The_go Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Ngn som har råkat ut för dessa blodsugande parasiter i år? ---- Själv upptäckte jag att jag hade fått en fästing på min arm igår . Den var jätteliten (ca 2 mm) och vit. Drog bort den med en pinsett. Tror huvudet kom med... Svårt att se när den var så liten! Såg inget i mitt förstoringsglas iaf. Vet inte om jag kommer få borrelia... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Inte råkat ut för det i år. Men en gång när jag var liten hade jag en stor på låret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Ingen sätter sig på mig inte. Lucky bastard I am, dock hittade jag en på min arm som gick runt lite fredfullt när jag var ute i skogen för läääängesen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Aldrig fått. Varken Fästing eller Borrelia... Redigerad 28 augusti, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Jag brukar få åtminstone en fästing per år, men jag har faktiskt inte blivit utsatt för någon blodsugarattack i år. Jag har heller aldrig blivit drabbad av Borrelia, men det blev min mamma förra året. The_go: Om du får en röd uppsvullnad stor som en femkrona där fästingen satt kan det vara Borrelia. Annars är det ingen fara. Håll bara koll på den så är det lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Haha, märks att folk inte är vana vid fästingar. Brukar bli biten flera gånger om året, jag är frisk. Tar man bort dem i tid är det ungefär som myggbett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Fick det för typ 3 sommrar sedan av en fästing. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Bett-fri. Smitt-fri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Har lyckats hålla mig borta från dom jävlarna i år. Blivit biten ett flertal ggr tidigare år, samt fått borrelia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Hur är det igentligen att ha borrelia ? Har aldrig blivit biten, men det har suttet en på mig en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 28 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Jag brukar få åtminstone en fästing per år, men jag har faktiskt inte blivit utsatt för någon blodsugarattack i år. Jag har heller aldrig blivit drabbad av Borrelia, men det blev min mamma förra året. The_go: Om du får en röd uppsvullnad stor som en femkrona där fästingen satt kan det vara Borrelia. Annars är det ingen fara. Håll bara koll på den så är det lugnt. Området där den satt är svullet och rött, fast inte stort som en femkrona, är mer lika stort som ett vanligt hederligt myggbett, fast huden har fått ngn slags hård vävnad. Kliar gör det som fan oxå! Men ska hålla koll om det blir värre . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Fick en festing på mig för något år sen och det var den ena jag har haft. Sen denna sommar har jag max fått två myggbett, tidigare sommrar så har jag iallfall fått extremt mycket på benen. Mitt blod kanske har blivit äckligare genom åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Tror inte att jag har blivit fästingbiten i år, men jag vet inte.. Redigerad 28 augusti, 2006 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Nej inte i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Våt: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Haha, märks att folk inte är vana vid fästingar. Brukar bli biten flera gånger om året, jag är frisk. Tar man bort dem i tid är det ungefär som myggbett. Är det något att skryta med, tror du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Vote: Naj. Var det inte Borrelia det inte fanns något botemedel mot? Troligtvis är det jag som är ute och cyklar men... Har för mig att jag hört det förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Not this year, men för 5 år sen. Och sen fick jag en vacker fin röd ring runt lilla hålet där den satt och sög för sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Haha, märks att folk inte är vana vid fästingar. Brukar bli biten flera gånger om året, jag är frisk. Tar man bort dem i tid är det ungefär som myggbett. Jag är ju en inbiten lantis så jag fick mängder med fästingar förr i tiden, jag blev inte ett dugg orolig och fick heller inte Borrelia. Jag tyckte till och med att det var kul att ha en fästing ett tag. Men det vågade jag aldrig säga, för min mamma hatade (och hatar) dem. Området där den satt är svullet och rött, fast inte stort som en femkrona, är mer lika stort som ett vanligt hederligt myggbett, fast huden har fått ngn slags hård vävnad. Kliar gör det som fan oxå! Men ska hålla koll om det blir värre . Tror inte det är någon fara. Det är om det sväller upp stort som det kan vara farligt. Den hårda vävnaden beror antagligen på att du har overkillat den med naglarna. Lägg av! Smek nåt annat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Nix, har inte haft någon på flera år. Hade en bakom örat för några sommrar sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts