayen.

Det funkade då för mig då jag blev trackad via telefon.

Aja... Det är vad jag gjorde, men det kan funka för dig. Televerket kan spåra alla samtal,

dock kostar det några kronor. Men det kan det vara värt. Får du sedan reda på vem det är,

så kan du ju anmäla personen i fråga. För det där är trakasserier, och inget annat.

Officer Hernandez - Fundersam konstapel, LSPD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...