Jump to content

Stranglehold

Cortez
 Share

Recommended Posts

Nix. Det är som med de flesta andra Hong Kong actionfilmer, helt fristående. Dock så finns där nog en del påskägg för filmfans.

OoK, det vet jag inte. Men Minimum är rätt högt:

Stämmer ej.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20966

Uppdatering

Nu verkar det som om moderatorn på Midways forum hade fel. Den tyska speltidningen PC Games kontaktade nämligen Midway om systemkraven och de fick svaret att uppgifterna inte stämde och att de som nämnts är för höga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De jag skrev var släppta av de som gjorde spelet så jag tror nog att de stämmer. :lol:

Läs igen.

" Nu verkar det som om moderatorn på Midways forum hade fel. Den tyska speltidningen PC Games kontaktade nämligen Midway om systemkraven och de fick svaret att uppgifterna inte stämde och att de som nämnts är för höga."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag tar en liten paus från Mass Effect idag (så jag inte tröttnar på spelet) och ger mig på John Woo's Stranglehold, uppföljare till tidernas Hong Kong Action film John Woo's Hard-Boiled, återigen med Yun-Fat Chow som Inspector Tequila.

Spelet är verkligen värdigt filmen. Det är exakt som filmen, något folk sim inte sett filmen har kritiserat. De anser att spelet skulle haft freeroaming och ett större djup men så jag ser det är det vad som är så bra med spelet. Det är stenhård action från början till slut och går bara ut på en sak: Springa och skjuta hundratals fiender på coola häftiga överdrivna vis, spränga saker i luften, slänga sig och kasa på marken mednas man skjuter (eller ned från räcken, eller gungandes från en lampa osv.) och sedan mellansekvenser som visar handlingen mellan action-delarna.

Har man sett filmen så vet man att det är så spelet ska vara.

Hård action hela vägen och riktigt coolt spel. Ofta säger man "wow" när man gör något riktigt coolt. T ex sikta in sig mot en fiende, skjuta och sedan följa kulan helavägen tills den träffar fienden är bara så jäkla häftigt. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor