kobbe Skrivet 26 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2006 (redigerad) NU har jag börjat med ett nytt hus... eller ja skyskrapa. Ruien´som jag började med var så tråkig och ful så jag ger upp den. Ni får ta den on ni vill Redigerad 26 december, 2006 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Försökte mig på Turning Torso, är dock inte klar än... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Försökte mig på Turning Torso, är dock inte klar än... Tanken är god! Jobba vidare så blir den nog skitbra ska du se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2006 Försökte mig på Turning Torso, är dock inte klar än... Är verkligen inget fan av gradients, färgövergångar, i pixelhus (och detta är inget undantag), men f.ö. var det fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 (redigerad) Tanken är god! Jobba vidare så blir den nog skitbra ska du se. Jo tackar Är verkligen inget fan av gradients, färgövergångar, i pixelhus (och detta är inget undantag), men f.ö. var det fint Jo Jag hadde bara tänkt på 2 sidor när jag borde ha tänkt på 4... Redigerad 28 december, 2006 av j3ns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 (redigerad) Ööö jo jag har också börjat på ett höghus. Är dock inte klar än. Fick pixel lust nu på mellandagarna Ändrar format från jpg till png.... Redigerad 28 december, 2006 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Försökte mig på Turning Torso, är dock inte klar än... Vill bara hjälpa dig, Turning Torso är rund! Inte fyrkantig, den är cirkelformad helt runt om. även taket! Men annars jävligt snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Vill bara hjälpa dig, Turning Torso är rund! Inte fyrkantig, den är cirkelformad helt runt om. även taket! Men annars jävligt snyggt. Ehm, nej? Nu får du ta och tänka om en aning. Om Turning Torso vore exakt cirkelformad skulle man inte se att den vred sig, den måste ha kanter som vrider sig för att det ska se ut som att den vrider sig. Inte på en enda bild här ser jag att Turning Torso är precis rund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Ehm, nej? Nu får du ta och tänka om en aning. Om Turning Torso vore exakt cirkelformad skulle man inte se att den vred sig, den måste ha kanter som vrider sig för att det ska se ut som att den vrider sig. Inte på en enda bild här ser jag att Turning Torso är precis rund. Den kanske inte är 100% cirkelformad, men den är mer cirkelformad än kvadratisk, och jag vet hur den ser ut, jag bor i Malmö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 (redigerad) En bokaffär, för gamla tiders skull. Turning Torso uppifrån - Smått cirkelformad är den. Redigerad 28 december, 2006 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Den kanske inte är 100% cirkelformad, men den är mer cirkelformad än kvadratisk, och jag vet hur den ser ut, jag bor i Malmö. Jo, jag har aldrig sagt att den är kvadratisk, jag bara sa att den inte är helt cirkulär vilket jag uppfattade att du försökte säga till en början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 (redigerad) En bokaffär, för gamla tiders skull. Grymt snyggt! Vill bara hjälpa dig, Turning Torso är rund! Inte fyrkantig, den är cirkelformad helt runt om. även taket! Men annars jävligt snyggt. Ehm, nej? Nu får du ta och tänka om en aning. Om Turning Torso vore exakt cirkelformad skulle man inte se att den vred sig, den måste ha kanter som vrider sig för att det ska se ut som att den vrider sig. Inte på en enda bild här ser jag att Turning Torso är precis rund. Den kanske inte är 100% cirkelformad, men den är mer cirkelformad än kvadratisk, och jag vet hur den ser ut, jag bor i Malmö. Jo, jag har aldrig sagt att den är kvadratisk, jag bara sa att den inte är helt cirkulär vilket jag uppfattade att du försökte säga till en början. Alså okej... det behöver inte vara Turning Torso.. det finns fler twistade byggnader... Jag tror Turning torso igentligen är 5 sidig.. men är inte säker.. sök Twisted tower på google så finns det kvadratiska.. Redigerad 28 december, 2006 av j3ns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 En bokaffär, för gamla tiders skull. Allt var skitsnyggt förutom dörrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Confuse Skrivet 28 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2006 Siana: vad snackar du om, inget fel på dem? Angryaxel: GRYMMT SNYGGT! J3ns: snyggt men känns lite som om den är fel .. Förövrigt om turning torso: själva byggnaden, vad ajg kommer ihåg, är fyrkantig, iallafall vid botten(säger du emot mig så har jag varit där, om ingen har mixtrat med mina minnen) och den som säger att den är rund tar helt fel. Den är lite cirkelformad, det är sant, för annars skulle den inte kunna vridas sådär heller(lr nått ..) .. Men fortsätt j3ns ! Kobbe: nice ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Siana: vad snackar du om, inget fel på dem? Jag tycker de inte blev så bra som resten. Skulle han skippa fönstrena skulle det nog fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Siana: vad snackar du om, inget fel på dem? Angryaxel: GRYMMT SNYGGT! J3ns: snyggt men känns lite som om den är fel .. Förövrigt om turning torso: själva byggnaden, vad ajg kommer ihåg, är fyrkantig, iallafall vid botten(säger du emot mig så har jag varit där, om ingen har mixtrat med mina minnen) och den som säger att den är rund tar helt fel. Den är lite cirkelformad, det är sant, för annars skulle den inte kunna vridas sådär heller(lr nått ..) .. Men fortsätt j3ns ! Kobbe: nice ! Jag kan gå ditt när jag vill!!! Jag bor i Malmö, och den är mer cirkelformad än kvadratisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Confuse Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Botten är iallafall inte cirkelformad, det är inte något fel på mitt minne! Snart har jag kommit så långt på en byggnad så ajg visar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Botten är iallafall inte cirkelformad, det är inte något fel på mitt minne! Snart har jag kommit så långt på en byggnad så ajg visar den. Jag har inte sagt att de är fel på ditt minne, men den är mer cirkelformad än kvadratisk. End of story! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Confuse Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Turning torso är en kvadrat som har rundats som den är, och det gör att sidorna inte blir helt raka. Det är 4 sidor, men att sidorna är lite cirkelformade. Så mer kvadratisk än cirkelformad! End of story NU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2006 Turning torso är en kvadrat som har rundats som den är, och det gör att sidorna inte blir helt raka. Det är 4 sidor, men att sidorna är lite cirkelformade. Så mer kvadratisk än cirkelformad! End of story NU! Visst jag ger mig( ). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts