Jump to content

Tidsresor

The_go
 Share

Grottmänniska eller robot?  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 86
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad säger att den är sunkig? Det förflutna är det förflutna, allt är skrivet i historieböcker, vi vet att det var "sunkigt" förut eller hur man nu vill uttrycka sig, men framtiden är framtiden. Den är inte skriven ännu, och chansen lutar åt att den är bättre än det vi har idag. Åtminstone om vi kollar på det i framsteg inom saker som teknologi, forskning och läkemedel och medicinering, de kan bara ha gått framåt.

Tänk om man åker till medeltiden, där kan ingen rädda dig ifrån dina sjukdomar. Men i framtiden kanske det finns folk som kan bota sjukdomar som det inte idag finns bot emot. Men "framtiden" är lite ospecifierat, skillnaden om man åker en dag framåt i tiden eller ett millenium.

Tja, men så som vi har hunnit fördärva miljön fram tills idag, kan man ju ändå ställa en prognos att framtiden kan se sunkig ut, om vi fortsätter på samma sätt som vi gör idag. Det har redan kommit epedemier i världen. det finns inte bot till allt. Tror heller inte att vi kommer få det heller. Den ena sjukdomen utlöser den andra....

Och forskningen ändrar teorier titt som tätt... Nu är det inte ens säkert att hudcancer är cancer, utan att det orsakas av ett virus-destu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av dem där skulle medlel- och stormaktstiden vara nice. Annars skulle jag vilja åka tillbaka till tiden då inte människan fanns, då jorden var ung och allt var annorlunda här. Det skulle vara en surrealistisk upplevelse...

Jag skulle också vilja åka tillbaka till det amerikanska 50- talet och leva i dåtidens ideala medelklassfamilj. :)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, men så som vi har hunnit fördärva miljön fram tills idag, kan man ju ändå ställa en prognos att framtiden kan se sunkig ut, om vi fortsätter på samma sätt som vi gör idag. Det har redan kommit epedemier i världen. det finns inte bot till allt. Tror heller inte att vi kommer få det heller. Den ena sjukdomen utlöser den andra....

Och forskningen ändrar teorier titt som tätt... Nu är det inte ens säkert att hudcancer är cancer, utan att det orsakas av ett virus-destu värre.

Vi löser de flesta miljöproblem allt eftersom, och jag menar, jag vill gå rejält långt fram, då vi antagligen spridit oss ut över universum.

Tro mig, det var så jävla mycket vidrigare på medeltiden. Avföring hälldes direkt ut på gatan, man tvättade sig i princip aldrig, tusentals sjukdomar vandrade runt för att hygienen var så dålig... Det var mycket värre. Vad har vi idag? Hudcancer från solarium? Face it - medeltiden - slask - framtiden - fräscht.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi löser de flesta miljöproblem allt eftersom, och jag menar, jag vill gå rejält långt fram, då vi antagligen spridit oss ut över universum.

Tro mig, det var så jävla mycket vidrigare på medeltiden. Avföring hälldes direkt ut på gatan, man tvättade sig i princip aldrig, tusentals sjukdomar vandrade runt för att hygienen var så dålig... Det var mycket värre. Vad har vi idag? Hudcancer från solarium? Face it - medeltiden - slask - framtiden - fräscht.

Hehe, tja du får ha vilken teori du vill angående framtiden(nähä?lixom..) :lol:

Ja, dem slängde ut skit och piss på gatorna, det var iaf vad dem gjorde i städerna. Men gillde alla straff dem kunde få, som Skamstocken (eller va de hette) t.ex. Fast om jag hade levt på medeltiden hade jag viljat bo i en riddarborg ute i skogen. :) Och sysslat med Hästtorningen och sånt där. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, tja du får ha vilken teori du vill angående framtiden(nähä?lixom..) :wub:

Ja, dem slängde ut skit och piss på gatorna, det var iaf vad dem gjorde i städerna. Men gillde alla straff dem kunde få, som Skamstocken (eller va de hette) t.ex. Fast om jag hade levt på medeltiden hade jag viljat bo i en riddarborg ute i skogen. :lol: Och sysslat med Hästtorningen och sånt där. :lol:

Nejnej, du är prinsessan och jag är riddaren som vinner alla tornerspel och ditt hjärta. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Aikjonas: Tror dock dom hade dator och tv på tidigt 90-tal, är det tidigt 1900-tal du tänker på? :P

Dom hade iaf tv då också men inte så att den finns i 99% av alla hus, snarare 1-10% :lol:

Dom hade inte ens tv i början av 1900talet, den komm under 50 talet.

@Fido: Fråga dina föräldrar eller kolla på nån 70/80-tals film. Det är ju inte så annurlunda mot nutid.

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom hade inte ens tv i början av 1900talet, den komm under 50 talet.

Den fanns före 50-talet, men den började sin enorma spridning på 50-talet.

Och film har funnits sedan slutet på 1800-talet

Den första officiella filmvisningen utfördes av bröderna Lumière i Paris 1895
Film och TV [redigera]

Film och TV var länge konkurrenter. I USA till exempel producerades länge film på västkusten (i Hollywood utanför Los Angeles) och TV på östkusten (i New York). Teknikmässigt utvecklades filmen tidigare och snabbare. Men redan 1927 sändes de första TV-bilderna över Atlanten, och därefter insåg många fördelen med att vara hemma och titta på TV, framför att trängas med andra.

När konkurrensen väl hade börjat ökade den. Det var sällan filmskådespelare frivilligt gick över till TV, och TV-skådespelare hade rätt liten chans att lyckas inom film, även om det naturligtvis finns undantag. TV gjorde en del serier baserade på berömda filmer: M*A*S*H till exempel , medan film bara undantagsvis ville vidröra något som hade figurerat på TV. Det är först under 1980-talet, när TV-serien Star Trek lyckas ta steget över till film och lyckas sälja mycket biobiljetter, som trenden började vända. Numera figurerar t.o.m. kända filmstjärnor i TV-serier som C.S.I. och Vita huset. Samarbetet har delvis också berott på att fler och fler film- och TV-produktionsbolag har samma ägare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Film

http://sv.wikipedia.org/wiki/Film#Film_och_TV

Vart for ditt Tv uppfanns på 50-talet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den fanns före 50-talet, men den började sin enorma spridning på 50-talet.

Och film har funnits sedan slutet på 1800-talet

Vart for ditt Tv uppfanns på 50-talet?

Jag har aldrig sagt att den uppfanns på 50-talet. Och jag tror ändå inte att 1-10% av befolkningen hade tv i början av 1900 talet.

Och det där att första Tv-sändningen var 1928, så var det på ett allmänt ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah, You are my hero in a shining amour. :P Fast... du ville ju inte leva på medeltiden, din svikare! Och jag som ville gifta mig med dig. :)

Äh, jag bara åker bara tillbaka och impar på dig i skinande rustning och vinner lite fäktning... Sen drar jag tillbaka till nutiden och tar en dusch. Sen bär det av emot framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh crap. :P

rabarbish, I'm two- timing. StellHell är min också. :)

Och jag som ville ha en medeltida trekant med dig och StellHell. :( Fast eftersom framtiden säkert kommer ha tidsmaskiner kan du väl komma och hälsa på mig lite då och då? :wub:

Barbapappa(=Rabarben): Vi lever tydligen i polygami. :)

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor