spajdermän Skrivet 28 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2006 (redigerad) Här kommer mitt bidrag, lite små höstigt kanske men snart kommer snön här så jag passade på med första bästa läge Ingen bild ffs! Redigerad 28 oktober, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 (redigerad) Jag är gärna med! Redigerad 17 november, 2014 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 (redigerad) Tagen av mig, på hösten, från mitt fönster. Kollade ut och kunde inte låta bli att springa efter kameran. Dock var de svårt att få bilden så fin som det var i verkligheten, ljuset/regnet was a bitch. EDIT: Fan, såg att man skulle ha anmält i förväg, missade det. Trodde alla som ville kunde vara med. Fan... Redigerad 29 oktober, 2006 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 (redigerad) Fin bild, TB! Deadlinen är snart slut, så du får hoppas på att de som står med på listan inte hinner ta någon bild. Redigerad 29 oktober, 2006 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Tagen av mig, på hösten, från mitt fönster. Kollade ut och kunde inte låta bli att springa efter kameran. Dock var de svårt att få bilden så fin som det var i verkligheten, ljuset/regnet was a bitch. EDIT: Fan, såg att man skulle ha anmält i förväg, missade det. Trodde alla som ville kunde vara med. Fan... Snygg. Som Axel säger, anmäl dig till reservlistan så har du antagligen rätt stor chans att komma med. Det är många som inte har tagit någon bild än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Även om du inte har sagt det så skrev jag upp dig ändå Tackleberry, fin bild. Som Siana säger, som det ser ut nu så har du rätt stor chans att komma med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Jag sätter gärna en signatur på reservlistan, om det går för sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Jag sätter gärna en signatur på reservlistan, om det går för sig. Det gör det säkert. Men en avatar går säkert lika bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Mitt bidrag! http://www.starbase.se/files/CIMG91312%20(Medium).jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 (redigerad) Und bidraget. Redigerad 29 oktober, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Mitt bidrag! http://www.starbase.se/files/CIMG91312%20(Medium).jpg Synd på kvalitén, jävligt bra bild i övrigt. Perfekt att använda diagonalen, i form av träd och lampor, för att få fint djup i bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Woo.. http://img64.imageshack.us/img64/166/hostgtaht3.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 (redigerad) Mitt bidrag! http://www.starbase.se/files/CIMG91312%20(Medium).jpg Jag måste fråga, är du fotograf ? Du har fått med fotografens "grundregler", i alla fall de reglar jag fått lära mig, finns mera. Inte placera huvudmotivet i mitten på bilden. Låt huvudmotivet röra sig mot mitten av bilden. (om det går vill säga) Riktigt snygg bild, där de två klaffar fint. Så åter igen, är du fotograf ? Edit: På närbilder gäller självklart inte de reglerna, då ska motivet helst vara i mitten. Redigerad 29 oktober, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Jag kommer med ett bidrag här. Historien bakom det hela är att jag fann en enorm snigel på vår altan, varefter jag tänkte prova på min mobilkameras auto-focus. Rätt gulligt resultat. Synd bara att snigeln inte kunde ta sig ned till sin boplats under vintern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Hur klyschigt det än låter, har konsten inga regler, bitch. Den som hävdar något annat är typ bäng i huvudet eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 (redigerad) Men det finns ändå vissa riktlinjer man kan ta till hjärtat för att, som nybörjare, få en generellt attraktiv bild Redigerad 29 oktober, 2006 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Hur klyschigt det än låter, har konsten inga regler, bitch. Den som hävdar något annat är typ bäng i huvudet eller något. Det var därför jag satte situationstecken när jag skrev regler, bitch. Tomtefar, även de mer erfarna fotograferna använder sig av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Jag måste fråga, är du fotograf ? * Massa regler * Så åter igen, är du fotograf ? Edit: På närbilder gäller självklart inte de reglerna, då ska motivet helst vara i mitten. Nope, jag är inte fotograf till yrket (helt självlärd), men har ändå vunnit 2 fototävlingar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Tomtefar, även de mer erfarna fotograferna använder sig av det. Jojo, givetvis bör man hålla sig till grundregler, men jag menar att de är de mer erfarna som, vad beträffar de flesta sammanganen, trotsar dessa regler. Förstår du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2006 Jojo, givetvis bör man hålla sig till grundregler, men jag menar att de är de mer erfarna som, vad beträffar de flesta sammanganen, trotsar dessa regler. Förstår du? Nu slänger jag mig in i er diskussion. och detta är nu "bevisat": Altså, jag är helt självlärd som fotograf. Men ändå gjorde jag som man lär sig i skolan. Är det en slump? Njae, det man lär sig är "proffsigt" innom fotografi är vad som allmänheten gillar! Jag gillar när bilder ser ut som min. Altså tog jag en sådan. Altså är slumpen den att min skapande konst sammanfaller men det officiellt "utlärda". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts