Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Nu har kvartsfinalen börjat. hoppas nu sverige tar detta. Det misstaget vi inte får göra är att dra på oss massa utvisningar och matchstraffar.

Åh vad retsam jag blir. Alla säger att nu ska vi allt vinna så lätt eller åtminstone vinna med ett/ett par mål. Jag har sedan länge vetat att så inte är fallet. Tjeckien är bra och jag tror Hlinkia eller vad han heter är i allas åtanke då. Han spelar visserligen darrigt, men han har gjort några bra räddningar hittills. Jag är inte säker, jag är orolig. Visserligen ska Sverige ta detta och jag lär bli besviken om det inte blir så, men Tjeckien är bra och har bättre individuella spelare än Sverige.

Får hoppas på det bästa. Just ja! Domarna! Herregud vad arg jag blir. Vi har haft en 2-3 situationer där det har varit solklar och då menar jag solklar utvisning, men där dom inte dömt någonting. Så arg jag blir. Och crosschekingen i början, sjuttans vad ful den var. Det ska vara matchstraff där, förstår verkligen inte hur de resonerat där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju bättre ut, men matchen svänger rejält. Sverige spelar stundtals jättebra och det är den unga kedjan som imponerar igen. Vart är Ledin-kedjan? Snälla, börja producera! Om det går till förlängning och straffar som allt pekar på just nu så kommer det bli infernaliskt spännande, vet inte om jag klarar nervositeten då. Jag är glad så länge vi tar oss till semifinal, sedan får det gå hur som helst för då har vi gjort en fullt godkänd turnering så som den sett ut.

Och om Sverige förlorar kommer jag tycka synd om speciellt en person - Murray. Hans morfar som han ständigt ser upp till och pratar om i media ska komma, men hann inte så tidigt så han kommer tidigast till en semifinal. Han är verkligen värd att gå till semifinal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Helt underbart! Helt jävla underbart! Jag var nere på golvet när tjecken satte 2-1 straffen. Oj så besviken jag var, jag såg verkligen framför mig förlusten. Och så slår Nilson in den, oj oj oj. Och inte var jag mindre nervös i sudden men jag vill nästan säga att utvisningen på tjecken var matchavgörande. Om tjeckerna skulle få spelat 2 minuter i 4 mot 4 så skulle de säkerligen skapat en hel del. Men så kommer Weinhandl (Oväntat, haha) och lägger sig ner på isen och bara stöter in den. Mitt segervrål miste inga gränser. Underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2-1 till Kanda hoppas Norge spöar skiten ur kanda skulle sitta fint med Danmark Sverige Norge och Finland i semi

Det lär inte hända att Norge går vidare, kul att de tagit sig såhär långt dock. Kanada är alldeles för bra för att förlora mot Norge.

Danmark har åkt ut redan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor