Jump to content

Hockeytråden!

Gof
 Share

Recommended Posts

Det finns bara en...

"Hur mycket följer du Djurgården numera?

- Jag kollar någon gång i veckan för att se hur det går för dem. Klart att man har koll på sitt gamla lag"

Skoj att läsa att det inte bara var för att "hålla igång" utan att han faktiskt bryr sig. Det är en cool snubbe.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh. Man kan inte annat än älska slutspelshockey. Vilket intensivt spel. När Frölunda satte 3-2 med 5 minuter kvar blev jag för nervös. Men nu höll dom undan. En rolig överraskning är ju Skellefteå. De håller på att förlora, men med bara 1-2. Jag trodde de skulle bli överkörda av HV, men icke.

--

Annars som väntat. Synd att Djurgårn förlorade. HV var väntat. Modo-Timrå är en intressant serie som jag gläder mig åt att Timrå håller i taktpinnen.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som att HV går lite på halvfart. Eller så spelar helt enkelt Skellefteå bra för dom inte har någonting att förlora. Det är bara ut och köra ungefär.

Fan vad jag gillar Timrå, eller Timrå är egentligen ett jävla vidrigt lag med finnar och nersponsrade tröjor, dunka dunka trumma och E.ON Arena. Så det är ju egentligen lika vidrigt som nästan alla andra lag i ligan, förutom ett. Men Timrå har Kung. Eller jag menar Challe, brkar blanda ihop dom med varandra lite då och då. Han är kung hursomhelst.

Vi känns chanslösa mot LHC. Synd att vissa spelare faktiskt viker ner sig. Hehum Anger. Men tanken av att det vidriga LHC, som grundades när Falk spelade sin första elitseriesäsong, som har vidriga kukar i Fernholm och Håkansson, som snor ramsor, som köper sig till framgång. Tanken av att dom troligtvis avslutar våran säsong ännu ett år får mig att rysa. Varför just emot det ihopköpta horlaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om en halvtimme bär det av upp till Stockholm för att se hela Sveriges stolthet Djurgården vinna över Linköping. Får bara hoppas att dom inte bryter min vinnarlina. Djurgården har inte förlorat en enda match som jag varit uppe och kollat på. Så det har varit ~20vinster som jag varit med om. Vi kan fortfarande fixa det! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som att HV går lite på halvfart. Eller så spelar helt enkelt Skellefteå bra för dom inte har någonting att förlora. Det är bara ut och köra ungefär.

Faktum är faktiskt att det är Skellefteå som är riktigt jävla bra. Sista perioden mot HV förra matchen dominerade dom, och hade Renberg satt den där straffen så vettefan om dom inte tagit hela skiten. Grymt rolig överraskning tycker jag, hellre Skellefte än HV! :)

Om en halvtimme bär det av upp till Stockholm för att se hela Sveriges stolthet Djurgården vinna över Linköping. Får bara hoppas att dom inte bryter min vinnarlina. Djurgården har inte förlorat en enda match som jag varit uppe och kollat på. Så det har varit ~20vinster som jag varit med om. Vi kan fortfarande fixa det! :)

2-4 till LHC. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Djurgården vann! Jag visste att dom skulle vinna, fyfan va skönt det var. Nu har jag fått det bekräftat, vi har Sveriges bästa hejarklack. Under dom 15 sista minuterna i tredje perioden körde hela arenan "Johanssons järnkaminer, särkijärvis järnkaminer!". Det gick mellan klacken och övriga arenan. Såg ganska patetiskt ut när Linköpingsklacken gång på gång försökte sig på sina hejarramsor med blev konstant överröstade ut av Djurgårdsklacken.

Sjukt skön match! Hoppas att jag kan åka upp på torsdag igen!

Min kärlek till Djurgården går inte att beskriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den 15 mars 2008. Dagen då jag förevigt kommer älska hockeylaget mer än fotbollslaget. Så är det...

Årets stämning förresten. Tydligen lovord från TV, Säcken började nästan gråta och Fernholms passsningar gick åt helvete. Haha. Men vilken jävla match! Den skönaste matchen jag sett Djurgårdens hockeygrabbar prestera sen 2001. Ölvestad, Otto, Fimpen, Ronnie, Falk, Linkan och Daniel Larsson, upp med tröjorna i taket på hela bunten! Vilka krigare.

Men vilken stämning. Otroligt!

Lajnux: Jaaaaaa!

SiXxe (vart du än är...): Jaaaaaaa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets stämning förresten. Tydligen lovord från TV, Säcken började nästan gråta och Fernholms passsningar gick åt helvete. Haha. Men vilken jävla match! Den skönaste matchen jag sett Djurgårdens hockeygrabbar prestera sen 2001. Ölvestad, Otto, Fimpen, Ronnie, Falk, Linkan och Daniel Larsson, upp med tröjorna i taket på hela bunten! Vilka krigare.

Men vilken stämning. Otroligt!

Hans intervju löd följande :

Någon enskild person du vill lyfta fram i laget?

Säcken - Jaa, min alldeles egna grabb. Järnkaminen, Jimmie Ölvestad. Med det största hjärtat av dom alla...

Sen vill jag även lyfta fram några andra t.ex Otto, som kan åka hur mycket som helst utan att bli trött!

Och Säcken sa också att tårarna nästan rinner med dett massiva trycket...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hans intervju löd följande :

Någon enskild person du vill lyfta fram i laget?

Säcken - Jaa, min alldeles egna grabb. Järnkaminen, Jimmie Ölvestad. Med det största hjärtat av dom alla...

Sen vill jag även lyfta fram några andra t.ex Otto, som kan åka hur mycket som helst utan att bli trött!

Och Säcken sa också att tårarna nästan rinner med dett massiva trycket...

Jag kommer helt klart sakna Särkijärvi. Det kommer kännas rätt tomt utan honom.

Fast man får se det på den ljusa sidan. Nu kanske vi blir lite hetare i PP nästa säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. Ska väl ta och summera lite.

Hv71 - Skellefteå

Man trodde onekligen att Skellefteå skulle bli svårt när dom vann första matchen och så som dom spelade tredje perioden i andra matchen också. Men jag är 99 % säker efter gårdagens vinst att Skellefteå inte kommer bli några bekymmer för alla tunga namn i HV. 7-1, det är stor klasskillnad det.

DIF - LHC

Ja. DIF:s klack kan man inte annat än älska. Den är fantastiskt. Tänker flera stunder på att det var rätt beslut att flytta till Hovet. Vilken stämning det skapas där. Liknande till den i Frölundaborg. Skönt att DIF lyckades vinna också. Ser hellre dom än LHC vidare.

FBK - FHC

Underbar serie att följa. De antagligen två jämnaste lagen av alla kvartsfinaler och vilka matcher. Intensiteten, tempot, målen. Fantastiskt. Läste en krönika här omdagen om Frölundaborg och att det antagligen var världens bästa stämning där. Känns lite tveksamt, känns som krönikören var en frölundait. Matchen var ja. Första och halva andraperioden var rätt så bra. Sedan körde bara FHC ifrån och jag tror FBK sparade sina krafter till sina nästkommande hemmamatcher i tredje. Är rätt så säker på det. Hoppas nu bara att FBK tar detta. Frölunda är överskattat, men hemma är de riktigt bra. Sedan så har inte FBK kommit igång. Glöden är borta och om de ska komma vidare måste flera spelare börja spela bättre. Vart är målskyttet och de fina skotten. Nej, det kommer nog inte gå mer än semifinal om ens dit. Vart är FBK a lá 2002. Antagligen det bästa FBK-laget man någonsin fått se briljera.

Modo - Timrå

ÅH! ÅH! ÅH! Så kaxig SiXxe kändes inför kvartsfinalspelet och hur han höjde MoDo i höjder. Likadant med några bloggare och krönikörer. Jag njuter av att Timrå spelar ut MoDo. Det enda jag kan tänka på är SiXxe. Äntligen får den smålänningen känna sitt MoDo krossas. Ja, krossas. Så underbart.

Kommer även ihåg Lückners "Timrå är ett bra val, det blir bra matcher". Oh så fel man kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Poletten har ramlat ner, jag tror stenhårt på vinst ikväll. Kung Ölvestad kan köra över fjollorna framför mål så kan Jiri prickskjuta från blå

EDIT; Förresten... sällskap, någon?

Luleå C - Stockholm Södra

onsdag 19 Mar, 21:12 - 12:45

Jag är alldeles för bortskämd med flyg märker jag nu.

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor