Jump to content

Stranglehold

Cortez
 Share

Recommended Posts

• 11 months later...

Har precis spelat demot. Fy fan vad roligt det var. :shifty: Innan så har jag inte brytt mig så mycket om spelet för det verkade åt hellsike för svårt och för avanserad kontroll men jäklar vad jag hade fel. Kontrollen kunde inte vara enklare. En knapp tar det för att gör alla häftiga moves (Åka nerför räcken, svinga sig i saker, slänga sig, rulla runt på marken, klättra på saker osv) och man går automatiskt in i Teqila Time (slow-mo) när man gör dem, sedan finns det en annan knapp för att sätta igång Teqila Time själv (En mätare minskas men fylls snabbt igen), man kan trycka en speciell knapp för att sikta in sig på en fiende exakt var man vill träffa den och när man sedan skjuter så följer man kulan till fienden och den man träffar tar sig exakt där man träffar, när man är i en Stand Off så går allt långsamt och man måste skjuta fiender en och en medans man aktar sig för deras pistolkulor som kommer sakta mot en. Väldigt enkelt att träffa fiender och träffa saker som exploderar/går sönder. Man kan oftast döda fiender på en jäkla massa sätt.

Visst, spelet är väldigt lijärt men det här är ett spel som handlar helt om action och typisk Hong Kong action där man aldrig behöver ladda om vapen och man dödar fiender i hundratals. Alltså ska man inte vänta sig någon djup story utan allt är så be som det ska vara, cool action, omöjlig action, röstskådespelarna är lagom överdrivna osv. Bara ett action spel för att helt enkelt ha kul.

Det här är, som nämts tidigare, en uppföljare på Hong Kong actionfilmen Hard-Boiled och Inspector "Tequila" Yuen spelas åter av den fantastiska Chow Yun Fat både med utseende och röst. Och det regiseras och produceras av legenden John Woo som också gjorde filmen.

Ska deffinitivt skaffa det här spelet. :) Synd bara att det bara är PS3 CE versionen som har en High-Def version av Hard-Boiled eftersom jag inte kommer skaffa PS3 fören runt Jul. :)

Orginal versionen av spelet släpps runt 14 September på XBox 360, PS3 och PC. En Collectors Edition släpps samtidigt i USA och endast där. Men CE kommer vara helt regionsfri och kommer att gå att köpa från affärer som importerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg skitnajjs ut, men vill inte såra mångas känslor nu men..

System requirements:

Windows XP SP2 / VISTA (Games for Windows compliant)

Dual Core Processor

2 GB of Ram

Nvidia 7800 or higher / ATI x1300 or higher

15 GB hard drive space

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han som man är i spelet ja har för mig att han är med i nån av John Woo filmerna. När dom sände 6 eller 7 John Woo filmer varje lördag på TV6 förut. Stämmer det eller? att det är nån av dom. För han är jävligt likt nån. Av hans filmer

Ja, Chow Yun Fat bidrar med både utseende och röst åt huvudpersonen i spelet, vilket du skulle se om du läste lite i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han som man är i spelet ja har för mig att han är med i nån av John Woo filmerna. När dom sände 6 eller 7 John Woo filmer varje lördag på TV6 förut. Stämmer det eller? att det är nån av dom. För han är jävligt likt nån. Av hans filmer

Det här är, som nämts tidigare, en uppföljare på Hong Kong actionfilmen Hard-Boiled och Inspector "Tequila" Yuen spelas åter av den fantastiska Chow Yun Fat både med utseende och röst. Och det regiseras och produceras av legenden John Woo som också gjorde filmen.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar... blir svårt att köra på högsta inställningarna. :shifty:

Vad speladed du demot till Crusader?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar... blir svårt att köra på högsta inställningarna. :shifty:

Vad speladed du demot till Crusader?

XBox 360.

Normal var inga problem, iallafall. Jag var inte ens nära att dö. Har inte prövat Hard (Man låste upp Hard när man klarade demot) för det hängde sig när jag klarade Normal, men den svåraste heter Hard-Boiled (passande, eller hur :) ) och den lär vara rätt svår.

Eller menade du inställningar på PC?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

XBox 360.

Normal var inga problem, iallafall. Jag var inte ens nära att dö. Har inte prövat Hard (Man låste upp Hard när man klarade demot) för det hängde sig när jag klarade Normal, men den svåraste heter Hard-Boiled (passande, eller hur :) ) och den lär vara rätt svår.

Eller menade du inställningar på PC?

Aha, nej jag menade högsta inställningarna för PC... dagens I-lands problem. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser fram emot detta spel. Måste man ha sett filmen för att förstå sig på storyn, måntro?

Nix. Det är som med de flesta andra Hong Kong actionfilmer, helt fristående. Dock så finns där nog en del påskägg för filmfans.

Aha, nej jag menade högsta inställningarna för PC... dagens I-lands problem. :shifty:

OoK, det vet jag inte. Men Minimum är rätt högt:

Minimum System Requirements:

* Windows XP SP2 / VISTA (Games for Windows compliant)

* Dual Core Processor

* 2 Gigs of Ram

* Nvidia 7800 or higher / ATI x1300 or higher

* Disk space: 15 gigs

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor