Ante_freeman Skrivet 2 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2006 Jag sökte, och jag hittade då fan inga trådar. Har för mig att man inte får ha mellanslag då hittar den inge Diablo2 + LoD Star wars KotOR World of Warcraft? (klassas det som RPG?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Ja, och massa klagomål om att det fattas massa bättre RPG i listan Då får man väl nöja sig med dem alternativen som finns. Eller ha typ 2-stegs-alternativ, som te.x. Zelda:Ocarina of time/Dark cloud 2 i ett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 World of Warcraft? (klassas det som RPG?) Nope, MMORPG Role Play Game, är där man oftast sitter för sig själv och spelar MMORPG, är online där man tjaa.. Spelar med andra ^^ Eller på egenhand men andra finns med iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 MMORPG är också RPG, hence the RPG part. Zelda spelen är inte RPG spel, de är äventyrsspel, oavsett vad ni säger. Ja, man uppdaterar en del svärd, sköldar osv. men det gör de inte till RPG spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) MMORPG är också RPG, hence the RPG part. Mjo men inte ti fullt. RPG körs offline och MMORPG körs online, men spel som titan quest som körs offline och kan köras online också, kallas i allafall för RPG. MMORPG = Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game RPG = Role-Playing Game Redigerad 3 september, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 MMORPG är också RPG, hence the RPG part. Zelda spelen är inte RPG spel, de är äventyrsspel, oavsett vad ni säger. Ja, man uppdaterar en del svärd, sköldar osv. men det gör de inte till RPG spel. Är det väl? Man kan ju vara Link som barn och vuxen (på OoT), Och Zelda:Majoras Mask är absolut ett rollspel. Fast de andra zelda-spelen räknas nog mer som äventyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) Mjo men inte ti fullt. RPG körs offline och MMORPG körs online, men spel som titan quest som körs offline och kan köras online också, kallas i allafall för RPG. MMORPG = Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game RPG = Role-Playing Game RPG är rollspel, Role Playing Game; RPG. RPG körst inte bara offline, men MMORPG körs bara online, hence Multiplayer Online. Man kan ju tex. spela spel som Diablo (Hack ´n Slash RPG) online, medan spel som KOTOR endast spelas offline. Båda två är RPG spel. Tråden handlar om RPG, inte bara offline RPG. Edit: Att spela som barn och vuxen gör det inte til lett RPG. Hela zelda upplägget, från originalet till kommande Twilight Princess, inklusive Majora´s Mask, är äventyrsinriktade spel. Redigerad 3 september, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) RPG är rollspel, Role Playing Game; RPG. RPG körst inte bara offline, men MMORPG körs bara online, hence Multiplayer Online. Man kan ju tex. spela spel som Diablo (Hack ´n Slash RPG) online, medan spel som KOTOR endast spelas offline. Båda två är RPG spel. Tråden handlar om RPG, inte bara offline RPG. Edit: Att spela som barn och vuxen gör det inte til lett RPG. Hela zelda upplägget, från originalet till kommande Twilight Princess, inklusive Majora´s Mask, är äventyrsinriktade spel. Själv ser jag det som RPG/äventyr (nu när jag tänker efter). Alltså 2 flugor i en smäll. Redigerad 3 september, 2006 av The_go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 (redigerad) Vi får väl kalla det RPAG då, Role Playing Adventure Game. Redigerad 3 september, 2006 av JohnnyH87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 3 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2006 Vi får väl kalla det RPAG då, Role Playing Adventure Game. Ja, det låter vettigt Så bra att vi kunde enas då. xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 (redigerad) Det basta genom tiderna e typ..Tibia...En bra story Och stort urval av saker man kan gora finns ocksa som pvp Redigerad 27 september, 2006 av xXxGemagexXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Det basta genom tiderna e typ..Tibia...En bra story Och stort urval av saker man kan gora finns ocksa som pvp Tibia är väl ett MMORPG. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Well. KotOR. Baldurs gate 2. Diablo 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Jag söker ett RPG som man blir berörd av. T ex som Final Fantasy IX och X. Finns det något nytt sådant? Helst med 3D-grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Jag söker ett RPG som man blir berörd av. T ex som Final Fantasy IX och X. Finns det något nytt sådant? Helst med 3D-grafik. KotOR. Utan tvekan. Det berörde mig grymt första gången jag testade det, storyn och... ja, nästintill allt är helt otroligt bra. Är du en som gillar RPG spel kommer du inte ångra dig en sekund. Redigerad 4 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 KotOR. Utan tvekan. Det berörde mig grymt första gången jag testade det, storyn och... ja, nästintill allt är helt otroligt bra. Är du en som gillar RPG spel kommer du inte ångra dig en sekund. Ja, jag älskar RPG's. Dags att testa då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Ja, jag älskar RPG's. Dags att testa då! Gör det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Diablo II, utan tvekan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Diablo II + LOD, utan tvekan. Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2006 RPG är rollspel, Role Playing Game; RPG. RPG körst inte bara offline, men MMORPG körs bara online, hence Multiplayer Online. Man kan ju tex. spela spel som Diablo (Hack ´n Slash RPG) online, medan spel som KOTOR endast spelas offline. Båda två är RPG spel. Tråden handlar om RPG, inte bara offline RPG. Det var inte det det handlade om, utan någon/du sa att MMORPG är ett RPG eller nåt.. Och du fick ungefär fram samma saker som jag fick fram där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts