Mark Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Vad trött jag blir på alla som tror att trance/techno-musik skapas på ett seriöst sätt i eJay-program. eJay har redan färdiga loopar, inget som du gör själv, daah. Det programmet borde förbjudas. Precis, Basshunter har en enorm orkester i pojkrummet. Så måste det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 28 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Precis, Basshunter har en enorm orkester i pojkrummet. Så måste det vara. Killen sitter väl i Fruityloops? Vilket är så långt bort från eJay man kan komma. Själv sitter jag i Reason + några hårdvarusynthar. Men geez, då kan inte personer som spelar piano vara riktiga musikanter, lol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Vad trött jag blir på alla som tror att trance/techno-musik skapas på ett seriöst sätt i eJay-program. eJay har redan färdiga loopar, inget som du gör själv, daah. Det programmet borde förbjudas. eftersom inte du heller vet vad han använder så behöver du inte säga något? Själv sitter jag i Reason + några hårdvarusynthar. Men geez, då kan inte personer som spelar piano vara riktiga musikanter, lol. ingen bryr sig om dina über program etc. Redigerad 28 augusti, 2006 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Killen sitter väl i Fruityloops? Vilket är så långt bort från eJay man kan komma. Själv sitter jag i Reason + några hårdvarusynthar. Men geez, då kan inte personer som spelar piano vara riktiga musikanter, lol. Reason är precis samma sak som FL och ejay, bara att du inte har loopar, eller något annat heller för den delen i startskedet. Du behöver inte vara musikaliskt begåvad för att manuvrera Reason. Du måste vara teknisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Reason är precis samma sak som FL och ejay, bara att du inte har loopar, eller något annat heller för den delen i startskedet. Du behöver inte vara musikaliskt begåvad för att manuvrera Reason. Du måste vara teknisk. Du har en poäng me de där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 28 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Reason är precis samma sak som FL och ejay, bara att du inte har loopar, eller något annat heller för den delen i startskedet. Du behöver inte vara musikaliskt begåvad för att manuvrera Reason. Du måste vara teknisk. Haha, du är verkligen dum på riktigt. Man måste kanske inte vara musikaliskt begåvad för att trycka på lite knappar i Reason, men du måste däremot vara musikalisk om du ska göra BRA låtar. Reason innehåller hårdvara som i mer eller mindre form finns på riktigt, fast i mjukvara, allt från samplers, synthar, trummaskiner med mera, och dessa programmerar/spelar man precis som i verkligheten. Melodierna görs på samma sätt som i verkligheten, man har ett klaviatur och trycker på dom dom tangenterna man vill, PRECIS som på ett piano. Jag ser inte skillnaden förutom att allt sker i datorn, på en skärm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Oj oj oj, är jag fjortis för att jag skrev så. ´ Ne gå du och spela postal och kolla på blod. Okej, fel bedömt kanske ska ta det som påstående Istället. Du kanske har lärt dig ett nytt ord eller har du inget annat att säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Haha, du är verkligen dum på riktigt. Man måste kanske inte vara musikaliskt begåvad för att trycka på lite knappar i Reason, men du måste däremot vara musikalisk om du ska göra BRA låtar. Reason innehåller hårdvara som i mer eller mindre form finns på riktigt, fast i mjukvara, allt från samplers, synthar, trummaskiner med mera, och dessa programmerar/spelar man precis som i verkligheten. Melodierna görs på samma sätt som i verkligheten, man har ett klaviatur och trycker på dom dom tangenterna man vill, PRECIS som på ett piano. Jag ser inte skillnaden förutom att allt sker i datorn, på en skärm. Jag vet mycket väl hur Reason fungerar, och man behöver inte vara ett dugg musikalisk bara för det. Kan du läsa noter så är allt redan klart. Det är det enda du behöver kunna. Melodier och rytmer ligger i blodet. Alla kan trumma med händerna på bordet och få det att låta bra. Jävla keff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Haha, du är verkligen dum på riktigt. Man måste kanske inte vara musikaliskt begåvad för att trycka på lite knappar i Reason, men du måste däremot vara musikalisk om du ska göra BRA låtar. Reason innehåller hårdvara som i mer eller mindre form finns på riktigt, fast i mjukvara, allt från samplers, synthar, trummaskiner med mera, och dessa programmerar/spelar man precis som i verkligheten. Melodierna görs på samma sätt som i verkligheten, man har ett klaviatur och trycker på dom dom tangenterna man vill, PRECIS som på ett piano. Jag ser inte skillnaden förutom att allt sker i datorn, på en skärm. Mja, och hur många lyssnar på Botten Anna för att den är bra? Och hur många lyssnar på den för att den är udda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Mja, och hur många lyssnar på Botten Anna för att den är bra? Och hur många lyssnar på den för att den är udda? Minst en lyssnar på den för att den är bra. Guess who? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Minst en lyssnar på den för att den är bra. Guess who? Oh, nu blev det svårt. (sobe kanske?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Oh, nu blev det svårt. (sobe kanske?) Tror itne han syftar på att skydda basjägran i sina inlägg utan mer att reason inte alls är som dance ejay osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Personligen så gillar jag inte basshunters låtar så verst. Vissa är ok, men hans senaste fjolleriera är bara kul att lyssna på, inte bra. Här håller jag med till nästan 100% . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 28 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) ...Kan du läsa noter så är allt redan klart... Eh, så är det med väl all musik? Oavsett genre. Och nej, jag skydder inte basshunter som person, utan som producent. All musik genomgår någon form av datorisering, och även där oavsett genre, förutom kanske någon jävla afrikansk stam-trumma. Det du menar är att te x folk som kan spela piano är helt jävla omusikalisk. Vad är en musikalisk person för dig? Redigerad 28 augusti, 2006 av sobe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Eh, så är det med väl all musik? Oavsett genre. Och nej, jag skydder inte basshunter som person, utan som producent. All musik genomgår någon form av datorisering, och även där oavsett genre, förutom kanske någon jävla afrikansk stam-trumma. Det du menar är att te x folk som kan spela piano är helt jävla omusikalisk. Vad är en musikalisk person för dig? Det han menar är att det i Reason bara är att klicka lite så får man fram en melodi. Ja, det går på piano också men då är det inte lika lätt att spela in och det finns inga inbyggda skalvisare och sånt (som Cubase har, jag har använt Cubase då är jag lika avancerad och musikalisk som du är). Och PS: White Stripes skiva Elephant hade inga datorer inblandade i inspelningen, den var ändå en årets bästa skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 28 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Det han menar är att det i Reason bara är att klicka lite så får man fram en melodi. Ja, det går på piano också men då är det inte lika lätt att spela in och det finns inga inbyggda skalvisare och sånt (som Cubase har, jag har använt Cubase då är jag lika avancerad och musikalisk som du är). Och PS: White Stripes skiva Elephant hade inga datorer inblandade i inspelningen, den var ändå en årets bästa skivor. Jag skulle vilja se dig "klicka lite" i Reason och få fram en BRA melodi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Jag skulle vilja se dig "klicka lite" i Reason och få fram en BRA melodi. Ja, oj vad svårt det är! Man måste inte vara ett skit musikalisk för att kunna göra sådan musik. Kom fan inte och säg att du är musikalisk för du kan trycka på lite knappar och få fram någon tråkig melodi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ice Cube Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Det är sån musik man kan göra på en kvart i ejay.Wörd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Jag skulle vilja se dig "klicka lite" i Reason och få fram en BRA melodi. Ja, ge mig en BRA melodi du har gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sobe Skrivet 28 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Ja, ge mig en BRA melodi du har gjort? Haha, ja visst. http://www.jamma.se/index.php?page=%2Farti...n%3Ddiscography Visserligen ett 2 år gammalt demo, men ändå. Eller dom här: http://media.putfile.com/Erik-Med-K---Ta-E...loss-Version-04 http://media.putfile.com/Erik-Med-K-feat-T...ffekten-Av-Somn Alla dom låtar är inspelade med både studiosynthar och Reason. Och jag skulle vilja se er göra det i något bajs-eJay på en kvart. lol Redigerad 28 augusti, 2006 av sobe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts