kicken Skrivet 9 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2008 Vad är det för fel på Leksand? Jag lyckas aldrig förstå det. Är det dom pengakåta tjeckerna eller dåliga värvningar? Dom spelar antingen sjukt bra eller sjukt dåligt och nu missar dom elitserien IGEN. Leksands publik borde verkligen få vara med i ES. Så det är nära att jag lider med dom då Leksands publik är en av de bästa i Sverige. Aja, nu tror och hoppas jag att Malmö och Rögle tar ES-platserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2008 Vad är det för fel på Leksand? Jag lyckas aldrig förstå det. Är det dom pengakåta tjeckerna eller dåliga värvningar? Dom spelar antingen sjukt bra eller sjukt dåligt och nu missar dom elitserien IGEN. Leksands publik borde verkligen få vara med i ES. Så det är nära att jag lider med dom då Leksands publik är en av de bästa i Sverige. Aja, nu tror och hoppas jag att Malmö och Rögle tar ES-platserna. Rögle och Brynäs hoppas jag på. Sålänge Mora inte tar sig till Elitserien är jag nöjd. Men det äckliga laget har en sån äcklig flyt så jag tror dom gör det. Angående Leksand så håller jag med. Men samtidigt tycker jag ändå det är lite kul när det går motigt för dom. Dom är som Newcastle i England eller nåt, inget bra lag helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2008 Leksand hör hemma i elitserien, synd att de inte lyckas. Allt jag hoppas på nu är att malmö inte tar sig upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 april, 2008 Malmö och Rögle, så slipper man oroa sig för kvalserien nästa säsong. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Master_812 Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Jaha då va de klart då Rögle Och Brynäs Till elitserien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 (redigerad) Hihi, lite småmys med hela detta Rögle-fenomen. Redigerad 10 april, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Hihi, lite småmys med hela detta Rögle-fenomen. Sant, riktigt sant. Men skulle hellre sett Malmö med deras nya arena än Brynäs som faller. Men men, allt kan man inte få. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Rögle... hoho! Det bästa är att Pågens dyra grabbar inte gick upp. Sen att Mora åkte ner. Och att Leksand inte gick upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2008 Rögle... hoho! Det bästa är att Pågens dyra grabbar inte gick upp. Sen att Mora åkte ner. Och att Leksand inte gick upp. Håller med i varje ord. Mycket bra av Rögle, och vilken jävla spänning i slutet. Malmö, hahaha! Stackars Percy, killen kan inte vara nöjd med livet för tillfället. Stackars Mora, hahaha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2008 Bröl, inte i år heller. Skönt att se Rögle gå upp dock, unnar dem det verkligen samtidigt som Brynäs hör hemma i ES. Så det svider inte lika hårt när det är två riktiga lag som går upp. Hade det varit t.ex. Mora och Malmö hade det varit andra känslor, helt klart. ...nästa år hoppas jag att Leksand snurrar in några av de framgångsrika juniorerna i laget och kör vidare på ett lag som funkar bra tillsammans, som man hade i inledningen av årets AS. Ed Belfour är en stor spelare och han har på en halv säsong både satt rekord och räddat många matcher för Leksand. Tråkigt bara att alla äckliga journalister ena dagen skriver "Belfour börjar komma igång nu, nu kan han själv ta leksand upp till ES" och sedan när det inte går vägen...ja då är det hans fel. Nej, han är en bra målvakt så hatten av för honom, men nu vill jag se Eddie Läck i målet, han var en av AS bästa målvakter trotts att han bara är 20 år tills Belfour kom och tog över. Tror absolut att om man börjar tro på honom så kommer han vara väldigt betydelsefull för LIF i framtiden. ...som sagt, nästa år. ~~~~~~~~~~ Tankar om den ständigt pågående diskussionen om antalet lag i Elitserien? Att Mora, Malmö och Leksand ska spela i Allsvenskan kan naturligtvis ses som positivt då det antagligen kommer bli en av de bästa säsongerna i AS på länge, men skillnaden på dessa tre och övriga lag i serien är lite för stor, tyvärr. Årets kvalserie där 4 lag inför sista omgången ligger på delad poäng tyder ju på att skillnaden mellan toppen på AS och botten av ES är väldigt liten. Men hur många lag ska det vara då? Ska man köra på lagen som bara ser till sig själva (Frölunda, Färjestad...) och låta de få igenom sina 10 lag? Är det lagom med 12? Ska det in två till lag och ha en ES med 14 lag nästa säsong? Eller ska man helt enkelt ta det så långt som jag läste att någon ville ha, 16 lag? Att Mora, Leksand och Malmö klarar av elitserien är inget som behöver diskuteras, så är det, men hur många lag klarar Elitserien av? ~~~~~~~~~~ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 14 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2008 För mig spelar det egentligen inte en sån stor roll om hur många lag det är. Hur många är det nu? 14? Jag tycker det hursomhelst är alldeles lagom som det är. Absolut inte mindre, då blir det att möta samma lag om och om igen, fruktansvärt tråkigt. För många, då finns risk att det finns en toppen och en botten och det är inte så charmigt heller. Har alltså inga som helst problem med antalet lag i serien. Problemet är däremot antalet matcher. Fyfan vad mycket det är, det är ju förfan hemskt hur mycket matcher det är på en säsong. Man kommer ju knappt ihåg hälften. Det känns liksom som att en säsong är hur lång som helst, den tar liksom aldrig slut. Jag skulle komma på 1000 anledningar till vad som är dåligt med alldeles för många matcher som det är nu. Men framför allt är det för att det är alldeles för stelt. Vem går på alla dessa matcher förutom de mest inbitna? Även om jag hade s-kort och bodde granne på med Globen så skulle jag inte tänka tanken att gå alla matcher, det blir ju knappast någon spänning. Det kan ju fan inte vara hockeyintresserade människor som kommit på det förslaget. Sen är så fruktansvärt tråkigt när serien redan är avgjord med minst 10 omgångar kvar. Topplagen har råd att lägga sig några matcher och klara slutspel, serien blir då en pannkaka och helt jävla upp och nervänd. Vem ser detta som bra? Är det dom är inavlade bonnjävlarna i Karlstad som ser lite mer kaffepengar rulla in av de här idiotiska förslagen? Eller är det idioterna i Göteborg? Vilka det än är så är det förjävla irriterande människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 14 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2008 Bröl, inte i år heller. Skönt att se Rögle gå upp dock, unnar dem det verkligen samtidigt som Brynäs hör hemma i ES. Så det svider inte lika hårt när det är två riktiga lag som går upp. Hade det varit t.ex. Mora och Malmö hade det varit andra känslor, helt klart. ...nästa år hoppas jag att Leksand snurrar in några av de framgångsrika juniorerna i laget och kör vidare på ett lag som funkar bra tillsammans, som man hade i inledningen av årets AS. Ed Belfour är en stor spelare och han har på en halv säsong både satt rekord och räddat många matcher för Leksand. Tråkigt bara att alla äckliga journalister ena dagen skriver "Belfour börjar komma igång nu, nu kan han själv ta leksand upp till ES" och sedan när det inte går vägen...ja då är det hans fel. Nej, han är en bra målvakt så hatten av för honom, men nu vill jag se Eddie Läck i målet, han var en av AS bästa målvakter trotts att han bara är 20 år tills Belfour kom och tog över. Tror absolut att om man börjar tro på honom så kommer han vara väldigt betydelsefull för LIF i framtiden. ...som sagt, nästa år. ~~~~~~~~~~ Tankar om den ständigt pågående diskussionen om antalet lag i Elitserien? Att Mora, Malmö och Leksand ska spela i Allsvenskan kan naturligtvis ses som positivt då det antagligen kommer bli en av de bästa säsongerna i AS på länge, men skillnaden på dessa tre och övriga lag i serien är lite för stor, tyvärr. Årets kvalserie där 4 lag inför sista omgången ligger på delad poäng tyder ju på att skillnaden mellan toppen på AS och botten av ES är väldigt liten. Men hur många lag ska det vara då? Ska man köra på lagen som bara ser till sig själva (Frölunda, Färjestad...) och låta de få igenom sina 10 lag? Är det lagom med 12? Ska det in två till lag och ha en ES med 14 lag nästa säsong? Eller ska man helt enkelt ta det så långt som jag läste att någon ville ha, 16 lag? Att Mora, Leksand och Malmö klarar av elitserien är inget som behöver diskuteras, så är det, men hur många lag klarar Elitserien av? ~~~~~~~~~~ Kommer Eddie vara kvar i Leksand nästa säsong också? Och om han kommer vara kvar och OM Eddie Läck blir förstemålvakt eller får spela många matcher som förstemålvakt lär Belfour lämna innan man hunnit säga 'Hej'. Belfour vill bara en sak, att vara förstemålvakt. Han var bra första delen av KS, men andra delen så sjönk han som en sten. Nu hårdstuderar jag inte LIF, men min åsikt i detta är att han är slut. Visst kan han göra stormatcher och han är säkerligen bättre en 9/10 av AS målvakter om inte den bäste. Speciellt när han spelar på topp. Men när gör han det? I KS när det gällde som mest svek han nästan. Att släppa in 4 mål och sedan 3 och sedan 5 mot lag som Rögle håller inte. Och ännu en gång, han lär lämna ganska snart om han inte får stå. Tycker dom ska göra sig av med Eddie och satsa på Eddie (Hehe, ordvits) istället. Men men, bara min åsikt om Bellan. --- Om 14 lag i ES. Jag vill ha det, många vill ha det. 16 lag är dock för mycket och ett hopp från 12 till 16 är bara absurt i dagens läge. Men 14 lag vore bli perfekt. Egentligen handlar det om vad SIF (Svenska Ishockeyförbundet) vill. För det är väl dom som sköter allting(?). I alla fall. Dom vill ha in lag som klarar sig i ES. Lag med spelare, pengar, arenor och mål. Hur lockande låter Västerås och Rögle i ES? Visst är det roligt med underdogs, men dom har inte pengarna eller spelarna för att hålla. Det fick Mora erfara. Dom höll 4 säsonger, sedan föll dom ner igen. Men om vi säger att LIF och MIF går förutom dom lagen som redan gått upp också går upp i ES så höjs marknadsvärdet De har pengarna, de har fansen, de har arenorna. Dom skulle hålla i ES, iaf ett tag. Snacka om bra och roliga matcher. Med LIFs fans, arena och historik så är det enda jag vill att se LIF i ES. Det är där dom håller hemma. Med 14 lag skulle vi på lång sikt få mer konkurens. Varför kan inte LIF eller MIF göra en LHC? LHC spelade i Allsvenskan så sent som år 2001. Dom har byggt upp ett lag som kan vinna SM-guld på bara 5-6 år. Om vi ser att LIF och MIF gör detsamma lär det faktiskt bli riktigt roligt att kolla på slutspelet och de sista omgångarna som avgör om platserna. Jag skriver så flummigt just nu, men ändå, 14 lag vill jag ha snarast. För mig spelar det egentligen inte en sån stor roll om hur många lag det är. Hur många är det nu? 14? Jag tycker det hursomhelst är alldeles lagom som det är. Absolut inte mindre, då blir det att möta samma lag om och om igen, fruktansvärt tråkigt. För många, då finns risk att det finns en toppen och en botten och det är inte så charmigt heller. Har alltså inga som helst problem med antalet lag i serien. Problemet är däremot antalet matcher. Fyfan vad mycket det är, det är ju förfan hemskt hur mycket matcher det är på en säsong. Man kommer ju knappt ihåg hälften. Det känns liksom som att en säsong är hur lång som helst, den tar liksom aldrig slut. Jag skulle komma på 1000 anledningar till vad som är dåligt med alldeles för många matcher som det är nu. Men framför allt är det för att det är alldeles för stelt. Vem går på alla dessa matcher förutom de mest inbitna? Även om jag hade s-kort och bodde granne på med Globen så skulle jag inte tänka tanken att gå alla matcher, det blir ju knappast någon spänning. Det kan ju fan inte vara hockeyintresserade människor som kommit på det förslaget. Sen är så fruktansvärt tråkigt när serien redan är avgjord med minst 10 omgångar kvar. Topplagen har råd att lägga sig några matcher och klara slutspel, serien blir då en pannkaka och helt jävla upp och nervänd. Vem ser detta som bra? Är det dom är inavlade bonnjävlarna i Karlstad som ser lite mer kaffepengar rulla in av de här idiotiska förslagen? Eller är det idioterna i Göteborg? Vilka det än är så är det förjävla irriterande människor. Det är 12 nu. I NHL har de 30 lag och 82 matcher + slutspel. Snacka om matcher där, men då snackar vi om världens bästa liga och spelare. Men så långt som ES har utvecklats så kan man smått börja jämföra det med NHL. Visst ligger vi långt efter, men ES respektive den ryska ligan är den bästa hockeyligan efter NHL. Så varför inte. Och visst är det sant. Man minns knappast någon match om man går på majoriteten av matcherna. Men grundserien är oerhört viktig för de lagen som ligger runt plats 5-8. För de stora lagen som HV, LHC m.fl är en slutspelsplats given och en placering runt 1-4 i tabellen. Och det är knappast något vi kan göra åt. Om man har det materialet som storklubbarna har så hamnar man på övre halvan av tabellen. Men plats 5-8 lär fortfarande bli riktigt underhållande matcher och dom kämpar för att få en slutspelsmatch. Nu var det sjukt jämt detta år. Lag 5/6-10 låg bara runt 5-8 poäng ifrån varandra och då ökar pressen mängder. Sedan håller jag med dig om både FHC och FBKs styrelser. De är idiotiska. De ville båda minska ES till 10 lag och det ända dom bryr sig om är pengar. Och visst lyssnar SIF mer på de bättre lagen än de sämre. Jag tror dock ändå att en förändring till 14 lag är nödvändig. Det gynnar nästan alla, förutom topplagen dvs. Och vilket tryck det vore i Ejendals om dom gick till slutspel. Åh, dåligt jag förklarar, men generellt sett är det så jag vill ha det. Är för trött. Så ber om förlåtelse om något är fel eller oerhört dåligt förklarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2008 Hörde jag någon viska att HV vinner SM-guld? 2-2 nu, kommer bli 3-2 nästa. Sen tar dom det förmodligen på fredag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Kommer Eddie vara kvar i Leksand nästa säsong också? Och om han kommer vara kvar och OM Eddie Läck blir förstemålvakt eller får spela många matcher som förstemålvakt lär Belfour lämna innan man hunnit säga 'Hej'. Belfour vill bara en sak, att vara förstemålvakt. Han var bra första delen av KS, men andra delen så sjönk han som en sten. Nu hårdstuderar jag inte LIF, men min åsikt i detta är att han är slut. Visst kan han göra stormatcher och han är säkerligen bättre en 9/10 av AS målvakter om inte den bäste. Speciellt när han spelar på topp. Men när gör han det? I KS när det gällde som mest svek han nästan. Att släppa in 4 mål och sedan 3 och sedan 5 mot lag som Rögle håller inte. Och ännu en gång, han lär lämna ganska snart om han inte får stå. Tycker dom ska göra sig av med Eddie och satsa på Eddie (Hehe, ordvits) istället. Men men, bara min åsikt om Bellan. --- Om 14 lag i ES. Jag vill ha det, många vill ha det. 16 lag är dock för mycket och ett hopp från 12 till 16 är bara absurt i dagens läge. Men 14 lag vore bli perfekt. Egentligen handlar det om vad SIF (Svenska Ishockeyförbundet) vill. För det är väl dom som sköter allting(?). I alla fall. Dom vill ha in lag som klarar sig i ES. Lag med spelare, pengar, arenor och mål. Hur lockande låter Västerås och Rögle i ES? Visst är det roligt med underdogs, men dom har inte pengarna eller spelarna för att hålla. Det fick Mora erfara. Dom höll 4 säsonger, sedan föll dom ner igen. Men om vi säger att LIF och MIF går förutom dom lagen som redan gått upp också går upp i ES så höjs marknadsvärdet De har pengarna, de har fansen, de har arenorna. Dom skulle hålla i ES, iaf ett tag. Snacka om bra och roliga matcher. Med LIFs fans, arena och historik så är det enda jag vill att se LIF i ES. Det är där dom håller hemma. Med 14 lag skulle vi på lång sikt få mer konkurens. Varför kan inte LIF eller MIF göra en LHC? LHC spelade i Allsvenskan så sent som år 2001. Dom har byggt upp ett lag som kan vinna SM-guld på bara 5-6 år. Om vi ser att LIF och MIF gör detsamma lär det faktiskt bli riktigt roligt att kolla på slutspelet och de sista omgångarna som avgör om platserna. Jag skriver så flummigt just nu, men ändå, 14 lag vill jag ha snarast. Eddie Läck är en av de som har kontrakt inför nästa säsong. Ed Belfour hade bara ett "Artistkontrakt", som nu är slut. Så i dagsläget är det bara unge herr Läck som är målvakt i LIF. Angående Leksands fans osv. så hade de högre publiksiffror än 2-3 ES-lag, vilket är bra med tanke på att antalet motståndarsupportrar som kommer är betydligt mindre i AS än ES. Hörde jag någon viska att HV vinner SM-guld? 2-2 nu, kommer bli 3-2 nästa. Sen tar dom det förmodligen på fredag! Självklart Det finns ingen LHC'are här va? Fjantigt förresten, det där med att Vinnerborg inte fick dömma vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Eddie Läck är en av de som har kontrakt inför nästa säsong. Ed Belfour hade bara ett "Artistkontrakt", som nu är slut. Så i dagsläget är det bara unge herr Läck som är målvakt i LIF. Angående Leksands fans osv. så hade de högre publiksiffror än 2-3 ES-lag, vilket är bra med tanke på att antalet motståndarsupportrar som kommer är betydligt mindre i AS än ES. Självklart Det finns ingen LHC'are här va? Fjantigt förresten, det där med att Vinnerborg inte fick dömma vidare. Friberg. Sedan vill jag hellre se LHC som vinnare istället för HV. Det är nog många som vill se dom hellre än HV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 (redigerad) Friberg. Sedan vill jag hellre se LHC som vinnare istället för HV. Det är nog många som vill se dom hellre än HV. Linköping har kommit underifrån och ganska snabbt blivit en av Sveriges bättre klubbar, sådant tycker folk om. Alla lag som hållit sig i toppen ett tag (Färjestad, Frölunda och nu mer även HV71 lite i alla fall) är det helt okej att hata, avundsjuka antar jag. HV71 har väl inte varit topplag allt för länge, men längre än LHC i alla fall som ju var nere i allsvenskan så sent som 2001. Redigerad 15 april, 2008 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2008 Aldrig att Fernholm ska få vinna guld. Kör hv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 (redigerad) Hammarby Ishockey i konkurs Nu startar vi om på nytt! Redigerad 17 april, 2008 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 VAGAN SA JAG! SM GULD!111!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 INGET SM-GULD ÅT FERNHOLM! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts