Jump to content

Frågelådan

I lol
 Share

Recommended Posts

I stället för att folk går omkring och skapar en massa trådar, så gör jag den här tråden.

- Har du någon fråga om något spel?

- Söker du ett demo eller någon annan request?

- Eller någonting annat?

Och bara 2 viktiga regler

§1. Följ forumets regler, som hittas här:

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?act=boardrules

§2. Googla före du frågar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra tråd! ;)

Hur kan man göra mål på FIFA world cup 06? Lyckas aldrig.

Och btw... hur skruvar man på frisparkar?

Min konsoll är PC.

Du håller kontrollen för vänster/höger så han går, Kameran flyttar på sig och när den är mitt emot målet så går bollen rätt i, Ifall du får rätt kraft också.

Sumpig förklaring men den beskriver det viktigaste

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är Star Wars KotOR2 ett linjärt(stavning?) spel eller är det som bland annat gtaspelen där man kan gå fritt.

Är inte fritt som gta, så att man kan sticka vad som helst. Utan man har en bana i taget att vistas på, och du kan inte gå in i alla dörrar o.s.v. Man kan säga att omgivningen hela tiden baseras på Huvud-storyn.

Men sen så finns det ju väldigt många Side-Quests man kan göra oxå. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp på KotOR 2, jag är på första banan och har kommit en bit. Nu ska jag samla några röst saker ifrån 3 olika paneler. Jag har hittat två stycken men har inte lyckats hitta den tredje. Någon som vet vart dom ligger?

Ruskigt dåligt förklarat, men jag hoppas iaf att någon förstod vad jag menade.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh, vad tror ni spelforumet är tillför? Väldigt onödig tråd.

Jag är klyven.

Tråden är bra på det sätt att det kan kännas onödigt att skapa en helt ny topic bara för du har en fråga om ett spel. (t.ex. "vilken knapp trycker man på för att...").

Därimot så är den onödig på det sätt att spelforumet ska vara till för alla spel. Så om man har en speciell tråd för alla spel så känns spelforumet bara onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är klyven.

Tråden är bra på det sätt att det kan kännas onödigt att skapa en helt ny topic bara för du har en fråga om ett spel. (t.ex. "vilken knapp trycker man på för att...").

Därimot så är den onödig på det sätt att spelforumet ska vara till för alla spel. Så om man har en speciell tråd för alla spel så känns spelforumet bara onödigt.

Jag sökte faktiskt innan jag skrev, men jag fick ingen vettig träff, så därför skrev jag här istället för att skapa en ny tråd.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra tråd! ^_^

Hur kan man göra mål på FIFA world cup 06? Lyckas aldrig.

Och btw... hur skruvar man på frisparkar?

Min konsoll är PC.

Dra ner svårighetsgraden, skjut inte för hårt och inte för löst, gå till träningslägen och öva.

För att skruva håller du in shift och trycker på den piltangent du vill skruva åt. Sen siktar du neråt för att få mer kraft på bollen och uppåt för att få den mer som en lobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är klyven.

Då söker man efter en tråd om det specifika spelet. Kom man inte fram till att det är okej att dra upp gamla trådar om man har ett gott skäl?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då söker man efter en tråd om det specifika spelet. Kom man inte fram till att det är okej att dra upp gamla trådar om man har ett gott skäl?

En fråga är just inte ett gott skäl.

Har man inget väldigt viktigt så ska topicen få vara. Då ska man skapa en ny. Och det går, men det är väldigt onödigt att skapa en ny topic för bara 1 enkel fråga som man kan komma på själv om man bara fixar lite.

På det sättet är denna topicen bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det väl bättre att ta en liten fråga i en redan existerande tråd än att skapa en ny? Dessutom har jag en känsla av att den här tråden kommer bli väldigt rörig.

Ett spelforum är alltid ett spelforum...

Som sagt så är jag klyven.

Jag ser både för och nackdelar med det här.

Men låt säga att du har en fråga om ett spel. Det är en väldigt enkel fråga som bara kräver ett kort svar. T.ex. "Kan man komma in i den dörren?" "Vilken knapp trycker man på för att...".

Det finns en topic om spelet, men den är 2 år gammal.

Ska du då dra upp en 2 år gammal tråd för en fråga som du får svar på efter 10 minuter, eller ska du skapa en ny topic för din fråga som sen kommer dö ut när du väl fått ditt svar.

Eller ska du helt enkelt skriva din fråga i den här topicen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor