Jump to content

DirectX10

sobe
 Share

Recommended Posts

Skulle inte förvåna mig om det vore äkta, men källa behövs som sagt.

Vilka av bilderna är från Crysis och vilka är från verkligheten? Dem till höger eller dem till vänster?

realvscrysis_756963_0.jpg

Fy fan för dig, nu börjar jag tveka på sobes bild =/

MEN, om jag nu måste välja så tar jag dem till vänster höger. (Kan inte bestämma mig ^_^ )

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHAHAHA. Guuuuud så fake. DirectX 10 är inget superduperultra grej som kommer revolutionera spelvärlden. Det är en bild som är en aning photoshoppad.

Solklart höger, det ser man speciellt på gräset och skuggorna.

Utan tvekan. Behövde knappt kolla för att se att höger är Crysis. ^_^

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte förvåna mig om det vore äkta, men källa behövs som sagt.

Vilka av bilderna är från Crysis och vilka är från verkligheten? Dem till höger eller dem till vänster (det är också DirectX 10)?

realvscrysis_756963_0.jpg

Tog mig 30 sekunder för att se att det var till höger, upptäckte det genom molnen på höger bild.

Men lite äckligt vad verkligt det är ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.soban.us/dx1.jpg

Den ser lite mysko ut.

Den undre bilden är en bild som killarna som jobbar med DirectX 10 till FSX gjort för att visa hur de tror det kommer se ut med DirectX 10.

Och det vi sett av Crysis har allting varit på DirectX 9, inget spel vi sett har använt DirectX 10, och det finns en mycket större och bättre bild på bilden Jacker postade där man enkelt ser vad som är ingame och vad som är IRL.

http://www.prntscrn.net/img.php?img=FarCryComp.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är säkert DX10 och inte fake.

Däremot är det självklart inte in-game utan render. Och snygga renders har man sett förut.

Ändå rätt otroligt vad man kan se genom en datorskärm nu för tiden ^_^ Tänk dig när alla satt o spelade return to castle wolfenstein eller Doom eller sådana spel. Tror ingen kunde tänka sig hur det skulle utveckla sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändå rätt otroligt vad man kan se genom en datorskärm nu för tiden ^_^ Tänk dig när alla satt o spelade return to castle wolfenstein eller Doom eller sådana spel. Tror ingen kunde tänka sig hur det skulle utveckla sig :)

Stämmer....

Men det sjuka är att det är bara spel..

Man ska kunna vara i den där miljön..

Så då kan man inte ha på full prestanda..

Men vanliga bilder kan ju se hur verkliga ut som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är som en snubbe med glasögen sa för några år sedan, 640kb kommer alla klara sig med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHAHAHA. Guuuuud så fake. DirectX 10 är inget superduperultra grej som kommer revolutionera spelvärlden. Det är en bild som är en aning photoshoppad.

Hur vet du det? Ingen vanlig, dödlig människa har sett hur DirectX10 ser ut än. Det vi sett i t.ex. Crysis är saker som är förrendererade med DX9.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor