Jump to content

De Bästa RPG-spelen genom tiderna?

sobe
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

MMORPG är också RPG, hence the RPG part.

Mjo men inte ti fullt.

RPG körs offline och MMORPG körs online, men spel som titan quest som körs offline och kan

köras online också, kallas i allafall för RPG.

MMORPG = Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game

RPG = Role-Playing Game

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MMORPG är också RPG, hence the RPG part.

Zelda spelen är inte RPG spel, de är äventyrsspel, oavsett vad ni säger. Ja, man uppdaterar en del svärd, sköldar osv. men det gör de inte till RPG spel.

Är det väl? Man kan ju vara Link som barn och vuxen (på OoT), Och Zelda:Majoras Mask är absolut ett rollspel.

Fast de andra zelda-spelen räknas nog mer som äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo men inte ti fullt.

RPG körs offline och MMORPG körs online, men spel som titan quest som körs offline och kan

köras online också, kallas i allafall för RPG.

MMORPG = Massively-Multiplayer Online Role-Playing Game

RPG = Role-Playing Game

RPG är rollspel, Role Playing Game; RPG. RPG körst inte bara offline, men MMORPG körs bara online, hence Multiplayer Online.

Man kan ju tex. spela spel som Diablo (Hack ´n Slash RPG) online, medan spel som KOTOR endast spelas offline. Båda två är RPG spel.

Tråden handlar om RPG, inte bara offline RPG.

Edit: Att spela som barn och vuxen gör det inte til lett RPG. Hela zelda upplägget, från originalet till kommande Twilight Princess, inklusive Majora´s Mask, är äventyrsinriktade spel.

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

RPG är rollspel, Role Playing Game; RPG. RPG körst inte bara offline, men MMORPG körs bara online, hence Multiplayer Online.

Man kan ju tex. spela spel som Diablo (Hack ´n Slash RPG) online, medan spel som KOTOR endast spelas offline. Båda två är RPG spel.

Edit: Att spela som barn och vuxen gör det inte til lett RPG. Hela zelda upplägget, från originalet till kommande Twilight Princess, inklusive Majora´s Mask, är äventyrsinriktade spel.

Själv ser jag det som RPG/äventyr (nu när jag tänker efter). Alltså 2 flugor i en smäll.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...
Jag söker ett RPG som man blir berörd av. T ex som Final Fantasy IX och X. Finns det något nytt sådant? Helst med 3D-grafik.

KotOR. Utan tvekan.

Det berörde mig grymt första gången jag testade det, storyn och... ja, nästintill allt är helt otroligt bra. :)

Är du en som gillar RPG spel kommer du inte ångra dig en sekund. ;)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte det det handlade om, utan någon/du sa att MMORPG är ett RPG eller nåt..

Och du fick ungefär fram samma saker som jag fick fram där. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor