Gof Skrivet 10 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2008 Första perioden är ju UNDERBAR! Det här är hockey. Sätt er genast och se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2008 Första perioden är ju UNDERBAR! Det här är hockey. Sätt er genast och se. Ett stort Wörd på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Synd att dom fick in målet i slutet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 (redigerad) Härlig match igår!! Synd bara att ryssarna fick in tredje målet med fem sekunder kvar av sista period. Riktigt härliga fighter och mycket fint spel dessutom, synd bara att vi drog på oss två matchstraffar. Tror att det Murray gjorde var nödvändigt annars hade vi nog fått se mer utav den kaxiga slå-till-någon-och-låta-den-få-straff stilen av ryssarna. Redigerad 11 maj, 2008 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Första perioden är ju UNDERBAR! Det här är hockey. Sätt er genast och se. Håller med, matchen igår var riktig hockey, tyvärr hade vi lite otur på slutet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 (redigerad) Hoppas Tre Kronor glömmer sista minuterna snabbt och bara tar med sig att dem gjorde en riktigt bra match mot det land som väl efter Kanada får ses som starkast. Match ikväll(natt) igen, mot Tjeckien och jag har sovmorgon imorgon, så jag kan se den! Förhoppningsvis blir det revansch ikväll. Redigerad 11 maj, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Eftersom man har skola imorn så kan ja inte följa matchen inatt får väl lyssna på radion medans ja sover och följa från radion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Eftersom man har skola imorn så kan ja inte följa matchen inatt får väl lyssna på radion medans ja sover och följa från radion. Medans du sover? Hur skall du kunna komma ihåg, och förstå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Eftersom man har skola imorn så kan ja inte följa matchen inatt får väl lyssna på radion medans ja sover och följa från radion. Äsch, en dag som du är trött på lär väl inte göra något? På måndagar brukar lärarna vara trötta också, så var det när jag gick i skolan. Och förresten, hur lyssnar du på radion medans du sover? Nä, men seriöst.. det här tar vi.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Eftersom man har skola imorn så kan ja inte följa matchen inatt får väl lyssna på radion medans ja sover och följa från radion. Äh vadå, matchen håller väll på till kanske 04.00? då slänger du dig i sängen och sover 3 timmar sen vaknar du, äter frukost och går till skolan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Medans du sover? Hur skall du kunna komma ihåg, och förstå? Oj förklarade lite konstigt där Menar att ja lyssnar på radion medans ja är vaken eller vad man ska säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Oj förklarade lite konstigt där Menar att ja lyssnar på radion medans ja är vaken eller vad man ska säga Du måste ju fortfarande vara vaken lika länge oavsett om du kollar på tv eller lyssnar på radion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 (redigerad) Du måste ju fortfarande vara vaken lika länge oavsett om du kollar på tv eller lyssnar på radion? Mjo men ja hör radion sålänge jag är vaken. Lyssnar ju på den tills jag somnar. Btw nån som vet vilka Sverige möter i kvartsfinalen? Vet ju bara att Tjeckien Rysslnad och Sverige är klara Redigerad 11 maj, 2008 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2008 Mjo men ja hör radion sålänge jag är vaken. Lyssnar ju på den tills jag somnar. Btw nån som vet vilka Sverige möter i kvartsfinalen? Vet ju bara att Tjeckien Rysslnad och Sverige är klara Och du kan inte göra så med TVn? Kommer vi 4:a får vi möta 1:an, som lär bli Ryssland? Så har jag fattat det i alla fall. Skulle vara intressant. Nu drar jag o lägger mig på soffan tills det börjar Heja heja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Då vann Sverige da med 5-3 då blir det väl ev Tjeckien igen i kvartsfinalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Då vann Sverige da med 5-3 då blir det väl ev Tjeckien igen i kvartsfinalen. Jag hoppas att Schweiz vinner mot Ryssland och jag tror de hellre möter Tjeckien än Ryssland. På så vis får vi möta ett Ryssland där vi är hur revanschsugna som helst och Ryssland är inte så bra som alla tror. Det är ju bara se hur Sverige spelade förra gången och då hade vi ENDAST två backpar hela tiden och en forward som spelade som back. Det gick ju nästan vägen. Det enda som jag tvivlar på är att de har en riktigt bra målvakt jämfört med Tjeckien. Men Tjeckien kommer vara minst lika revanschsugna som Sverige skulle kunna vara mot Ryssland och det skulle bli mycket roligare match att se mellan Ryssland och Sverige igen. Jag hoppas på Ryssland i kvarten trots allt att dom har ett bättre lag än Tjeckien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Jag hoppas att Schweiz vinner mot Ryssland och jag tror de hellre möter Tjeckien än Ryssland. På så vis får vi möta ett Ryssland där vi är hur revanschsugna som helst och Ryssland är inte så bra som alla tror. Det är ju bara se hur Sverige spelade förra gången och då hade vi ENDAST två backpar hela tiden och en forward som spelade som back. Det gick ju nästan vägen. Det enda som jag tvivlar på är att de har en riktigt bra målvakt jämfört med Tjeckien. Men Tjeckien kommer vara minst lika revanschsugna som Sverige skulle kunna vara mot Ryssland och det skulle bli mycket roligare match att se mellan Ryssland och Sverige igen. Jag hoppas på Ryssland i kvarten trots allt att dom har ett bättre lag än Tjeckien. Vi får sätta Murray på målisen nästa gång då. Då lär vi inte bara få bort ett av deras starkaste kort utan även reta upp dem på riktigt. Spelar för mig ingen roll vilka vi får möta, men Ryssland skulle vara positivt på ett sätt, som du säger. Dessutom måste vi slå alla lag om vi ska nå toppen. =) ...tar tillbaka det jag sa om att Tre Kronor var klent i år. Efter tändvätskan i början av Ryssland-matchen har det ju sett riktigt bra ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 Vi får sätta Murray på målisen nästa gång då. Då lär vi inte bara få bort ett av deras starkaste kort utan även reta upp dem på riktigt. Spelar för mig ingen roll vilka vi får möta, men Ryssland skulle vara positivt på ett sätt, som du säger. Dessutom måste vi slå alla lag om vi ska nå toppen. =) ...tar tillbaka det jag sa om att Tre Kronor var klent i år. Efter tändvätskan i början av Ryssland-matchen har det ju sett riktigt bra ut. Jadu. Jag tycker fortf. att Sverige var hur klent som helst i början av turnering. Vi spelade förfärligt, det kan ingen säga emot. Men det finns tre anledningar som fått oss att bli en medaljfavorit Murray och Lundqvist - Två oerhört bra spelare och en av världens om inte världens bästa målvakt som ger trygghet. Murray bidrar med ett fysiskt spel och ett väldigt enkelt backspel som vi behöverLagmoralen. Den har höjts som bara den. Efter Ryssland-matchen så kände man verkligen hur Sverige var ett L A G. Inga individuella prestationer eller spelare och ett lag som kämpade för att få med sig en vinst. [*]Kemin. Vi har fått igång kedjorna ordentligt. Weinhandl och Mårtensson har nu gjort mål i nästan varenda match och vilken line det har blivit tillsammans med Per Ledin. Bara ES-spelare och så håller de sådan klass, underbart. Sedan kom ju den nybildade(?) unga kedjan igång mot Tjeckien och de spelade galant minst sagt. Detta kan bära långt, men guld tror jag fortfarande inte. Vi kan fortfarande åka ut redan i kvarten och det är jag orolig för. Det borde inte hända, men det kan likväl hända. Om vi bara kommer förbi kvarten så kan vad som helst hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2008 (redigerad) Jag tror fortfarande att finalen för sverige lever kvar om vi fortsätter spelar som vi gjorde mot Ryssland och Tjeckien. Docks så ska det bli intressant på Onsdag och se vilka Sverige möter. Fan vad ja skulle skratta om Norge tog sig till finalen fast chansen är liten för det. EDIT: Blir Sverige och Tjeckien i första Kvartsfinalen Sen blir det Ryssland och Schweiz i andra kvartsfinalen Redigerad 12 maj, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 (redigerad) Nu har kvartsfinalen börjat. hoppas nu sverige tar detta. Det misstaget vi inte får göra är att dra på oss massa utvisningar och matchstraffar. Redigerad 14 maj, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts