CurunirOfValinor Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Nej, en fördel med Luleå är att man slipper fästingar, och jag fick inga i Stockholm tidigare i somras heller. Redigerad 28 augusti, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Har aldrig fått något i mitt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Nej! Har aldrig fått någon! *Kollar bakom örat* Redigerad 28 augusti, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Aldrig fått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Finns inga fästingar i södra skåne, men jag har blivit fästingbiten när jag var liten. men ingen sjukdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Finns inga fästingar i södra skåne, men jag har blivit fästingbiten när jag var liten. men ingen sjukdom Konstigt då jag fått i södra skåne och mina hundar också, men ajja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Inget fästingbett iår, satt dock en fästing på min smirnoff-ice flaska nu i somras. Knäppte bort den med fingret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Pillrade bort någon svart ''prick'' på pungen föra året. Fick bort den då pungen började bli röd av mitt pillrande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Pillrade bort någon svart ''prick'' på pungen föra året. Fick bort den då pungen började bli röd av mitt pillrande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Tror aldrig jag haft en fästing på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Pillrade bort någon svart ''prick'' på pungen föra året. Fick bort den då pungen började bli röd av mitt pillrande. Liknande hände en polare till mig. Vi var 3 personer som semestrade själva i min farmors sommarstuga. Dom 2 fick en idiot idé och sprang nakna ner till sjön som ligger några 100 meter bort. Saken var den att dom fick springa igenom högt gräs, och när han kom tillbaka så hade han mycket riktigt fått en fästing på ballen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Konstigt då jag fått i södra skåne och mina hundar också, men ajja. Enligt en karta jag såg över hur mycket fästingarna spred ut sig, så var de som söderst i norra skåne. Har fått mina fästingar när jag var på kullaberg (N.skåne) och kungälv (Göteborg) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Nej, en fördel med Luleå är att man slipper fästingar, och jag fick inga i Stockholm tidigare i somras heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Nej inte i år. ..men borelia har jag aldrig haft. Mjo, fästing på genitalierna (närmare bestämt pungen) har man vart med om en gång. Det kändes lite läskigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Är lite förvånad över att så många sällan eller aldrig får fästingar? Vissa år har jag fått fler än 10 stycken, men aldrig blivit sjuk vilket väl beror på att jag ofta upptäcker dem i tidigt stadium.. I år har jag fått tre, av vilka två inte hade hunnit bita sig fast... Sen får jag ju också fästingarna ute på landstället i Roslagen som är ett fästingtätt område. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Men som sagt då får man inte fästingar om man bor i norrbotten. Har aldrig fått en fästing. Redigerad 25 april, 2009 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Är det något att skryta med, tror du? Nej, jag tog mig bara som exempel. Vissa tror att man blir biten så fort man sticker ut benen i lite högt gräs, samt dör på stört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Aldrig fått nån fästing, mitt blod är väl för starkt för dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Jag har lyckats undvika satarna i runt fem år nu. Å föer dea e ja glaer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Jag har nog säkert blivit biten, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts