Jump to content

Ont i halsen

fido vercetti
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har haft kronisk halsfluss. Ett helt sommarlov med halsfluss, d.v.s.

Så jag vet nog hur det känns. Men man måste ju ändå kunna se något positivt i jobbiga situationer. :wub:

Samma här, faktiskt. Jag fick rådet av doktorn att dricka mindre alkohol (vilket han trodde hade orsakat skiten). :lol:

Det fula var att jag hade halsfluss men ingen feber, desutom gjorde det inte så ont. Men de första gångerna jag fick halsfluss (innan det kroniska kom) gjorde det så jävla ont att jag inte ens kunde svälja mitt egna saliv. Hade hög feber och drömde om virus och bakterier. Det var en tid jag aldrig vill ha tillbaka igen! Fick utskrivet massa olika penicilin, fast den sista (som var hyperstark) gav utslag. Annars var den bäst.

Annars är mitt tips att knapra Fishermans friend och dricka vatten. Borsta tändena regelbundet och dricka varm nyponsoppa. Om du har tur kanske du får morfin av farbror Doktor. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kronisk är ju att det ALDRIG går över :wub:

Ja, det gick aldrig över, så länge jag inte opererade bort halsmandlarna eller tog någon extrem hyper-medicin. Då kallade dom "kronisk" halsfluss, vet inte varför dock. :P

Det fula var att jag hade halsfluss men ingen feber, desutom gjorde det inte så ont. Men de första gångerna jag fick halsfluss (innan det kroniska kom) gjorde det så jävla ont att jag inte ens kunde svälja mitt egna saliv. Hade hög feber och drömde om virus och bakterier. Det var en tid jag aldrig vill ha tillbaka igen! Fick utskrivet massa olika penicilin, fast den sista (som var hyperstark) gav utslag. Annars var den bäst.

Så var det för mig med. :ermm: Gjorde obeskrivligt ont dom första gångerna. :lol: Fick bara vanlig penicilin först, men eftersom det alltid kom tillbaka, så fick jag någon riktigt dunderhonung till pencillin. Dom tänkte först operera bort halsmandlarna, men jag skulle prova det där först en gång sa dom. Och som tur var vart det bra efter det det. :wub:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tigerbalsam är bäst!

Då jag var ute på fältvecka förra veckan hjälpte det mot förkylningar, ömma knän, eksem, onda halsar och allt möjligt annat. Den enda på plutonen förekommande sjukdom som tigerbalsamet inte kunde bota var svinkoppor!

Hur använder man tigerbalsam mot ont i halsen då, smörjer man bara på det utanpå halsen då ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor