Jump to content

Basshunter-LOL-SE-2006-SMO

sobe
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 228
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hahaha, det är fan den lättaste musiken att göra.

Iofs gör han inte techno. Det är mer åt dance/trance hållet. Men svårt är det inte. Det är sån musik man kan göra på en kvart i ejay.

Jo, men E-Jay :mellow:

Hur mycket variation finns det där?

Om du använder ett proffessionellt program som: Reason 3

Då ska jag berätta att det blir svårare att få ihop något vettigt. Själv jobbade jag en hel del där, men gav upp eftersom det tog mycket tid att göra riktigt grymma låtar.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men E-Jay :mellow:

Hur mycket variation finns det där?

Om du använder ett proffessionellt program som: Reason 3

Då ska jag berätta att det blir svårare att få ihop något vettigt. Själv jobbade jag en hel del där, men gav upp eftersom det tog mycket tid att göra riktigt grymma låtar.

Du är efter i diskussionen.

Låten är gjort 2002-2003. Jag har suttit i Reason jag med, men som sagt. Det är grymt mycket svårare, men fortfarande samma upplägg. Bara att det inte finns färdiga ljudloopar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har säkert blivit postad, men orka bry sig.

Såg av en slump den nya videon till "Vi sitter här i Venten och spelar lite DotA". Bilderna från LANet är ju DreamHack Summer! :mellow: Trodde inte dem skulle ta med det för att alla buade så! :shifty: Soft att dem fick med "Asshunter"- skylten. Det är inte med i videon, men på slutet av låten tog Basshunter skylten och kliade sig i röven med den. ^_^

http://www.youtube.com/watch?v=ROpvzX3e5vw&NR

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejnej, ni har fel.

Ejay är inte samma sak som Reason, FL etc... Ejay har redan färdiga ljud som man lägger in på en tidslinje. Sen spelar man upp de inlagda färdiga ljuden. Mer gör man inte!? Det är ett n00bprogram!

FL och sånt shit är dock inte n00bprogram då man måste hitta på melodierna själv, ändra ljudet och sånt, och för att göra det så måste man vara musikalisk. Inte teknisk. Det är alltså som alla andra genrer. Teknisk måste man vara för att få till det i Ejay, men inte i dessa andra program. Det är skitsvårt att få bra melodier i trance/dance etc...

Det är omöjligt att göra en bra trance låt på en kvart. Eller ens på en timme.

Melodier i trance är exakt som att göra melodier på ett piano. Bara det att man måste även ändra inställningar. Folk tror att trance låtar görs av datorn efter ett par klick. Nejnej, icke sant.

Och ni behöver inte trycka ner sobe bara för att han argumenterar och är ny!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Diggar basshunter och tycker han gör ett grymt jobb, men skulle aldig kunna betala för hans låtar.

Undra vad alla ser för fel på honom, eller är det för att nån annan tycker han är skit som alla plötsligt gör det?

På DH tyckte jag han var asfrän, och tyckte det blev jobbigt i längden när alla som sitter brevid mig skriker "BUUUHHHH!!".

Om dom skulle ge blanka fan i att skrika så skulle det vara 70% bättre, så gör mig en tjänst och håll käften.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där skivan var nog den sämsta jag någonsin hört...visst Boten Anna kan vara svängig ute på krogen, men helheten på den skivan var skit och hur ett bolag som Warner ställer sig bakom undrar jag, om det nu är för att mjölka pengar ur 13 åriga tjejer så måste det finnas bättre "artister" än honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är ganska komiskt att en gäng fjortis tjejer dansar till en låt

som hanlar om en WC3 mod.

De har fått betalt; ungefär som prostituerade du vet. Men inga sexuella tjänster ingick. Ungefär som Basshunter betalade bruden som är med honom på bilden som "läckte" på nätet. :)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor