Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Ja... jag funderade på om det var värt att plåga mig själv med att sitta uppe när det gått 5 minuter av andra. Jag trodde dock det skulle bli infernaliskt spännande så jag tog chansen.

Och så gör dom 9 mål bara sådär. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle Lunkan spela med Tre kronor? Vet att han tankade Ja men han har ett läkarbesök att göra. Enligt "Aftonhoran" Så sägs det att han ska spela på Torsdag. Tror ni han kommer få klar tecken att spela eller?

Ja. Sjukt bra. Nu kan vi ju hoppas på brons.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller kanske silver/guld om Sverige spelar på topp. Skulle bli förvånad om sverige tog sig till Finalen men tveksam hur det kommer gå i Kvartsfinalen

Silver och guld kan du glömma direkt. Jag kan lova att göra massor av pinsamma saker om dom ens kommer till final, men det kommer dom inte göra. Och om du är rädd för kvartsfinalen lär du vara mer rädd för semifinalen. Tror fortfarande på en fjärdeplats, eller en tredjeplats om det bli bättre och om lunkan håller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Silver och guld kan du glömma direkt. Jag kan lova att göra massor av pinsamma saker om dom ens kommer till final, men det kommer dom inte göra. Och om du är rädd för kvartsfinalen lär du vara mer rädd för semifinalen. Tror fortfarande på en fjärdeplats, eller en tredjeplats om det bli bättre och om lunkan håller.

Vadet antaget.

(Jag tror alltid på guld, hoho :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är ganska löjligt att såna tramslag som Frankrike och Italien mfl skall vara med överhuvudtaget, det känns bara som konstlad utfyllnad för att få VM att verka större än vad det är. Det är ju ändå så att "The Big 7"-länderna spelar i en klass för sig och därför skulle det vara tillräckligt med en åttaländers-turnering imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då spelar Lunkan idag da.

Nej, Stefan Liv.

Tycker det är ganska löjligt att såna tramslag som Frankrike och Italien mfl skall vara med överhuvudtaget, det känns bara som konstlad utfyllnad för att få VM att verka större än vad det är. Det är ju ändå så att "The Big 7"-länderna spelar i en klass för sig och därför skulle det vara tillräckligt med en åttaländers-turnering imo.

Sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ska lunkan stå da?

Btw vad blev det mellan USA och Kanada?

Mot Danmark på torsdag(?). Idag står Stefan Liv som sagt.

Kanada vann med något mål. Det går ju att googla upp for god sake. Eller gå in på IIHF.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud. Jag står fortfarande fast vid att vi ska vara glada över en top-4 placering. Visst, Schweiz som har världens krångligsta landsnamn är bra och tydligen underskattat. Förra VM:et vann vi mot dom med hela 6-0. Nu är jag inte förvånad så som det går till. Det finns bara några få svenska spelare som man verkligen kan berömma. Bl.a Warg och Jönsson. Visst vinner vi mot Danmark ikväll men matchen mot Ryssland kommer bli väldigt intressant att följa. Om det svenska laget kan förbättra sig så kan vi nog hota dom och jag hoppas på ett lika resultat, men jag har svårt att tro det. Jag tror faktiskt vi kommer bli överkörda. Visserligen inte med stora siffror pga Lundqvist, men spelmässigt ja. Vi får väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud. Jag står fortfarande fast vid att vi ska vara glada över en top-4 placering. Visst, Schweiz som har världens krångligsta landsnamn är bra och tydligen underskattat. Förra VM:et vann vi mot dom med hela 6-0. Nu är jag inte förvånad så som det går till. Det finns bara några få svenska spelare som man verkligen kan berömma. Bl.a Warg och Jönsson. Visst vinner vi mot Danmark ikväll men matchen mot Ryssland kommer bli väldigt intressant att följa. Om det svenska laget kan förbättra sig så kan vi nog hota dom och jag hoppas på ett lika resultat, men jag har svårt att tro det. Jag tror faktiskt vi kommer bli överkörda. Visserligen inte med stora siffror pga Lundqvist, men spelmässigt ja. Vi får väl se.

8-1 till Sverige :lol:

Om vi bara hade hållt kvar nollan... :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8-1 till Sverige :lol:

Om vi bara hade hållt kvar nollan... :w000t:

Det var förvisso bättre spel nu än föregående matcher vilket glädde mig. Sedan börjar kedjorna komma igång och Jönsson och Murray är underbara i backlinjen. Men frågan är om det håller ändå. Motståndet var trots allt Danmark med en rejält svajig Hirsch i mål. Glädjande kan vara att Ryssland heller inte spelade så bra i dagens match mot Vitryssland.

Såg den actually och det var en sevärd match och jag tror Vitryssland kan höra till dom stora nationerna om några år. De spelade stundtals riktigt bra och alla unga killar visade mod jämfört med Ryssland som har problem med individualismen.

Kommer bli ett spännande möte imorgon då två halvt problemlag möts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor