Halo Skrivet 1 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Får man tävla med bild man tog förra hösten? Hur ska ni kunna bevisa att jag inte editerar i photoshop? Varför denna fjantiga regel att man inte får försköna bilden i efterhand? 1. Hellst nya men det är ok med gamla. 2. Bra fråga, man får väll gå på känn helt enkelt och hoppas på att ingen dopar sig. 3. Tycker R2 hade ett bra svar på den frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Självklart menar jag inte att man ska klippa och klistra med föremål i bilden i photoshop. Men att ändra kontraster, vitbalans, brus, skärpa mm. borde inte vara olagligt? Om jag inte får göra det så får de med proffskameror bara ta med autoinställningar och lägsta kvalité för att det ska bli jämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Äh, Patrik kommer säkert anmäla sig... Och vinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 1 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Självklart menar jag inte att man ska klippa och klistra med föremål i bilden i photoshop. Men att ändra kontraster, vitbalans, brus, skärpa mm. borde inte vara olagligt? Om jag inte får göra det så får de med proffskameror bara ta med autoinställningar och lägsta kvalité för att det ska bli jämt. Hmm du har rätt, funderar på att ändra reglerna så att man får använda ps till en viss gräns, alltså som du säger, itne klippa ochklistra med föremål, utan endast endra kontraster etc. precis som du säger. Blir det bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Låter bra då är det lättare att dömma också då klippa och klistrafusk brukar vara ganska tydligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 1 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Låter bra då är det lättare att dömma också då klippa och klistrafusk brukar vara ganska tydligt. Det har du så rätt i, ändrar reglerna nu hehe. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Halo, min bildlänk i din post är bara tumnageln, ta den stora istället. http://img73.imageshack.us/img73/9011/0001170cx6.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 1 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Halo, min bildlänk i din post är bara tumnageln, ta den stora istället. http://img73.imageshack.us/img73/9011/0001170cx6.jpg Oops, ändrar genast. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Jag är på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Jag är på! Om det finns plats? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Jag är på! Om det finns plats? Jadå klart det finns, max 20 som sagt. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 I´m in! Ludde ska komma med sin 8000 kr kamera om nån helg! Sen får jag låna den lite mera senare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Skriv upp mig. Borde lyckas få med en bild (även om vädret fortfarande är lite somrigt här). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Jag är med!! Jag drar genast upp min sunkiga kamera i jackten på de perfekta bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) Jag drar genast upp min sunkiga kamera i jackten på de perfekta bilderna. Jakten heter det. Redigerad 3 september, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 3 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Ni är uppskrivna, nu måste jag höra med er tävlande här vad ni tycker, men något säger mig att det blir rörigt med 3 bilder och att när det senare är dags för röstning så kommer ändå itne de flesta som röstar kolla igenom alla 3 bilderna hos alla deltagare, så vad tycker ni? ska man endast få ha 1 bild i tävlingen? Självklart får ni byta ut den bilden hur många gånger ni vill innan den 10 November (klockslag kommer senare). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Ni är uppskrivna, nu måste jag höra med er tävlande här vad ni tycker, men något säger mig att det blir rörigt med 3 bilder och att när det senare är dags för röstning så kommer ändå itne de flesta som röstar kolla igenom alla 3 bilderna hos alla deltagare, så vad tycker ni? ska man endast få ha 1 bild i tävlingen? Självklart får ni byta ut den bilden hur många gånger ni vill innan den 10 November (klockslag kommer senare). En per deltagare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 En låter bäst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Det råkar för tillfället vara riktigt skräpigt, hsötliknande väder ute, och mor min lämnade digitalkameran hemma. Ska gå ut och se om jag kan ta något fint. Skriv upp mig preliminärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts