Halo Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 (redigerad) Tänkte att vi kunde köra en liten fototävling. Kvalité eller liknande spelar ingen som hellst roll utan tävlingen går ut på att fotografera en så "höstig" bild som möjligt. Alltså, fotografera något som du förknippar med hösten. Hellst naturbilder, andra bilder kan diskuteras och anser jag att den är bra nog för att vara med i tävlingen så godkänns den, anser jag inte det så är det bara att fota vidare. Du får ha 1 bild att tävla med. Dock får du byta din bild hur många gånger du vill fram till deadline. Reglerna när det gäller photoshop, det är alltså tillåtet med ps redigering till en viss gräns, du får inte klippa och klistra med föremål, men du får ändra kontraster, ljusstyrka osv. Max 20 deltagare. När alla deltagare lämnat in sina bilder som ska vara inlämnade senast: 10 November, Så ni har god tid på er, men de 20 som anmäler sig först är med. Vinnaren koras genom en omröstning. Var beredd på att reglerna kan ändras lite hit och dit innan den 10 November. Senaste regel uppdatering 3 sept, kl.14:11. Senast uppdaterade står med kursiv och fet stil. Anmälda: 1. AngryAxel 2. Tackleberry 3. eliizar 4. Mr.Dumbom 5. x_simpa_x 6. Siana 7. Corleone 8. The_go 9. Merkky 10.Kebab 11.Tiger 12.Spam Snuten 13.fredde-93 14.spajdermän 15.aikjonas12 16.Foo Dragit sig ur: RavenE - Stackaren fick tidig snö Samuelszon - Snö, samt för dålig ork antepanteboy - .......Snö xXxGemagexXx - Oj, snö igen Bubbli - Guess what? Lämnade ej in bidrag: Always_Mongo Martin-123 R2D2 oscarw_89 VickeX Karatemorfar j3ns Curly nor_adde -NightHawk- Redigerad 11 november, 2006 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Jag är med, lätt! Bra att deadlinen är långt fram, då bladet inte riktigt gulnat än. Jag vet exakt vad jag ska fota. Får man ha mer än ett bidrag? Skulle vara lite bra faktiskt, typ tre stycken om man vill, då blir det fler bilder också. Men ingen photoshop, självklart får man väl lägga dit svarta kantlinjer om man vill? Ändra ljusstyrka? Eller, aja. Vad dum jag är, det är ju precis det som är photoshop redigering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 1 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Jag är med, lätt! Bra att deadlinen är långt fram, då bladet inte riktigt gulnat än. Jag vet exakt vad jag ska fota. Får man ha mer än ett bidrag? Skulle vara lite bra faktiskt, typ tre stycken om man vill, då blir det fler bilder också. Men ingen photoshop, självklart får man väl lägga dit svarta kantlinjer om man vill? Ändra ljusstyrka? Eller, aja. Vad dum jag är, det är ju precis det som är photoshop redigering. Hmm funderade ett tag på det där med photoshop redigering, men något säger mig att det är fel, visst får man lägga dit kantlinjer och sitt namn osv. men att ändra ljus känns fel tycker jag, då kan man ju bara plocka en snygg bild från internet och göra om så blir den fin fin. Men jag skriver upp att du anmält dig, och ja, jag kan ändra så man får ha 3 bidrag . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Om jag bara hittar en rederlig kamera så är jag med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 1 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Om jag bara hittar en rederlig kamera så är jag med Ok ok, ska jag skriva upp dig sålänge eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Ok ok, ska jag skriva upp dig sålänge eller? Njaee..jag tror du kan avvakta ett tag. Måste först och främst leta fram en kamera . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Men jag skriver upp att du anmält dig, och ja, jag kan ändra så man får ha 3 bidrag . Fyfan vad najs. Längtar nu tills hösten kommer, ska låna farsans Nikon tror jag och fota mina smultronställen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Jag vill vara med, min första fototävling! Hmm.. och här är alal löven fortfarande gröna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Ok, jag anmäler mig. Tidig solnedgång http://img73.imageshack.us/img73/9011/0001170cx6.th.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Jag är på! Skriv upp mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Bah. Höstbilder gör mig deprimerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chosen_one Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Bah. Höstbilder gör mig deprimerad. varför? det är ju nu speltorkan är över och spelen åker fram på allvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 varför? det är ju nu speltorkan är över och spelen åker fram på allvar. Haha! Men solen försvinner och man... *Snyft* man... MAN KAN INTE SPELA GOLF! :'( Skulle gärna varit med om jag hade haft något att fota med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Tar nog med mig kameran till min polare nu när jag drar till honom, har ett fin-fint vattenfall som jag minns från tiden då vi bodde grannar memories! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 varför? det är ju nu speltorkan är över och spelen åker fram på allvar. För visso, men jag prioriterar ett vackert väder och varma dagar framför datornördighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chosen_one Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 För visso, men jag prioriterar ett vackert väder och varma dagar framför datornördighet. tycker om maj/juni men juli/ augusti är bara jobbigt varma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 tycker om maj/juni men juli/ augusti är bara jobbigt varma. Det är värmen som är skön, softa omkring i bara badbyxor på stranden ^^ Men OT: Skriv upp mig på listan, jag ska nog fixa ett par bilder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Count me in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Får man tävla med bild man tog förra hösten? Hur ska ni kunna bevisa att jag inte editerar i photoshop? Varför denna fjantiga regel att man inte får försköna bilden i efterhand? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2006 Varför denna fjantiga regel att man inte får försköna bilden i efterhand? Inte för att jag nödvändigtvis håller med, men då blir det mer fokus på själva bilden och inte på hur bra fotocopskills man har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts