Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 (redigerad) http://img89.imageshack.us/img89/5127/melonbrewhu6.png Vad är det? MelonBrew är ett stort community som fixerar sig på rollspel i Garry's Mod. Hur går det till? Man får registrera sig på forumet först, för att få tag på server-IP't och passwordet. Sedan kan man registrera sig på "kontrollpanelen" där man kan jämföra spelare, kolla in andras status i rollspelet, hur mycket pengar dom har osv. Sen har ju deras servrar MelonScript som skickar upp informationen till kontrollpanelen, och som håller koll på dina pengar osv. Vad behöver jag? Du behöver HL2, Garry's Mod, och MelonBrew-packet. Vilka servrar är det? Pittance (bara registrerade medlemmar) Intrepid (bara verifierade medlemmar) Serenity (inget password, öppna för alla) Culture (inget password, öppna för alla) Var registrerar jag mig? Här är forumet, där du måste registrera dig först. Du kan skicka in en biografi och få den accepterad om du vill. Sen måste du registrera dig på kontrollpanelen, och där måste du registrera dig med ett förnamn och ett efternamn (INTE DITT EGET, DET DU TÄNKER ANVÄNDA I ROLLSPELET.) På så sätt känner kontrollpanelen igen dig när du connectar mot MelonBrews servrar. Men en sak jag märkte är att om man t.ex spelar på Pittance, och man sen börjar på Serenity, eller Culture, så är man en helt annan person. Alltså, samma namn, men man startar med default-pengarna. Vad borde jag kalla mig? Forumet: [smeknamn] Kontrollpanelen: [Förnamn] [Efternamn] (t.ex "Richard Duncan") Jaja, nog prat. Du borde nu kunna köra korrekt rollspel på MelonBrew. Ha så kul! Vi kanske syns där inne. Jag kör på Pittance. --------------------------------------------------------------------- Ni kan också skicka upp era profiler här, från kontrollpanelen. Character Information for John Merry SteamID STEAM_0:1:5262158 Job Unemployed Money 3923 Kills 9 Deaths 4 Connections 11 Chat Lines 0 Prop Spawns 132 Avatar Last Updated 2006-08-25 19:52:19 Redigerad 26 augusti, 2006 av Jojje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Hm. Låter intressant, ska kolla lite så får vi se om jag installerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 (redigerad) Körde på en rp server innan inte lika avancerat men det var kul att lika xzibit och sätta fast metaltbitar på bilen. kan man inte få bara hoppa in måste man hålla på att registrera och sånt?. Redigerad 26 augusti, 2006 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Om man vill jämföra sina stats med andra spelare, eller bli mer involverad i MelonBrew, borde man registrera sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Kan man vara combine? vad kan man göra i spelet liksom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Det är vanligt rollspel, i liten-stad-stil. Om man vill vara polis måste man köra en "Cop vote" och så får dom inne i servern rösta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Vad är detta för pung sida, det står Invailed Username . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Va? Var då någonstans? På login-sidan? Forumet? Kontrollpanelen? Forumet och kontrollpanelen är två olika sidor, så du måste registrera dig på båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Va? Var då någonstans? På login-sidan? Forumet? Kontrollpanelen? Forumet och kontrollpanelen är två olika sidor, så du måste registrera dig på båda. Hm. Ok. Ska testa igen da. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Det du borde heta på kontrollpanelen och forumet: Forumet: [smeknamn] Kontrollpanelen: [Förnamn] [Efternamn] (t.ex "Richard Duncan") Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 (redigerad) Okej nu är allt instalerat ska testas. mitt namn i brian brinkestein Redigerad 26 augusti, 2006 av swat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Det du borde heta på kontrollpanelen och forumet: Forumet: [smeknamn] Kontrollpanelen: [Förnamn] [Efternamn] (t.ex "Richard Duncan") Har registrerat mig och hela köret... fast.. jag skriv Boomer i kontrollpanelen också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Har registrerat mig och hela köret... fast.. jag skriv Boomer i kontrollpanelen också Du kan registrera dig igen. Eller så tror jag att man kan ändra namn, vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Du kan registrera dig igen. Eller så tror jag att man kan ändra namn, vet inte. Servern är ändå nere, så får se om jag orkar fixa det sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Vad går spelet ut på ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Vad går spelet ut på ? Det är vanligt rollspel, i liten-stad-stil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Jag hittar ingen server /cry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Kan någon berätta lite mer vad man ska göra i spelet? Jag är inte så insatt i rollspel. Men är inte Garys Mod till för att bygga saker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 26 augusti, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Men är inte Garys Mod till för att bygga saker? Det är till för mycket saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Det är till för mycket saker. Ehm, bra förklarat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts