DimpZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Bai, ses imorrn aelsklingen GODDAMNIT, nu syns ju min homopost on the top... crap Redigerad 19 september, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Det kommer, men inte nu, imorgon! MUAHAHAHA! MM, nej, nu drar jag, kan bara inte lämna denna tråd! Mina wunderbara ewlskingar! Skit bra gött! Hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Frågor och Svar: F: Jag kan inte pixla, vad gör jag? S: Lär dig, en tutorial finns att hitta HÄR! Ser att "min" sida kom med där ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Någon som kan uppgradera denna lite sluskiga skola. Gör fönster + skriv något namn på den vita tavlan. Och det är meningen att skolan ska vara sne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
j3ns Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Någon som kan uppgradera denna lite sluskiga skola. Gör fönster + skriv något namn på den vita tavlan. Och det är meningen att skolan ska vara sne. Det ser ut som ett 30 sec projekt.. Redigerad 19 september, 2006 av j3ns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Den är väldigt krokig, jag vet att du sa det men ändå, tror inte att den platsar i basic.. Men det är ju NHs drag Redigerad 19 september, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Det ser ut som ett 30 sec projekt.. För mig tog det ca 10 minuter. Alla är inte pixel proffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Testa pixelguiden i första posten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Testa pixelguiden i första posten! Försökte men det blev inget av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Hmm, slutade du läsa eller blev det ändå fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Hmm, slutade du läsa eller blev det ändå fel? Hra fått lite kläm på det, bygger ett hög hus just nu. Kommer nog upp imorgon. Edit: Här är lite som jag har gjort. Redigerad 19 september, 2006 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Hra fått lite kläm på det, bygger ett hög hus just nu. Kommer nog upp imorgon. Edit: Här är lite som jag har gjort. Vet du om att Paint har en Zoom funktion? Och Line Tool? Att Pixla går ju ut på att måla en pixel itaget (eller nästan). De som du hr gjort ser ju ut som att du inte har zoomat och försökt dra raka sträck med penn tool. Kolla på tempraten så ser du vilket perspektiv det är med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jaha, alla mina byggnader har deletats. Oh joy! Btw. Varför ska vi överhuvudtaget ha en jävla massa olika städer/stadsdelar, varför inte bara EN enda stor stad med alla byggnader oavsett kvalitet? Så gjorde vi förr i tiden. *svingar med käppen* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Tommy, testa använda Photoshop om du har tillgång till det. Umberto, det skulle ju vara smidigare, som det är nu så är det ju dom bästa pixlarna som får vara i den bästa delen, om allt var i samma så skulle det ju inte bli nån "klasskillnad" Redigerad 19 september, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jaha, alla mina byggnader har deletats. Oh joy! Btw. Varför ska vi överhuvudtaget ha en jävla massa olika städer/stadsdelar, varför inte bara EN enda stor stad med alla byggnader oavsett kvalitet? Så gjorde vi förr i tiden. *svingar med käppen* Skulle bli en mycket stor bild isf. Tycker det är bättre med olika stadsdelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Stooora bilder är roliga, då hittar man alltid nåt nytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Här är en liten uppdatering. @Oscarw: Tycker att (nu) är det mer pixlar än innan(behövde göra det rakt där jag gjorde). @dimpz: Jag har photoshop men är en ännu större n00b på att göra olika grejer där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Men det där med kravnivåer för att komma in i städerna tycker jag är skit. T.ex. så är ju Coke-macken i basic-staden + det rosa huset alldeles för fina för att vara där, och vafan gör Kalans underbara skapelse i Seaside? EDIT: Sen att många byggnader i Canal ser ut som skit är ju inte heller gött. Redigerad 19 september, 2006 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Här är en liten uppdatering. *BILD* @Oscarw: Tycker att (nu) är det mer pixlar än innan(behövde göra det rakt där jag gjorde). @dimpz: Jag har photoshop men är en ännu större n00b på att göra olika grejer där. Jag tycker att du ska försöka lära dig photoshop, eller åtminstone försöka göra huset i samma vinkel som resten av staden Redigerad 19 september, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jag tycker att du ska försöka lära dig photoshop, eller åtminstone försöka göra huset i samma vinkel som resten av staden Paint > PS när det gället pixelart imo. PS är bara bra om man vill ha halvtransparanta saker, och en enkel HEX-karta. @Tommy_killer: Fortsätt inte på något som redan är fel.. Ser förjävligt ut faktist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts